Gå til innhold

Battlefield 3


Anbefalte innlegg

Battlefield 3

 

BF3_2D00_packshots3.png_2D00_550x0.png

 

Da er dagen kommet for første info om BF3!

 

BF3 Teaser: http://www.eurogamer.net/videos/battlefield-3-teaser-trailer-leaks?size=large

 

gami_215_front.jpg

 

BF Blog:

Battlefield 3 is the true successor to Battlefield 2. Beyond our signature multiplayer, we have also included a full single-player campaign and a co-op campaign – all straight out of the box. As for fan favorite features, how does the return of jets, prone, and 64-player multiplayer (on PC) sound? All this built with our powerful new game engine Frostbite 2, which you'll hear and see a lot of in the months leading up to launch. For the full reveal on Battlefield 3, stay tuned for links to our cover stories hitting the gaming press throughout February, starting with Game Informer right now.

 

Battlefield 3 will release this Fall. You can preorder the Battlefield 3 Limited Edition at www.battlefield.com now. The exact contents of the Limited Edition will be revealed around GDC. Secure your copy of Battlefield 3 Limited Edition at www.battlefield.com

 

 

Eurogamer:

PC, PlayStation 3 and Xbox 360 shooter Battlefield 3 features improved visuals and what developer DICE describes as an "exponential leap" in destructibility.

 

Game engine Frostbite 2 has made Battlefield 3's existence possible, according to US magazine Game Informer.

 

"Armed with powerful upgrades like deferred rendering, real-time radiosity, a new animation system borrowed from the EA Sports label, and an exponential leap in destructibility, executive producer Patrick Bach dubs Frostbite 2 'the best piece of technology on the market when it comes to building games'" reads the website.

 

Other details revealed this morning: 64-player multiplayer on PC returns, jets make it in and you'll have the ability to go prone.

 

In October last year DICE went on the record to reassure PC gamers that their version of the game will be just as enjoyable as the console versions. Designer Alan Kerz acknowledged, "PC players have a fear that BF3 will be 'consolized'.

 

"PC players have their own set of requirements... Anything that feels like it might have been "ported" from a console is going to get flamed hard," he wrote. "It's a damn sight harder to please a PC player, they have higher expectations.

 

"Battlefield 3 needs an extra bit of special attention on the PC. I intend to give it that attention, tradition and our community demand it."

 

According to the first teaser trailer, below, Battlefield 3 will launch this autumn.

 

Gameinformer eksklusiv info:

http://www.gameinformer.com/b/news/archive/2011/02/03/march-cover-revealed-battlefield-3.aspx

 

I'm pumped, dette blir awesome! 64 player MP, prone, jets, Frostbite 2.0 :D

Endret av Frode789
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

yay prone xD håper de kan tune ned sniperene i samme slangen, så vi slipper alle cod fags som ikke klarer å gjøre en dritt for laget.

 

Ingenting i veien med snipers vel? Stort sett er det kun dei som bruker hagle og motion sensors aggressivt som er særlig farlige. Men eg ser poenget, det er irriterande når halve laget står spredt rundtom i spawn og prøver å få 1337 k/d ratio.

 

Ellers så gleder eg meg vilt til BF3.

Lenke til kommentar

yay prone xD håper de kan tune ned sniperene i samme slangen, så vi slipper alle cod fags som ikke klarer å gjøre en dritt for laget.

 

Ingenting i veien med snipers vel? Stort sett er det kun dei som bruker hagle og motion sensors aggressivt som er særlig farlige. Men eg ser poenget, det er irriterande når halve laget står spredt rundtom i spawn og prøver å få 1337 k/d ratio.

 

Ellers så gleder eg meg vilt til BF3.

 

Nettopp... <_<

Lenke til kommentar

Litt merkelig er det jo at de reklamerer med features som 64 spillere, prone og jets når dette jo var en selvfølge for 6 år siden :/ Men er interessert i det å kunne hvile våpenet på karmer etc. vis jeg ikke leste riktig, og selvsagt hvordan lyden og de destruktive elementene + at vi får mer varierte bygninger og flere av dem :)

Lenke til kommentar

Litt merkelig er det jo at de reklamerer med features som 64 spillere, prone og jets når dette jo var en selvfølge for 6 år siden :/

 

Men det var ikke en selvfølge før Dice selv introduserte det med BF1942, for ni år siden. Man kan sikkert si mye om at noe som var et salgsargument da, plutselig er blitt det igjen nå fordi sjangeren og serien har vært igjennom konsollkvernen, men er det merkelig? Dagens fjortiser har jo ikke noe forhold til de gamle Battlefield-spillene, så for dem er vel dette med 32v32 revolusjonerende. Jeg er i alle tilfeller glad for at BF3 ikke begrenser PC-spillere til 16v16 av rene konsollhensyn (som de ikke gidder å spandere tid på å utbedre i PC-versjonen).

 

Gleeeeder meg. Må vel skaffe meg ny pc først :( Det er jo en mulighet å kjøpe det til xbox, men jeg tenker jo at dette spillet først og fremst burde spilles på PC, og BFBC på konsoll...

 

Når de først tar seg bryet med å lage en PC-versjon som utnytter PC-plattformen sine fordeler, synes jeg vi kan være greie og kjøpe til PC, for å understreke at markedet er der. Så gjør de det kanskje neste gang også.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

DICE gjorde mye rett med BC2.

Og med de nevnte lovde "forbedringene" (som nevnt av andre - ting vi hadde i de tidligere BF spillene på PC) kan det bli ekstremt bra.

 

Personlig håper jeg bare de klarer å optimere hitboxer og hit-detection oppi alt dette. Dette har vært BF seriens største ankepunkt for min egen del siden starten. Det er så abolutt flott at de til beste evne forsøker å legge en viss andel realisme inn i selve skytingen med prosjektilbaner og behov for å kompensere for bevegelse - men det føles alt for inkonsekvent. Selfølgelig har latens en del å si her - men god kode hjelper også mye.

 

Utifra ting jeg har lest her og der skyldes mye av dette at spillene kompenserer for 100ms ping som standard, og "interpolerer" hitbozene etter dette. Skulle vel være mulig å legge inn et script under lasting av et map som setter "interpolation" verdier etter pingen du har til den aktive serveren? Uansett håper jeg de klarer å polere akkurat dette ytterligere.

Men knall blir det nok likesom! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...