Gå til innhold

Doom 3 utsatt til 2004


Anbefalte innlegg

Artikkel

 

Doom III utsatt til 2004

Storspill misser julesalget

 

 

Mange venter i spenning på heftig actionhorror i Doom III.

Det ser ut som skrekksugne spillfantaster må finne seg i å vente noen ekstra måneder på det ekstremt etterlengtede spillet Doom III.

 

I forbindelse med presentasjonen av sitt årsresultat kom spillselskapet Activision med dårlige nyheter for alle som håpet å kunne mate PCen sin med actionspillet Doom III i god tid før jula.

Selskapets president Ron Doornink kunne nemlig fortelle at Doom III er ventet først i fjerde kvartal av Activisions neste finansår, som ender i mars 2004.

 

Mange hadde ventet spillet i butikkhyllene i november i år, men nå ligger det altså an til at Half-Life 2 får råde alene som den viktigste gjenstående FPS (FørstePersons Skytespill)-lanseringen i 2003, med planlagte slipp i september.

 

Nøyaktig hvilken rolle Microsoft, som gjerne så at Doom III ble lansert samtidig både på XBox og PC, har hatt i denne utsettelsen er uvisst.

 

 

:-?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selskapets president Ron Doornink kunne nemlig fortelle at Doom III er ventet først i fjerde kvartal av Activisions neste finansår, som ender i mars 2004.

 

 

Edit: Forstod hva du mente.. Det har aldri blitt satt noen releasedate, så derfor kan det jo ikke være utsatt? :roll:

Lenke til kommentar

Kan være at MS har hatt litt å si, ja! :( En annen mulighet er at de har utsatt release for å slippe den værste konkurransen med HL2. Ser ikke det som en helt usansynlig årsak, det gjøres mye slik i filbransjen også. Tror Star Wars ble utsatt fordi de fryktet konkurranse med den første LOTR-filmen f.eks.

Lenke til kommentar

Er jo litt teit (og usannsynlig?) at den store slemme gutten som har vært bølla i klassen i et helt tiår skal flytte seg fordi den lille nye gutten vil stå der?

 

Altså, Doom ER større enn HL, jaffal konseptet (kanskje ikke like stor spenning til grafikken nå lenger, men jeg er jaffal spent) - dessuten har det vært på markedet lenger.

 

Dessuten var det jo Doom som ble lansert først, virker litt snodig at id bare skal pakke sammen og gå igjen fordi Valve plutselig fikk lyst til å slippe HL2...

 

Men når jeg tenker meg om så kan det jo være det at HL2 i utgangspunktet har slippdato før (men ikke så veldig lenge før) Doom III, kan jo hende de ikke vil slippe det ut så nære fordi vi hyklerske gamere spiser det som kommer først først. At vi får nok med ett av dem i en stund, liksom. Nå gjør jeg det igjen, svarer på mine egne spørsmål... Uff...

Lenke til kommentar

Hvis grunnen til at HL2 blir sluppet i September og ID derfor velger å utsette lanseringen til Mars 2004, så er det jo kanskje fordi Half-Life (og modifikasjonene) har en mye større tilhengerskare enn Doom. Selve Half-Life er kanskje ikke så mye spilt lenger, men CS, NS, TFC og alle de andre modifikasjonene er jo enormt populære og jeg mener å tro at de er litt flere enn de som spiller Doom II for tiden.

 

Det at HL2 også hadde en tidligere lansering enn Doom 3 og dermed gir verden mulighet til å få tak i HL2 et par måneder før Doom 3 kommer i butikkene, er muligens også en faktor som har påvirket avgjørelsen om å utsette Doom 3 til Mars 2004. De vil rett og slett gi spillerene en mulighet til å komme over HL2 (og den etterfølgende flommen av modifikasjoner) så de fatter interesse for Doom 3.

Lenke til kommentar

Å tro at folk har kommet seg over HL2-mod'ene etter bare noen måneder, er naivt. Hvor lenge har folk spilt f.eks CS nå? 3 år? At en av desse tung-vekterene kommer til å lide av den andre, det er ikke noe å lure på. Spørs om ikke HL2 kanskje kommer til å få den lille fordelen. Det er veldig mange i dag, som ikke har spilt Doom 1/2 før, og ikke har det forholdet til Doom, som eldre folk har. Jaja, vi får se.

Lenke til kommentar
Selskapets president Ron Doornink kunne nemlig fortelle at Doom III er ventet først i fjerde kvartal av Activisions neste finansår, som ender i mars 2004.

 

 

Edit: Forstod hva du mente.. Det har aldri blitt satt noen releasedate, så derfor kan det jo ikke være utsatt? :roll:

 

Hehe.. Fikk bare litt lyst til å kverulere :lol:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...