Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ADSL fra Telenor tregt!!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ITavisen.no speedometer resultat:

 

IP-adressen 80.213.147.234 lastet ned 884536 Bytes

på 104.71900000000001 sekunder.

 

Nedlastingshastighet: 68 kbit/s.

 

 

Ikke helt fornøyd med det heller. Ikke f... om jeg betaler Telenor for dette. Hva kan jeg gjøre? Folka på 05000 ( kundesevice) vet jo ingenting.

Lenke til kommentar

Når du bruker slik programmer og lign. så er det heller sjeldent at farten er på topp, og du sier at farten er på 10 og dette tilsvarer vel omtrent 1 og en 1/2 ISDN(64) fart.... ca. 96 av de 704 du skal ha...

Hvis du laster ned fra f.eks. download.com så kommer nok farten opp i det du betaler for, iallefall en god del høyere .

Men sjekk i itavisen du, som nevnt over.

Telenor har ansvaret fram til deg,og at du får det du betaler for.

De har ikke kontroll utover landegrensene.

Jeg har selv 704 fra Telenor, og har aldri hatt problemer med farten.

Selv om hastigheten ligger fra 0 til 70-80 på nevnte programmer

Men mest under 10, kommer jo annpå hvor mange brukere som er online på den aktuelle filen.

 

Lykke til....

Lenke til kommentar

Leste noe om at fildelerene skulle "strupes", og at Telenor hadde eller skal innføre noe som gjør at hvis upload-hastigheten overstiger en grenseverdi, begrenses nedhastigheten drastisk. Prøv f. eks å ikke uploade og se om du får bedre hastighet da.

 

Får du det, er det vel bare å bytte leverandør.

Lenke til kommentar

Dette med download.com var bare ett eksempel,der ligger filen/programmet ferdig og venter på deg liksom, og får nesten full fart hver gang, men som det ser ut nå, så er ikke linja di som den skal være..

Brodern min oppgradert fra 704 til 1024 (30giga mnd) denne skulle være operativ den 18/7 - og ennå har han ikkke merka noe forbedring...

Så det er som "paarsand" skrev : Telenor har rotet veldig med dette begrensningssystemet.

 

Så ring eller skriv en epost og klag, eller i beste fall, bytt selskap,hehe

Lenke til kommentar

Hei :)

 

Jeg gjorde også endringen til 30GB i måneden. Da datt jeg av nett, og kom ikke på. Da hadde det ifølge support-mannen, skjedd noe fysisk feil på sentralen når dette ble gjort, og skulle bli ordnet etter helga, da dette var en lørdag. Etter 1 time fikk jeg SMS om at det var i orden...

 

Ikke helt å stole på de folka der...

 

Har bindingstid, så kan ikke endre abo før mai neste år :(

Lenke til kommentar
Hei :)

 

Jeg gjorde også endringen til 30GB i måneden. Da datt jeg av nett, og kom ikke på. Da hadde det ifølge support-mannen, skjedd noe fysisk feil på sentralen når dette ble gjort, og skulle bli ordnet etter helga, da dette var en lørdag. Etter 1 time fikk jeg SMS om at det var i orden...

 

Ikke helt å stole på de folka der...

 

Har bindingstid, så kan ikke endre abo før mai neste år :(

 

 

fysisk feil på sentralen..det var jo godt sagt.

Tror ikke akkurat den GB grensa har noe fysisk med sentralen å gjøre..hehe

Lenke til kommentar

Hei :)

 

Nei, regner ikke med at de gjør noe der, for å sette opp hastigheten.

 

Det værste var nesten at det skulle ta dem 1 måned å få endret på dette. Kan da ikke være noe særlig mer enn 1-5 knapper å trykke på?

 

Noen som vet hvorfor det tar så lang tid?

Lenke til kommentar

når du laster ned fra kazaa, winmx osv så kommer det an på hvilken hastighet den personnen i andre enden har. hvis du laster ned fra en med modem så går det treigt, det er klart, men hvis du laster ned fra en med DSL eller høyrere så går det kjappere.

 

Hørte det for lenge siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...