Gå til innhold

Tips til åpent pc spill ala fallout


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har spillt Fallout 3 og NV + Mass Effect og Dragon Age:) Og liker den friheten de tilbyr, dog i varierende tilstand. Så lurte bare på om det er flere spill som er noe ala det? åpen så du kan gå fritt og styre på. Så lenge de er til pc så er det egentlig ikke nøye hvilken sjanger. Så lenge det ikke er Diablo:P

 

Jeg må beklage om jeg har postet feil eller noe sånt, er ikke så veldig ofte på forumer. Leste det jeg fant av retningslinjer.

 

Alexei

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

The Elder Scrolls: Oblivion

 

Evt. The Elder Scrolls: Morrowind, men grafikken er forferdelig og UI'et er enda værre, så det er litt slit å spille det hvis du ikke har den nostalgigreia som virker inn.

 

Mass Effect 2 og Dragon Age 2 er også verdt å prøve (vet ikke om du inkluderte dem når du sa ME+DA). Dragon Age 2 synes jeg var veldig skuffende, men det får nå være.

 

 

 

 

Lenke til kommentar

The Elder Scrolls: Oblivion

 

Evt. The Elder Scrolls: Morrowind, men grafikken er forferdelig og UI'et er enda værre, så det er litt slit å spille det hvis du ikke har den nostalgigreia som virker inn.

 

Mass Effect 2 og Dragon Age 2 er også verdt å prøve (vet ikke om du inkluderte dem når du sa ME+DA). Dragon Age 2 synes jeg var veldig skuffende, men det får nå være.

 

ah beklager jeg burde ha sagt at jeg har spillt nr 2 av de begge ja. DA2 var en stor skuffelse er enig i det....derfor jeg leter etter noe annet:)

Lenke til kommentar

Hva med Gothic 3? Bare pass på å last ned den siste community patchen. Ellers kan The Witcher, som koster 7,99€ på steam nå, være verdt å sjekke ut. Det er dog ikke fullt så fritt som Fallout og Oblivion, men mer delt inn i kaptiler. Du har også Far Cry 2 som er et åpen verden spill som også kan være verdt å sjekke ut, men det er ikke RPG.

Lenke til kommentar

Hva med Gothic 3? Bare pass på å last ned den siste community patchen. Ellers kan The Witcher, som koster 7,99€ på steam nå, være verdt å sjekke ut. Det er dog ikke fullt så fritt som Fallout og Oblivion, men mer delt inn i kaptiler. Du har også Far Cry 2 som er et åpen verden spill som også kan være verdt å sjekke ut, men det er ikke RPG.

 

ah gothic 3 har jeg så det kan være en tanke, jeg spillte det en stund men var så sinnsykt mye buggs,så jeg la det bort. stalker spillene er også fullført:) tror jeg skal se på the witcher og gothic:D men kom gjerne med flere forslag:D

 

takk for alle forslagene så langt:D

Lenke til kommentar

Tja, er vel ikke så ekstremt mange flere "open-world spill". Du kan evt. også prøve Fuel, men det er jo et bilspill som ikke har fått så alt for bra kritikker. Mitt beste tips er å ikke begrense deg og si for deg selv at "jeg liker kun open-world spill", uavhengig om du gjør dette bevisst eller ikke.

 

Finnes flust av gode spill der ute :)

Lenke til kommentar

Jeg ville not ansett Mass effect og Dragon age spilla som lite åpne. The elder scrolls, Fallout, Gothic, Risen seriene er mer typisk open world rpg spill.

 

Alle spillene til Pirahna Bytes er veldig gode.

Dvs. Gothic, Gothic 2 + expansion, Gothic3 og Risen.

Risen er det siste spillet deres, og jeg har ikke opplevt noen bugs (bortsett fra et par ubetydelige ting) Trailer

I Risen så er det ingen loade soner, og du kan gå inn i alle husene.

Lenke til kommentar

Jeg ville not ansett Mass effect og Dragon age spilla som lite åpne. The elder scrolls, Fallout, Gothic, Risen seriene er mer typisk open world rpg spill.

 

Alle spillene til Pirahna Bytes er veldig gode.

Dvs. Gothic, Gothic 2 + expansion, Gothic3 og Risen.

Risen er det siste spillet deres, og jeg har ikke opplevt noen bugs (bortsett fra et par ubetydelige ting) Trailer

I Risen så er det ingen loade soner, og du kan gå inn i alle husene.

 

Tusen takk for alle svarene:D har fått mange tips nå så skal lete igjenom div andre nettbutikker og se hva jeg finner:D

Lenke til kommentar

Ser at det er salg på steam (viss du har steam) av gothic serien, just you know it.

 

Hvordan er det med steam, gothic 3 og denne berømte community patchen? Lar det seg gjøre? Kjøper nok denne pakka uansett, men kan jo hende jeg må inn med en piratversjon av Gothic 3 dersom det ikke går.

Lenke til kommentar

Ser at det er salg på steam (viss du har steam) av gothic serien, just you know it.

 

Hvordan er det med steam, gothic 3 og denne berømte community patchen? Lar det seg gjøre? Kjøper nok denne pakka uansett, men kan jo hende jeg må inn med en piratversjon av Gothic 3 dersom det ikke går.

Ifølge denne karen ser det ut til at det skal fungere finfint, selv om han (forståelig nok) ikke kan garantere at det fungerer feilfritt.

 

Bare legg merke til at community patch ikke fungerer sammen med forsaken gods.

 

Jeg vil nok også gi min stemme til Gothic 3 innenfor denne sjangeren. Fullt patchet så er det et knall spill. I tillegg er jo selvfølgelig gothic 2 genialt også.

 

Edit: Snakka for fort der gitt. Hadde gått meg hus forbi at community patch-teamet sto bak Forsaken Gods Enhanced Edition. My pinade se til å få spilt det da :-)

Endret av DRavisher
Lenke til kommentar

Ellers har du jo Fallout 1 og 2. Stort bedre blir det ikke. Kampsystemet kan være noget uvant hvis du er vant til nyere spill, men rpg elementer er kraftig så det holder. Evnt også Planescape Torment, men det er kanskje ikke så innmari åpent, men hvis du liker rpg har det den beste historien jeg noensinne har vært borti.

Lenke til kommentar

Two worlds og oppfølgeren er ikke så verst, Risen er moro, Mount and blade er så bra at jeg må nevne det enda en gang, selv om noen andre kom meg i forkjøpet.

Divinity II: ego draconis m. oppfølger (forsåvidt Divine divinity som er enern også) er underholdende nok. Just Cause (2) er ikke noe rollespill, men verdenen er åpnere enn det meste annet og spillet er stor moro.

 

Så har man jo Saints Row II. Tullete og uten rollespillelementer, men veldig, veldig moro. GTA er forsåvidt også verdt å nevne, men det har du sikkert fått med deg alt.

Lenke til kommentar

ah gothic 3 har jeg så det kan være en tanke, jeg spillte det en stund men var så sinnsykt mye buggs,så jeg la det bort. stalker spillene er også fullført:) tror jeg skal se på the witcher og gothic:D men kom gjerne med flere forslag:D

 

takk for alle forslagene så langt:D

 

Bugsene er luket bort i community patchen. Likevel ikke ett særlig engasjerende spill synes jeg. Jeg pleier alltid å gå møkklei etter å ha frigjort alle menneskebyene... :whistle:

 

Har du Gothic 1 og 2 også? De kan ihvertfall anbefales på det varmeste. The Witcher også, selv om inntrykkene er mye modnere, hardere og virkeligere enn f.eks. Fallout 3.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...