Gå til innhold

Dead Space 2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, men akkurat som det finnes dårlig humor og dårlige måter å vise den frem finnes det dårlige måter å lage skrekk og vise den frem på også. Å pakke skrekken inn i action er ikke den rette måten, da forsvinner den bare i havet av kuler, krutt og blod.

 

Men igjen så snakker vi om subjektivitèt her (som jo er bakgrunnen for all diskusjon), jeg synes faktisk ikke etter 7 kapitler at det er så mye mer action i 2'eren enn det var i 1'eren så vidt jeg kan huske.

Ja det er raskere tempo, men jeg synes det hjelper til med å unngå "dødtid" og dermed hjelper til med å bidra til høy puls for de som faktisk blir skremt av spillet.

 

Det er sant at høyere vanskelighetsgrad og mindre ammo gjør spill skumlere, men jeg forstår rett og slett ikke problemet her da jeg selv spiller på survivalist og alltid balanserer på kniv-eggen mellom å ha nok ammo og det å måtte kaste påler/kroppsdeler etter fiendene mine.

Kanskje jeg bare er ufattelig dårlig til å treffe, men så langt har spillet vært veldig balansert, og ihvertfall et spesielt område fikk pulsen min til å stige betraktelig (ingen spoilers her nei!).

 

Kanskje har jeg spilt for mange spill og sett for mange filmer til å bli redd lenger, selv Penuembra (eller hvordan du enn staver det) har så vidt klart å fremkalle litt ukomfortabelhet her i gården, men jeg tror det har mye med akkurat hvor mye man lever seg inn i spillet, og da kommer man over på diskusjonen hvor hovedansvaret for innlevelse ligger, og akkurat innlevelse skulle ikke være et problem i DS2 synes jeg personlig.

 

Vi snakker her om invasjon av en "by" på en av Saturns måner, da er det klart at det vil bli mer action i spillet, jeg ser egentlig ingen annen logisk fortsettelse på serien med mindre man skulle ha laget prequels eller lignende, og jeg vil heller ha en litt mer actionpakket oppfølger som fortsetter Isaac Clarkes historie, enn en lavpannet prequel der man må begynne helt på nytt bare for å prøve å skremme folk på akkurat samme måte som i eneren.

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

Hvis du syns zealot er for vanskelig så kan du runde hardcore mode først for da får du foam hand som nesten one shot alle fiender.

Hvor vil du plassere vanskelighetsgraden på hardcore? Normal men med bare 3 save muligheter?

 

De fleste jeg snakker med som har klart denne vansklighetsgraden mener at det er survivalist på fiender (at du mister like mye liv som om det var survivalist vankslighetsgrad) og at ammo/health drop er som zealot.

 

Har poppet fram et par video guides til dette, så anbefaler å bruke de.

 

Her er foam fingeren forresten:

http://www.youtube.com/watch?v=OQDSBT0BqZQ

Lenke til kommentar

Hvis du syns zealot er for vanskelig så kan du runde hardcore mode først for da får du foam hand som nesten one shot alle fiender.

 

Faktisk, så synes jeg zealot er like lett som på normal så langt. Til nå har jeg kommer til chapter 10 på under 6 timer.

Du ville ikke sagt det samme hvis du spilte Zealot først, normal var drittlett hvis man har spilt gjennom Dead Space 1 et par ganger.

B)

Lenke til kommentar

Hvis du syns zealot er for vanskelig så kan du runde hardcore mode først for da får du foam hand som nesten one shot alle fiender.

 

Faktisk, så synes jeg zealot er like lett som på normal så langt. Til nå har jeg kommer til chapter 10 på under 6 timer.

Du ville ikke sagt det samme hvis du spilte Zealot først, normal var drittlett hvis man har spilt gjennom Dead Space 1 et par ganger.

B)

 

Du har rett i det. Men slutten på zealot var ikke noe barnemat for å si det sånn...

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Er det noen reell forskjell (annet en utseendet) på plasmakutteren du får i spillet og plasmakutteren du får for å ha Dead Space på harddisken? Står på en Bench nå, og skal oppgradere litt - men gidder ikke dytte nodes inn i den dårligste utgaven av to like våpen.

Lenke til kommentar

Er det noen reell forskjell (annet en utseendet) på plasmakutteren du får i spillet og plasmakutteren du får for å ha Dead Space på harddisken? Står på en Bench nå, og skal oppgradere litt - men gidder ikke dytte nodes inn i den dårligste utgaven av to like våpen.

 

Det er bare kosmetisk forskjell , all oppgradering du gjøre på den ene plasma cutter gjelder også den andre, man kan faktisk ha 2 plasma cutter tilgjengelig også.

Endret av amir90
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...