Gå til innhold

Valve banker Apple og Google (X360, PC, PS3)


Anbefalte innlegg

Elsker Steam, hater prisene. Men det er så ofte salg der at det ikke gjør så mye, de få nye titlene jeg er ute etter til PC kjøper jeg uansett i butikk.

 

Angående pris er det viktig å huske på at det ikke er Valve aleine som setter prisene, utgiver er også med å bestemmer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp men det gjør ikke prispolitikken man setter for digitale kopier bedre.

 

At det skal være dyrere enn å forurense enormt med fysiske kopier i alle ledd fra A-Å er rett og slett latterlig. De setter sammen en pris og her er det noe riv ruskende galt. Det som også blir latterlige er jo at spill som må lastes ned fra Steam og knyttes til Steam selv om man kjøper en fysisk kopi ofte koster 1/4 til 1/2 på play, thehut, zavvi etc.

 

Det som også er irriterende til tider er at man ikke får satt klienten til offline for å spille i offline modus når man har mistet internett. Har slitt med dette hver eneste gang jeg har mistet nettkoblingen. Samt problemer nesten hver gang man skal oppdatere klienten til en ny versjon (ikke småpatcher).

 

I tillegg har de ofte problemer ved lanseringer av stortitler, her burde de segmentere bedre. Og når de har så store overskudd burde de kunne lastbalansere for slike dager!

 

At de også ser det som sin rett å sperre deg ute fra alle titler du har kjøpt hos dem viser arrogansen de tillater seg. Det samme gjelder at de til tider tar seg retten til å fullstendig slette tråder i forumene sine som kan være negative for dem eller konkuranseutsettende. De har noen tendenser som ikke er sunne for forbrukere i det hele tatt.

 

Men velger man å se gjennom fingrene med disse tingene så er det en suveren tjeneste. Jeg derimot sjekker alltid direct2drive, EA store og andre før jeg kjøper fra Steam for å se om det er så store prisforskjeller at jeg heller kjøper fra andre.

 

 

EDIT:

Forøvrig dette "problemet" med "slitasje på fysiske spill" er jo ene og alene noe vi utsettes for pga. DRM. Hadde vi ikke hatt DRM kunne vi tatt backup kopier og images av alle våre fysiske kopier og lagret dem på harddisker som er billige og hatt backup av det igjen. Før DRM ble et stort problem spilte jeg alltid fra mountede images fremfor den fysiske kopien. Det første jeg gjorde var å rippe til en image, så installere og spille fra den. Deretter la jeg den fysiske kopien i hylla vel vitende om at jeg kunne brenne en kopi om den ikke lenger var lesbar.

 

DRM handler ikke om å beskytte industrien om piratkopiering men å begrense våre friheter og styre hvordan vi kan bruke det vi kjøper. Eller rettere sagt, vi "leier produktet med lisens til et DRM begrenset bruksområde".

Endret av Kendu
Lenke til kommentar

Virker som Valve har lagt Half-Life serien til side og kun fokusert på å få ut en 1 og 2er til Portal og Left for Dead, noe som er dritkjipt.., Episode 3 burde vært ute for lenge siden og HL3 burde ikke vært altfor langt unna heller!

Ja kanskje Valve er konger på å få ut nær perfekte spill uten bugs, men det får da være måte på å drøye da. Tar altfor lang tid mellom hvert HL spill, og ikke varer de spesielt lenge heller.

Lenke til kommentar

Når HL2: Episode 3 kommer ut, så burde det være lengre enn Episode 2. Det hadde kanskje vert bedre med et Half Life 3. Noe stort og episk...

Du har rett i det. Hvis Valve gir ut Episode 3 vil det helt sikkert føles for kort i forhold til ventetiden. Neste spill i HL-serien blir nok Half-Life 3, altså noe stort og episk, og da må vi vente en stund til.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke opplevd at man får returnere en fysisk kopi heller som er åpnet og i verste fall testet. I Norge.

Med tanke på at du ikke leverer tilbake en brukbar CD- key er ikke det så rart.

Stating the obvious...

 

Du fikk vel ikke med deg at jeg kommenterte en som mente man burde få returert spill på Steam i følge "norsk lov". Noe jeg ikke ser at skal gå.

Steam har 2 bra ting; tilgjengelighet og stabilitet. Derimot er det MANGE feil.

Feilene er bl. a: Sinnsvak policy på retur (dvs ikkeeksisterende, noe som strider mot norsk rett

Norsk lov eller ei, så vil jeg gjerne se butikkene som aksepterer retur på spill som er tatt i bruk. Ellers blir det urimelig å kritisere Steam for dette.

Endret av Kendu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...