Gå til innhold

Ps3 eller Xbox 360 på achievements?


Reaper91

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Lurte kun på hvilke konsoller som hadde "best" acheivment support, eller hva en nå skal kalle det? :)

Har begge konsollene, og itilegg er jeg vell en gangske stor acheivment hunter... Men klarer ikke bestemme meg for hvilke konsoll jeg skal velge, tenker selvfølgelig på andre ting også... som f.eks spill, grafikk, online på de forskjellige konsollene, men vil gjerne forholde meg til en mest mulig...

 

Så hvilken ville dere gått for viss en tenker mest på acheivments, og hvorfor? :)

Endret av ReaperX91
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HAr begge selv, men finner PS 3 sitt trophy system helt elendig. For det første må du laste de inn (hvis du vil se dem) som faktisk tar litt tid, for det andre må du laste enda lengre om du skal sammenligne med andre spillere. Så en siste irriterende sak er at hver gang jeg starter Fifa 11 må den laste inn trophies som gjør at spillet bare tar mer tid å starte. PÅ Xbox er achivements mye mer sømløst integrert og lett oversiktelig. Kjøper spill til PS3 mest rett og slett fordi deres achivement system er så elendig at jeg ikke bryr meg, men er helt avhengig av å få så mange mulig på Xbox de få spillene jeg har til konsollen.

Endret av Starscream123
Lenke til kommentar

Enig at PS3 systemet er litt tregere, men systemet er også litt bedre. Det å ha en en ultimat bemerkelse til slutt er viktig slik som Platinum på PS3. 360 har kun poeng og streber mann etter 1000/1000 så er det liksom det. Litt bedre om man får noe for å skaffe alle andre. Jeg har begge konsoller og samler litt på på hver, men ser helst at samlingen foregår på PS3.

 

Multiplattform spill er kjent til på være sikkert 90% bedre på 360 mtp grafikk og ytelse. Nå begynner det å bli mer likt.. Se feks på Dead Space 2 og Mass Effect 2. Oftr er det marginale forskjeller også, noe det vanlige øye ikke bryr seg om.

 

Min drøm (som aldri kommer til å skje) er at alle spill kommer på PC med kontrollmuligheter for dualshock og trophysystem:D Best grafikk, og system etter min mening.

Lenke til kommentar

Har både ps3 og 360, har ikke spilt så mye på ps3. Utifra inntrykket jeg har nå så gjør 360 achievements at jeg får lyst til å skaffe meg enda flere achievements, på en helt annen måte enn ps3'en. Det kan hende dette endrer seg etterhvert som jeg får brukt ps3'en mer. Slik det er nå så banker 360 achievements ps3 trophies slik jeg ser det :)

Lenke til kommentar

Jeg liker egentlig Xbox sitt system bedre når det gjelder acheivments, men savner kun det som dere stort sett har skrevet. Som f.eks lvl system, platinium, etc

Men ellers er jo Xbox sitt system perfekt, lurer på hva jeg skal gå for fortsatt... Vet ikke hvorfor dette betyr så mye, men er bare sånn att jeg absolutt MÅ samle de :D

 

Er ikke slik att jeg gidder og samle noen på ps3 og noen på xbox, vil ha mest mulig på en... men på hvilken konsoll, hmm :huh:

Det har ikke kommet noen nyheter på att de skal endre noe med acheivments/throphies via updates vell?

Lenke til kommentar

Jeg har begge konsollene, men jeg syntes Xbox 360 sitt achievment system er mye bedre, det føles mye bedre integrert og det er som sagt tidligere i tråden, mye raskere, jeg føler også at jeg personlig får mere "igjen" på Xbox 360 enn på PS3, selvom jeg ikke bryr meg så veldig mye om achievments at det gjør noe.

 

Men jeg er enig med noen at det hadde kanskje vært en ide å ha en slags "slutt achievment" for å få alle achievments.

 

Konklusjon: Jeg syntes Xbox 360 er bedre.

Lenke til kommentar

Personlig synes jeg det er langt mer givende å jakte på trofeer enn achivements. Trofeer har både bronse, sølv og gull, ikke bare et tall slik achivements har. Og prikken over I-en er at når du får tak i alle trofeene i et spill, så får du Platinumtrofe. Det å få 1000/1000 i et spill er gøy det, men føler på en måte at du ikke får noe igjen for det. Men er enig med de som sier at achivements er bedre intergrert enn trofeer. Det er litt irriterende å måtte laste inn trofeene hver gang du f.eks skal spille Fifa.

Lenke til kommentar

Foretrekker helt klart achievements. Achievements systemet er uten lastetider og er intregrert i profilen din, profilen på PS3 er jo latterlig, vil ikke engang kalle det for en profil. Pokal systemet liker jeg ikke i det heltatt, men liker platinum, syntes også MS burde gi oss et slik merke for å fullføre spill, enten om de gir oss en stjerne eller noe. En annen ting jeg ikke liker med PS3 er at de ikke har noen system for antall pokaler osv.. f.eks kan enkelte spill ha 35 bronse 4 sølv og 1 gull, så kommer det et lite lett PSN spill som får 1 bronse, 2 sølv og 10 gull!! Noen får også platinum mens andre ikke, jeg skjønner ikke en dritt, virker ut som fullt anarki i trophy systemet til PS3.

Lenke til kommentar

Jeg liker systemet på PS3 best p.g.a.,som de fleste andre, at det faktisk føles ut som om du oppnår noe (m.t.p. platinum og trophy levels), men liker også integreringen og hastigheten på X360 bedre.

En annen ting jeg ikke liker med PS3 er at de ikke har noen system for antall pokaler osv.. f.eks kan enkelte spill ha 35 bronse 4 sølv og 1 gull, så kommer det et lite lett PSN spill som får 1 bronse, 2 sølv og 10 gull!! Noen får også platinum mens andre ikke, jeg skjønner ikke en dritt, virker ut som fullt anarki i trophy systemet til PS3.

Alle spill ha en grense på mengden poeng de kan gi, og de forskjellige gradene av trophies (bronse, sølv, gull og platinum) gir forskjellig antall poeng. Som på X360 er det forskjell på retail-spill (1000gs) og XBLA/PSN-spill (200gs). I tillegg er det bare retail-spill som har platinum. Du finner ikke "lite lett PSN spill som får 1 bronse, 2 sølv og 10 gull!!". Det nærmeste er kanskje Frogger, med 1 sølv og 3 gull :)

Poenget er at det ER et poengsystem, a la X360,det er bare at det er "skjult" i edelt, og ikke fullt så edelt, metall.

Lenke til kommentar

Liker helt klart Achievements på 360 best. Det virker så integrert, sømløst og enkelt.

Jeg jager alltid for å få mest mulig poeng og jeg syns det gir spillene en merverdi.

 

Jeg merker at jeg gir litt mer beng i Trophies når jeg spiller på PS3. Syns det er unødvendig rotete med disse gull/sølv/bronse greiene.

Lenke til kommentar

Alle spill ha en grense på mengden poeng de kan gi, og de forskjellige gradene av trophies (bronse, sølv, gull og platinum) gir forskjellig antall poeng. Som på X360 er det forskjell på retail-spill (1000gs) og XBLA/PSN-spill (200gs). I tillegg er det bare retail-spill som har platinum. Du finner ikke "lite lett PSN spill som får 1 bronse, 2 sølv og 10 gull!!". Det nærmeste er kanskje Frogger, med 1 sølv og 3 gull :)

Poenget er at det ER et poengsystem, a la X360,det er bare at det er "skjult" i edelt, og ikke fullt så edelt, metall.

Du må ha sovet, lenge. Det er i dag mange "arcade" spill med platinum. Sist ut som jeg fikk med meg var Spare Parts, det spillet har 13 trophies: 2 sølv, 10 gull og 1 PLATINUM. I følge en guiden kan man få platinum på 5 timer og vansklighetsgraden er lett. Worms 2, Alien Breed og Dead Nation har også platinum, flere som jeg også ikke husker. Det er uansett ikke det som irriterer meg, det er fordeligen av gull, sølv og bronse.

Lenke til kommentar

Har visst ikke fulgt helt med, gitt :) Enig i det du sier. Du har jo også Terminator, er vel 11 gull og plat, eller noe sånt. Men stort sett synes jeg det er et greit system, da det generalt sett er vanskeligere å få gull enn sølv osv. Men jeg synes det er rart at de spillene du nevner behandles som retail-spill. Jaja, moro er det å samle dem, om det er bøtter eller poeng :)

Lenke til kommentar

Har lite erfaring med xbox sitt system så skal ikke uttale meg om det, men synes ps3 sitt funker veldig fint, gir litt ekstra progression som også er delt i vanskelighets grad og level. men som mange har nevnt så er laste tiden på å se dem av og til litt plagsom selvom den ikke er langt.

 

litt off topic men, king og universe kom deg inn på ps3-en å skaff 24 trophies, du har 2976 og sitter alltid å ser om du har nådd 3000 :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...