Gå til innhold

Program med baseøvelser


nymo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-211409

Jeg ville tatt inn en øvelse "motsatt" av benkpress. F. Eks

. Ellers ser det veldig bra ut :D

 

Edit: Tror jeg bør skrive dette før folk kommer og griller meg: Jeg er ingen ekspert og har ingen kilder til mine råd. De er basert på hva jeg har hørt og lest før.

Endret av medlem-211409
Lenke til kommentar

Du mangler en ro-øvelse og mange foretrekker stående roing i et styrkeprogram.

 

Hvis du har planlagt å kjøre en 5x5 variant tror jeg du kommer til å slite deg ut ganske tidlig hvis du kjører alle disse øvelsene 3 ganger i uka. Hva hadde du planlagt å kjøre av sets/reps?

Lenke til kommentar

det stemmer, han mangler horisontal dra øvelse (det motsatte av benkpress) som da vil skape en balanse.

 

men det og kjøre 6 baseøvelser pr økt 3 ganger i uken, kommer sikkert til og funke en liten tid, men ikke lenge. ialefall kan du ikke ha høy belasting av din 1RM, variere mellom øvelsene f.eks frontbøy, mark fra kloss, strak-mark, sumo mark, sittende hantelpress, sidehev eller noe.

 

ellers har jeg noen styrkeløftprogram liggende om du er inntresert, der programmet er satt opp og belasting og reps og sånt. Bare sende PM :D

Endret av joakimz
Lenke til kommentar

Et forslag.. Intet annet... :whistle:

 

Tirsdag og lørdag

 

3/4 sett med 8 reps Markløft

3/4 sett med 8 reps Sittende roing

3/4 sett med 8 reps Nedtrekk/chins

+ eventuelle isolasjonsøvelser om du vil fokusere på spesielle muskelgrupper.

 

Torsdag

 

3/4 sett med 8 reps Knebøy

3/4 sett med 8 reps Benkpress

3/4 sett med 8 reps Militærpress

+ eventuelle isolasjonsøvelser om du vil fokusere på spesielle muskelgrupper.

 

 

 

Jeg har satt det slik opp for meg selv fordi pressøvelser ikke er noe jeg klarer å relatere til hverdagslige bevegelser i så stor grad som draøvelser...

 

Sittende roing er min egen preferanse, det er seff mulig du vil like å kjøre stående roing bedre :)

Endret av Doofenschmitz
Lenke til kommentar

Jeg kjører dette med 3 sett og 8-12 reps, så altså ikke så høy belastning i % av 1 RM. Mark kjører jeg litt færre reps, da teknikken kan bli litt dårligere med mange reps.

 

Vil helst trene hele kroppen hver trening, men er det en ide å fokusere mest på mark/benk/knebøy hver sin trening og trene litt lettere på de andre to øvelsene?

 

Tar inn sittende roing og så ser jeg hvordan det blir. Utfordringen er å ikke få for lange treninger.

Lenke til kommentar

Trekker tilbake det jeg sier om helkropp :-p

 

Satser på dette tre dager i uka rullerende:

 

Dag 1

Benk

Knebøy

Roing

 

Dag 2

Markløft

Millitærpress

Nedtrekk

 

Og så tar jeg litt magetrening (planken, abb-wheel) og isolasjonsøvelser på slutten av hver trening.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409

..Og SS. Ville kjørt knebøy fremfor nedtrekk.

Nja. Ville heller tatt chins/pull ups fremfor nedtrekk hvis du skulle fulgt det programmet. Men jeg ville egentlig tatt stronglifts i stedet for det programmet der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...