Gå til innhold

For deg som er retrobevisst


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Retrospective 10-veska er genial - stor og romslig - har der nå med meg på jobb 5DmkII påmontert batterigrep og 125mm, en 50mm, en 16-35, ekstern blits, ekstra minnekort, batterilader til kamera, ekstra AA-batterier til blits, batterilader til AA, rensesett til optikk, ST-E2 blitsfjernutløser, kamerafjernkontroll, reverseringsring, polafilter i eske, kabler, diverse papirer og litt annet småtteri. Den er schwær.

 

Så - Retrospective 5 er ikke nødvendigvis "liten", selv om den er mindre enn Retrospective 10, som igjen er mindre enn 20 og 30.

 

Er den halvparten så god som 10'eren er den herved sterkt anbefalt.

Lenke til kommentar

Retrospective 10-veska er genial - stor og romslig - har der nå med meg på jobb 5DmkII påmontert batterigrep og 125mm, en 50mm, en 16-35, ekstern blits, ekstra minnekort, batterilader til kamera, ekstra AA-batterier til blits, batterilader til AA, rensesett til optikk, ST-E2 blitsfjernutløser, kamerafjernkontroll, reverseringsring, polafilter i eske, kabler, diverse papirer og litt annet småtteri. Den er schwær.

For stor for dagligdags bruk, spør du meg. Jeg har også 10, men bruker den ikke så ofte fordi den er for stor og tung (man må jo fylle den opp... :roll:). Skulle heller hatt 5.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte en fantastisk fotobag fra Billingham, nærmere bestemt L2. Det jeg ville ha var en skulderveske til hverdagsbruk, som rommet et dslr med et normalobjektiv eller et objektiv med standard zoom, samt at det var plass til iPad'n min. Andre kriterier var at den nødvendigvis ikke skulle se ut som en 'fotobag', samt at vesken var lett (uten at det påvirket beskyttelsen av utstyret oppi vesken). Billingham L2 veier kun 700 gram.

 

Billingham L2

 

BIL2K.jpg

 

Vurderte skulderbagene fra National Geographic, både Walkabout og Earth Explorer medium. Jeg synes disse ble en smule for stor og tung for mitt vedkomne. NG Earth Explorer Medium veier 1,3 kg.

 

Billingham vesken var dyrere enn NG veskene, men formfaktoren og tyngden på vesken gjorde mitt valg enkelt. For å ikke snakke om kvaliteten på Billingham produktet, som er overtruffen.

Endret av FKiil
Lenke til kommentar

Liker denne serien. Kvalitet går aldri ut på moten :) Har NG Medium selv, og den huser lett alt mitt fotoutstyr, inkludert laptop, ladere, harddisk, filter, lommelykt, ekstra batteri og til og med stativet får plass under lokket. Mann blir riktig nok vindskeiv av å gå med den over lengre tid, men god til reise og oppbevaring for en hobbyfotograf.

 

Vurdere denne 5'ern som walkaround bag...

Lenke til kommentar

Mulig det er bare meg - men NG sine sekker/vesker skriker vel etter oppmerksomhet sammenlignet med Retrospective serien til Think Tank ? Har kun sett ett par stykker ute i den virkelige verden og de skiller seg definitivt ut, noe til en viss grad lyse Bilingham også gjør.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...