Gå til innhold

Final Fantasy XIII-2 annonsert (X360, PS3)


Anbefalte innlegg

Jeg eier og har spillt vært eneste final fantasy spill fra nummer 1, til de nyeste.

 

Final Fantasy 13 er det værste mølet jeg har vært borti. Skal være vanskelig å finne et spill med mer cheesy, og kjedelig story. Like Stereotypiske kjedelige karakterer. Like linært og kjedelig gameplay/kampsystem osv.

 

Squeenix ligger og kaver nede i gjørmen for tiden. Ikke at andre som f.eks Bamco er noe særlig bedre..... Men ærlig talt. Man har ikke spillt mange andre final fantasy spill hvis man syntes 13 var bra.

 

Synd for deg at du ikke likte nummer 13 i serien. For min del var 13 et friskt pust da 10-2 og 12 var en gedigen skuffelse for min del. Ser frem mot FF13-2. :)

Og btw, jeg har spilt nesten samtlige FF's. Idiotisk å si at folk som har spilt alle FF spillene ikke kan like FF13.

 

Square lager fortsatt bra spill, jeg er glad de gjør forandringer for hver FF som kommer, ellers ville det fort blitt kjedelig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet mitt med FF13 var potensialet. Spelet kunne ha vori fantastisk. Budsjettet var jo enormt og kampsystemet var underhaldande; men det når aldri opp dit det bør. Trass i grafikken var designet, for meg, nesten direkte ubehageleg. Kampsystemet går for mykje på auto-pilot og krev sjeldan like mykje strategi som det bør og kan. Nivåsystemet for både karakterane og våpna var mangelfullt og gav ein falsk illusjon om fridom for bygging av karakterane. I tillegg fanst ingen byar eller butikkar og Cocoon hadde inga open verd, så det kjennest konstant nesten så lite som ein RPG som det går an. Historia går ingen stader, heller. Det endte opp for meg med å vera eit under gjennomsnittleg spel som skulle ha vori eit flott spel.

 

Resonance of Faith var derimot alt FF13 ikkje var. Alle som vil ha ein god RPG bør sjekka ut denne oversedde tittelen.

Lenke til kommentar

Hvem veit, det kan bli greit nok hvis de bare får inn litt mer innhold. Denne gangen kan de jo prøve å ha litt variasjon mellom action og utforskning (både av natur og byer), og ikke bare action som i 13. Fårhåpentligvis vil de gjøre som i FF10-2 og gi de fleste gamle karakterene små biroller, og heller tilføre noen nye (selv om utfallet i FF10-2 var alt annet enn heldig). Vanille vil forhåpentligvis forbli krystallisert (heller husker jeg helt feil nå?).

Endret av g.i.r.l.
Lenke til kommentar
Synd for deg at du ikke likte nummer 13 i serien. For min del var 13 et friskt pust da 10-2 og 12 var en gedigen skuffelse for min del. Ser frem mot FF13-2. :)

Og btw, jeg har spilt nesten samtlige FF's. Idiotisk å si at folk som har spilt alle FF spillene ikke kan like FF13.

 

Square lager fortsatt bra spill, jeg er glad de gjør forandringer for hver FF som kommer, ellers ville det fort blitt kjedelig.

 

13 var et fantastisk spill som solgte svært bra og fikk jevnt over gode anmeldelser. Det betyr selvfølgelig ikke at alle liker det; verdens beste eple er fortsatt vondt hvis man ikke liker eple. Men det er viktig å huske på at dette er en ren smakssak, for objektivt sett er 13 vært en suksess. Dette med at Square-Enix går nedenom og hjem om dagen er bare fanrage; de gjør det svært bra og er større enn noensinne, tross FFXIV. XIII representerer kanskje en nedtur for gamle fans som synes S-E er begynt å ta seg vel store friheter med formelen, men igjen objektivt sett er det ingen nedtur, tvert imot.

 

Hvorvidt 13-2 blir en suksess avhenger av hvor mange som vil ha mer av 13, så det blir spennende å se hvor godt det selger.

 

Jeg har også spilt alle FF og fullført 4 og 6 til 13. Alle sammen er blant mine favorittspill, men jeg er mindre begeistret for 1-3 og 5 da historiefortellingen ikke er blitt prioritert i like stor grad. Fremdeles gode spill rent gameplay-messig, men når den verste grindingen setter inn så jeg er ikke motivert når det ikke er en historie som drar meg videre.

Lenke til kommentar

Jeg eier og har spillt vært eneste final fantasy spill fra nummer 1, til de nyeste.

 

Final Fantasy 13 er det værste mølet jeg har vært borti. Skal være vanskelig å finne et spill med mer cheesy, og kjedelig story. Like Stereotypiske kjedelige karakterer. Like linært og kjedelig gameplay/kampsystem osv.

 

Squeenix ligger og kaver nede i gjørmen for tiden. Ikke at andre som f.eks Bamco er noe særlig bedre..... Men ærlig talt. Man har ikke spillt mange andre final fantasy spill hvis man syntes 13 var bra.

 

Synd for deg at du ikke likte nummer 13 i serien. For min del var 13 et friskt pust da 10-2 og 12 var en gedigen skuffelse for min del. Ser frem mot FF13-2. :)

Og btw, jeg har spilt nesten samtlige FF's. Idiotisk å si at folk som har spilt alle FF spillene ikke kan like FF13.

 

Square lager fortsatt bra spill, jeg er glad de gjør forandringer for hver FF som kommer, ellers ville det fort blitt kjedelig.

 

jeg hater gamer sine over(happie) brukere og gamer sine elendige syn på noen spill.

 

FF 13 er det eneste spillet jeg har betalt 600 kr for for så og levere det tilbake i rage av hvor dårlig square Enix er.

Hver eneste true ff fan vil hate 13 . Du er ikke fan av serien visst du liker dette spillet. Period.

Det går på selg selg selg eneste grunnen de lager 13-2 er fordi de skal skvise ut mest mulig penger av et spill likt av retards.

Kan det vere mere åpenbart !

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

Jeg eier og har spillt vært eneste final fantasy spill fra nummer 1, til de nyeste.

 

Final Fantasy 13 er det værste mølet jeg har vært borti. Skal være vanskelig å finne et spill med mer cheesy, og kjedelig story. Like Stereotypiske kjedelige karakterer. Like linært og kjedelig gameplay/kampsystem osv.

 

Squeenix ligger og kaver nede i gjørmen for tiden. Ikke at andre som f.eks Bamco er noe særlig bedre..... Men ærlig talt. Man har ikke spillt mange andre final fantasy spill hvis man syntes 13 var bra.

 

Synd for deg at du ikke likte nummer 13 i serien. For min del var 13 et friskt pust da 10-2 og 12 var en gedigen skuffelse for min del. Ser frem mot FF13-2. :)

Og btw, jeg har spilt nesten samtlige FF's. Idiotisk å si at folk som har spilt alle FF spillene ikke kan like FF13.

 

Square lager fortsatt bra spill, jeg er glad de gjør forandringer for hver FF som kommer, ellers ville det fort blitt kjedelig.

 

jeg hater gamer sine over(happie) brukere og gamer sine elendige syn på noen spill.

 

FF 13 er det eneste spillet jeg har betalt 600 kr for for så og levere det tilbake i rage av hvor dårlig square Enix er.

Hver eneste true ff fan vil hate 13 . Du er ikke fan av serien visst du liker dette spillet. Period.

Det går på selg selg selg eneste grunnen de lager 13-2 er fordi de skal skvise ut mest mulig penger av et spill likt av retards.

Kan det vere mere åpenbart !

 

Bra du forteller oss hvor skapet står.

 

1/10 mr. Trollolol

Endret av Olorin
Lenke til kommentar

Jeg eier og har spillt vært eneste final fantasy spill fra nummer 1, til de nyeste.

 

Final Fantasy 13 er det værste mølet jeg har vært borti. Skal være vanskelig å finne et spill med mer cheesy, og kjedelig story. Like Stereotypiske kjedelige karakterer. Like linært og kjedelig gameplay/kampsystem osv.

 

Squeenix ligger og kaver nede i gjørmen for tiden. Ikke at andre som f.eks Bamco er noe særlig bedre..... Men ærlig talt. Man har ikke spillt mange andre final fantasy spill hvis man syntes 13 var bra.

 

Synd for deg at du ikke likte nummer 13 i serien. For min del var 13 et friskt pust da 10-2 og 12 var en gedigen skuffelse for min del. Ser frem mot FF13-2. :)

Og btw, jeg har spilt nesten samtlige FF's. Idiotisk å si at folk som har spilt alle FF spillene ikke kan like FF13.

 

Square lager fortsatt bra spill, jeg er glad de gjør forandringer for hver FF som kommer, ellers ville det fort blitt kjedelig.

 

jeg hater gamer sine over(happie) brukere og gamer sine elendige syn på noen spill.

 

FF 13 er det eneste spillet jeg har betalt 600 kr for for så og levere det tilbake i rage av hvor dårlig square Enix er.

Hver eneste true ff fan vil hate 13 . Du er ikke fan av serien visst du liker dette spillet. Period.

Det går på selg selg selg eneste grunnen de lager 13-2 er fordi de skal skvise ut mest mulig penger av et spill likt av retards.

Kan det vere mere åpenbart !

Bra at hva du syns bryr meg midt på kneet da! Endret av Skilz
Lenke til kommentar
Synd for deg at du ikke likte nummer 13 i serien. For min del var 13 et friskt pust da 10-2 og 12 var en gedigen skuffelse for min del. Ser frem mot FF13-2. :)

Og btw, jeg har spilt nesten samtlige FF's. Idiotisk å si at folk som har spilt alle FF spillene ikke kan like FF13.

 

Square lager fortsatt bra spill, jeg er glad de gjør forandringer for hver FF som kommer, ellers ville det fort blitt kjedelig.

 

13 var et fantastisk spill som solgte svært bra og fikk jevnt over gode anmeldelser. Det betyr selvfølgelig ikke at alle liker det; verdens beste eple er fortsatt vondt hvis man ikke liker eple. Men det er viktig å huske på at dette er en ren smakssak, for objektivt sett er 13 vært en suksess. Dette med at Square-Enix går nedenom og hjem om dagen er bare fanrage; de gjør det svært bra og er større enn noensinne, tross FFXIV. XIII representerer kanskje en nedtur for gamle fans som synes S-E er begynt å ta seg vel store friheter med formelen, men igjen objektivt sett er det ingen nedtur, tvert imot.

 

Hvordan kan du først utpeke FF13 som et "fantastisk" spill å så trekke fram "smaken er som baken kortet" rett etterpå? Det er vel også en smakssak om hvorvidt FF13 er et fantastisk spill heller ikke? Salgstall er sjelden en god indikasjon på kvalitet, og jeg ser ikke helt poenget i bruke salgstall som et slags bevis på suksess (med mindre du har en økononomisk interesse i selskapet.). Jeg vil nå også at si at FF13 med all sin økonomiske styrke og kjente merkenavn ikke akkurat er noen stor sukess blandt anmeldere der det ligger på litt over 8 i snitt hos anmeldere som ellers er svært så villige til å dele ut langt mer enn en ussel åtter.

 

Påstanden om at Squeenix går "nedenom og ned" kan jo like gjerne handle om innholdet i selve spillene, og da betyr det lite at selskapet rent økonomisk går greit. Å prøve å kvele kritikken med meningsløst snakk om en enda mer meningsløs objektivt sannhet virker på meg bare som et tegn på at en ikke har lyst til å diskutere i den redsel over at det kan komme noen gode argumenter mot kjærlighetsbarnet ens. Eventuelt at en ikke kan godta en diskusjon der ingen av partene kan håpe å få objektivt rett.

 

Når det er sagt har vel ikke akkurat FF13 kritikerne her kommet med noen veldig slående argumenter, men det går vel litt begge veier.

Endret av g.i.r.l.
Lenke til kommentar
Hvordan kan du først utpeke FF13 som et "fantastisk" spill å så trekke fram "smaken er som baken kortet" rett etterpå? Det er vel også en smakssak om hvorvidt FF13 er et fantastisk spill heller ikke? Salgstall er sjelden en god indikasjon på kvalitet, og jeg ser ikke helt poenget i bruke salgstall som et slags bevis på suksess (med mindre du har en økononomisk interesse i selskapet.). Jeg vil nå også at si at FF13 med all sin økonomiske styrke og kjente merkenavn ikke akkurat er noen stor sukess blandt anmeldere der det ligger på litt over 8 i snitt hos anmeldere som ellers er svært så villige til å dele ut langt mer enn en ussel åtter.

 

Helt enig i at det er galt av meg å først si at spillet er fantastisk uten å presisere at det er en subjektiv oppfatning, for så å snakke om at det blir en smakssak. Men det var bevisst fra min side for å på en måte gi igjen med samme mynt til fanragen, slik at man kan se akkurat hvor verdiløs den mynten er. Den vanlige argumentasjonen er som følger: jeg likte ikke spillet dermed suger det - punktum! Hvem bryr seg om spillet hadde enorme salgstall eller fikk gode anmeldelser, så lenge det ikke falt i min smak er spillet dårlig for alle, og enten skjønner man det eller så er man bare dum! Det sier seg selv at denne typen drittprat ikke fører noe sted hen, så det er viktig å ha evnen til å komme seg litt ut av sitt eget skall i blant og prøve å forstå hvordan andre kan oppfatte det samme spillet annerledes. Jeg har f.eks. ikke noe til overs for Call of Duty-serien og klarte knapt nok å spille et par timer av Modern Warfare uten å kjede meg i hjel, men jeg har ingen problemer med å se at det er svært gode FPSer eller å forstå at mange vil like denne typen spill, selv om det overhodet ikke er min greie.

 

Om salgstall og anmeldelser er noen god måte å måle kvalitet på kommer an på hvordan du definerer kvalitet. Grunnen til at jeg fremholder spesielt salgstall som et godt objektivt kriterium er at de for det første ikke kan diskuteres; seks millioner solgte enheter er seks millioner solgte enheter uansett hva man måtte mene om det, og for det andre at det er salgstallene som produsentene tar utgangspunkt i når konseptets videre skjebne blir vurdert. Den tilbakemeldingen Square-Enix har fått fra markedet med seks millioner enheter solgt er at FFXIII var en suksessoppskrift og det er derfor ikke overraskende at de kjører i gang med en oppfølger. At det finnes en liten gruppe hardcore fans som utbasunerer sin frustrasjon av den retningen FF har tatt på diverse nettforum, tror jeg ikke er noe større bekymringsmoment for Square-Enix.

 

Anmeldelser blir en annen historie. Jeg er egentlig ingen stor tilhenger av å støtte meg til anmeldelser, men for hva det er verdt er 8/10 et godt resultat. Jeg ser at det kanskje er et hakk lavere enn hva mange hadde forventet av et FF og det har mye å gjøre med hvordan XIII er et spill som deler fanbasen i to; de som er med på de nye retningene og de som vil at Square-Enix skal gå tilbake i tid, og jeg ser for meg at det er mange gamle fans som står for anmeldelsene. Men igjen; la oss ikke få det til høres ut som 8/10 er en dårlig score, ellers vil de fleste spill der ute være dårlige.

 

Påstanden om at Squeenix går "nedenom og ned" kan jo like gjerne handle om innholdet i selve spillene, og da betyr det lite at selskapet rent økonomisk går greit. Å prøve å kvele kritikken med meningsløst snakk om en enda mer meningsløs objektivt sannhet virker på meg bare som et tegn på at en ikke har lyst til å diskutere i den redsel over at det kan komme noen gode argumenter mot kjærlighetsbarnet ens. Eventuelt at en ikke kan godta en diskusjon der ingen av partene kan håpe å få objektivt rett.

 

Nå man kan si at hele FF-serien er et kjærlighetsbarn for min del, men XIII er ikke på toppen. Grunnen til at jeg stadig forsvarer nettopp XIII er fordi jeg mener det er det spillet i serien som har fått mest ufortjent og usaklig kritikk. I og med jeg har drevet og diskutert dette i snart et år skulle det være opplagt at jeg liker å diskutere FF og på ingen måte er redd for det, tvert imot synes jeg det er bedre jo mer FF blir diskutert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...