Gå til innhold

Test: OCZ Vertex 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sjekk hvor mange som har trøbbel med OCZ Vertex2 før du kjøper denne.

 

Disk som ikke synes hvis du kjører Intel RST 10 drivere, BSODs, fryser etter dvale i win7...

 

Jeg har ingen problemer med min Vertex 2, dessuten er dette Vertex 3. Ny maskinvare inni, ny software inni, de samme problemene trenger ikke være der.

 

Vertex 3 har fantastisk ytelse uansett.

Lenke til kommentar

Ser at både Netshop og Digital Impuls har 2 versjoner av 120 GB utgaven på listen sin.

Den eneste forskjellen jeg kan se er at produktbeskrivelsen på den ene starter på OCZ og den andre ikke. Så står det "mi" bak VTX3 på den uten OCZ.

 

Noen som vet forskjellene på disse? Det er ca 300,- pris differanse.

 

OCZ sine sider har kun en ser det ut til, uten noe merking

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar

Takk, nå så jeg at det stod vertex 3 Max der også.

 

Godt jeg så dette. Hadde 2 av den andre i bestilling til kun 30,- mindre enn max. Da endrer jeg det.

 

EDIT: Det står faktisk Max på begge, men det er ett komma før på den ene, og etter på den andre.

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ok, nei har kun vanlig 7200 hdd nå.

 

Poenget er at jeg trenger noe bra for å ta opp rå video fra xbox/ps3 osv.. Men når jeg gjør dette nå, så lagger det veldig. Tipper det ordner seg med en SSD?

 

Specs er: gigabyte ud7 1366 HK, i7 930 Cpu, 470gtx sli og 6 gb ddr3 ram.

 

Vil jo helst ha det beste, men om jeg får Vertex 2 ca halvspris under 3 så er det vel smart?

Lenke til kommentar

Om du skal ta opp mye video anbefales IKKE sandforce SSDer, da du ikke får benyttet kompressjon på allerede komprimert data (så og si alle mediafiler).

Om du skal ta opp video og slikt er Intel 510 et godt valg, og om du finner de til lavere pris er Crucial M4 og Intel 320 også gode valg.

Lenke til kommentar

Om det er fullstendig rå video ja, men da snakker vi fort massive datastrømmer. Jeg trodde det meste av opptaksprogramvare komprimerte lossless on-the-fly til en håndterbar bitrate, men jeg har ikke hatt noe med det å gjøre. Om man snakker om type .raw filer er SandForce OK. Det kan sjekkes fort med et zip program, kan filene komprimeres nevneverdig kan man vurdere SandForce.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
  • 2 uker senere...

Har kjøpt en OCZ vertex 3, og det kan godt være at den er rask men makan til problemer skal du jammen lete lenge etter. Hva er vitsen med å ha verdens raskest disk når den henger til stadighet i 1-2 minutter og gir deg bluescreen flere ganger til dagen? Jeg er ikke den eneste med problemer, det er ganske tydelig hvis man tar en tur innom OCZ sitt forum. Ikke har de to seneste firmware oppdateringene hjulpet heller... OCZ sin løsning på problemet er type secure eraze, flash firmware, reboot til annen os, fresh install windows, reboot, instaler driver en om gangen, reboot et par ganger for hver driver, gå inn i Windows experience index, reboot, reboot igjen, etc...

 

Det burde stå en stor minus på stabilitiet/firmware issues på denne. For min del så skal den i retur!

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...