Gå til innhold

Er på jakt etter et strategispill


Anbefalte innlegg

Er på jakt etter et strategispill jeg kan spille. Jeg er ikke en veldig hardcore strategispill dude, så spill som Hearts of Iron, som jeg prøvde en gang, blir for avansert!

 

God grafikk hadde vært et pluss.. Kom men uansett anbefalinger, har prøvd maks 2-3 strategispill, men vil prøve mer, og vet ikke hva som er bra

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva liker du? Sanntid, turbasert? Vil du bygge, krige, eller en kombinasjon? Er politikk, statistikk og micro-managing noe du også trenger?

 

Et godt, all-round strategispill jeg kan anbefale er Civilization 5.

 

Vil du heller krige som bare faen, er Company of Heroes å anbefale. Bedre krigsstrategispill skal du lete lenge etter.

 

Vil du bygge? Ta turen innom Anno 1404 eller kanskje et av de mange Simcity spillene :)

Endret av peasandpeace
Lenke til kommentar

Civilization V er absolutt et flott allround strategispill som peasandpeace sier, både for erfarne strateger og de som ikke har spillt denne typen spill så mye før, og man trenger ikke kjennskap til de tidligere spillene i serien. Hjelp i form av "advisors" gjør det lett å sette seg inn i dette spillet som kan gi hundrevis av timer med morro. :)

 

Det kom nylig en patch som fikser en del barnesykdommer med spillet, sørg for å få denne installert.

 

Ellers kan fantasi-strategispillserien Heroes of Might and Magic anbefales, min favoritt er treeren, men fireren er absolutt et bra spill med bedre grafikk. Sekseren kommer trolig dette året. Denne sjangeren spill blander litt RPG inn i nærmest sjakklignende kampsystem.

Endret av freeman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...