Gå til innhold

Asus N43SN VX051V


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg venter også... 5 mai mpx.no

 

Men over til noe annet - hvis jeg ønsker å få en ekstra disk ssd feks til windows og programer. Jeg har forstått at jeg må bytte ut dvd brenner med en greie ? som holder disken i dvd sporet ? eller kan man bruke en minnepinne til noe slikt?

 

Jeg tenker på kjøpe ekstern blueray/dvd brenner etterhvert..

Endret av Gwar
Lenke til kommentar

Hvis du vil ha en innabords løsning, altså uten å bruke en ekstern HD, så er det beste å sette SSD'en der den nåværende disken sitter, og så sette den gamle i en såkalt caddy, og putte den inn der DVD-brenneren nå sitter. Da må man også skaffe seg en ekstern DVD-brenner dersom man fortsatt vil ha en sånn, selvsagt.

For min del synes jeg det er minst like enkelt/praktisk å bare skaffe seg en ekstern HD, særlig dersom man kan koble den til via USB 3 eller eSATA. Alt jeg trenger til den daglige bruken av PC'en ligger uansett på SSD'en, men trenger jeg noe av det som ligger på den eksterne disken når jeg er ute på tur, er det ikke værre enn at jeg kan ta med meg den også - eller bare overføre det jeg trenger fra ekstern til intern, midlertidig.

Lenke til kommentar

Ubekreftet leverings dato flyttet til 10 juni - andre butikker som har den inne eller får den inn snart ?

Jeg tenker på 15 tommeren og minst 8 gb..

 

Eller om noen vet pris og datoer på de lekre Satellite P750 og P770 maskinene?

Lenke til kommentar

MPX (Asus N43SN): Denne varen finnes ikke lenger i vårt sortiment.

 

Hvor bekymret burde jeg være?

Dette hjelper kanskje ikke deg, men den har i alle fall vært å oppdrive. Etter stadige utsettelser fra MPX prøvde jeg å bestille fra ludomegastore.no, og fikk den levert på døre onsdag i forrige uke.

Lenke til kommentar

Dere som har denne, hva synes dere om skjermen?

Noen som vet om det finnes eller er planlagt en versjon med høyere oppløsning og matt skjerm?

Selve maskinen er jeg veldig fornøyd med, men skjermen er nok det største ankepunktet. Overgangen fra x1050 til x768 har gått greit, men innsynsvinkelen er svak. Ser jeg på film sliter jeg med å finne en vinkel som gir meg en god fargegjengivelse. Heldigvis bruker jeg som regel en ekstern skjerm for dette.

Lenke til kommentar

Hva med støy og varmeutvikling? Har veldig lyst på denne PCen selv :)

Det var også mitt neste spørsmål :)

 

Merkelig at komplett og mpx har trukket N43SN fra sortimentet sitt? Den er jo helt ny..

 

Sannsynligvis grunnet leveringsproblemer, eller at det kommer en ny variant. DVS samme maskin men med et annet "part nr" fra asus. Kan vær så lite forskjell som at det kommer en ny med annen harddisk, f.eks 640Gb i stedet for 500Gb, eller nytt tastatur (vet at asus begynner å gå over til en bedre tastaturtype på en del modeller). Slik som det tastaturet som vises på bildene her: http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=630919

Lenke til kommentar

På en 14-tommer er ikke 1366x768 en "drittoppløsning", etter min mening. For det første - 1920x1080 eller 1600x900 oppløsning på en 14-tommer fører til at du hele tiden må sitte å zoome i nettsider for at man skal kunne lese dem. For det andre - skjermkortet i N43 er ikke kraftig nok likevel, til at mange spill kan kjøres i 1920x1080 oppløsning. Det er også temmelig krevende å produsere 14-toms skjermer med svært høy oppløsning (les: dyrt) Svært mange pixler skal få plass på svært begrenset plass ... Man må derfor ofte sette en lavere oppløsning i spillmenyen, og da er det bedre at skjermen har en oppløsning som passer med den oppløsningen man spiller med. Hvis skjermen må skalere opp, blir resultatet et litt mer uklart og fuzzy bilde. Pixelmapping, altså at spilloppløsningen og skjermoppløsningen stemmer overens, er en klar fordel.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

På en 14-tommer er ikke 1366x768 en "drittoppløsning", etter min mening. For det første - 1920x1080 eller 1600x900 oppløsning på en 14-tommer fører til at du hele tiden må sitte å zoome i nettsider for at man skal kunne lese dem. For det andre - skjermkortet i N43 er ikke kraftig nok likevel, til at mange spill kan kjøres i 1920x1080 oppløsning. Det er også temmelig krevende å produsere 14-toms skjermer med svært høy oppløsning (les: dyrt) Svært mange pixler skal få plass på svært begrenset plass ... Man må derfor ofte sette en lavere oppløsning i spillmenyen, og da er det bedre at skjermen har en oppløsning som passer med den oppløsningen man spiller med. Hvis skjermen må skalere opp, blir resultatet et litt mer uklart og fuzzy bilde. Pixelmapping, altså at spilloppløsningen og skjermoppløsningen stemmer overens, er en klar fordel.

 

utrolig mange 15" som også kommer med 1366x768 som etter min mening er for dårlig.

Lenke til kommentar

Er det noen 1366x768 skjermer du mener er for dårlig eller at det i det hele tatt selges maskiner med denne oppløsningen??

 

Det er jo langt ifra alle som vil ha skjerm med høy oppløsning, ei heller er vilig til å betale de ekstra tusenlappene en høyoppløselig skjerm koster. Jeg skjønner ikke helt at det er et problem her da det finnes maskiner med skjermer i alle klasser for de som er villige til å betale for det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...