Gå til innhold

Oppdatering av retningslinjene


Anbefalte innlegg

Retningslinjene finner du her: http://www.innlegg.no/index.php?app=forums&module=extras&section=boardrules

 

Følgende har blitt lagt til retningslinjene for Innlegg.no:

 

Brukeren er selv ansvarlig for å sette seg inn i og overholde sluttbrukerlisensen for programvare som omtales. Brudd på lisensen er på eget ansvar. Innlegg.no står fritt til å fjerne materiale som er i strid med norske lover og regler, eller dersom rettighetshaver av programvaren har skjellig grunn til å kreve at noe fjernes.

 

Brukeren har selv ansvar for å overholde ulike sluttbrukerlisenser (EULA-er).. Innlegg.no forplikter seg til å slå ned på alt som strider mot Norsk lov og retningslinjene til forumet forøvrig, men vi kan ikke love det samme når det kommer til ting som dekkes av ulike EULAer, ganske enkelt på grunn av at det da vil oppstå en rekke tidkrevende tvilstilfeller som moderatorene må ta stilling til.

 

Vi oppfordrer imidlertid dere brukere til å være aktive her, og alle står selvsagt fritt til å på en saklig måte argumentere i mot brudd på en eventuell EULA.

 

 

Vi ønsker og å presisere gjennom våre retningslinjer at "Kjøp og salg" kun er tillatt i kategorien vi har for dette. Vi legger derfor til følgende punkt i retningslinjene:

Kjøp og salg skal foregå i egen kategori. I denne kategorien er det egne retningslinjer som brukeren må sette seg inn i.

 

Ufint språk og andre regelbrudd dekket av våre retningslinjer vil selvsagt fortsatt bli moderert av oss.

 

Til etteretning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vi oppfordrer imidlertid dere brukere til å være aktive her, og alle står selvsagt fritt til å på en saklig måte argumentere i mot brudd på en eventuell EULA.

 

Bare så jeg ikke misforstår helt, dere kommer ikke til å fjerne tråder som omhandler et tema som bryter varens EULA med mindre produsenten ber dere om å gjøre det?

Hva skjer hvis noen f.eks kan linke til en EULA der det står at f.eks salg av kontoer er forbudt?

Lenke til kommentar
Vi oppfordrer imidlertid dere brukere til å være aktive her, og alle står selvsagt fritt til å på en saklig måte argumentere i mot brudd på en eventuell EULA.

 

Bare så jeg ikke misforstår helt, dere kommer ikke til å fjerne tråder som omhandler et tema som bryter varens EULA med mindre produsenten ber dere om å gjøre det?

Hva skjer hvis noen f.eks kan linke til en EULA der det står at f.eks salg av kontoer er forbudt?

Eventuelle henvendelser fra selskaper vil bli vurdert for å finne ut hvorvidt vi mener de har god nok grunn til å kreve det fjernet.

 

Når det gjelder selve oppfordringen du siterer her går det ut på at vi ikke har noe imot at medlemmene her gjør andre brukere oppmerksomme på situasjoner hvor de ender opp med å bryte EULA-er. Vi oppfordrer og diskusjonen til å gå sin gang her og i andre tråder det er om emnet.

 

Vi håper dere forstår at vi ikke blindt kan si at vi skal håndheve krav satt i andre selskapers EULA-er, men det å komme med nye retningslinjer for å begrense informasjon som er skadelig for flerspillermiljøer er under vurdering.

Lenke til kommentar
Vi håper dere forstår at vi ikke blindt kan si at vi skal håndheve krav satt i andre selskapers EULA-er, men det å komme med nye retningslinjer for å begrense informasjon som er skadelig for flerspillermiljøer er under vurdering..

 

Jeg har forståelse for det, men ikke at man ikke slår ned på tråder som fremmer aktivitèt som i verste fall kan ødelegge spill-opplevelsen til andre.

 

Jeg forventer ikke at Gamer.no's frivillige skal klare å følge opp på samtlige EULA-brudd, siden det er vanskelig nok å følge innlegg som inneholder stygge ord som blir liret av i tide og utide, men jeg vil påstå at det ikke er en innskrenkning av hverken menneske-rettigheter eller brudd på norges lover/ytringsfrihet å kunne ha en retningslinje som påpeker at aktiviteter som er i strid mot en gjeldende avtale (EULA) for MMORPGs (eller lignende spill) ikke skal kunne "fremmes" her på forumet.

Det er deres forum, og dere bestemmer jo.

 

Jeg vet at det er stor diskusjon hvorvidt EULA er juridisk bindende eller ikke, jeg tviler veldig sterkt på at de er det, men det er heller ikke reglene i Ludo, et spill det heller ikke godtas av andre deltagere at personer skaffer seg fordeler eller bedriver aktiviteter som ødelegger spille-opplevelsen for andre (i dette tilfellet, betalende kunder).

Dette vil helt sikkert bli sett på som en overreaksjon, men det er skuffende at et forum som jo prøver å fremme spille-glede tillater tråder som flesteparten ikke mener er konstruktive for spilleglede i det respektive spillet.

Hadde det enda vært et SP-spill, så hadde jeg ikke brydd meg i det hele tatt, men her snakker vi om betalende kunder som får spille-opplevelsen sin ødelagt av andre fordi de ikke "gidder" å være inkludert i spillet på lik linje.

 

At forumet nesten melder seg ut av diskusjonen synes jeg er litt skuffende, men jeg forstår situasjonen deres og hvorfor det er splittelser innad i redaksjonen.

 

Lykke til videre med å drive et vellykket forum.

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...