Gå til innhold

Ny norsk BC2-server


Anbefalte innlegg

logo1.png

Hei!

 

Jeg og noen venner har satt opp en hardcore BC2 server som er ment for skandinaviske spillere. Serveren står i Norge, så pingen er tilsvarende det du finner hos TV2/bf.no. Du finner serveren ved å søke etter "Kenzuke" (viktig med stor K) i server-browseren til spillet.

 

Det vi satser på er tydelig oppmøte av administratorer, in-game for å holde spillet så rent som mulig.

For å skille serveren ytterligere ut i fra mengden, kjører denne en mixed mode (Conquest/rush) med det som vi anser som de beste mapsene fra to verdener. Se full mapcycle [her].

I tillegg kjører serveren et avansert stats-system, hvor man kan se stats in-game, i tillegg til å se real-time stats på nettsiden, Kenzuke.net -> BC2 Stats (trykk på link fra meny på høyre side på nettsiden).

 

Andre settings er:

32 slots

Maks 10 recon pr.lag (noe vi anser som bra takhøyde)

3d spotting = ON

3p vehicle view = ON

alt anna er av, derav hardcore

Andre regler [klikk]

 

Oppdatering:

En server nr2 er satt opp for Vietnam (som slippes 18.des for oss PC-brukere)

Du finner alle serverne ved å søke etter "Kenzuke" (viktig med stor K) i serverbrowseren til spillet.

 

Oppdatering 2:

For å få folk til å vende tilbake til serverne, trenger jeg noen flere kjernespillere.

Dvs. folk som kan hjelpe å "dra i gang" spillet. Det er ikke ofte man ser at en server bygger opp spillere på egenhånd når den er ny (med unntak av når map pack 7 slapp, da var det bare å sette på heavy metal). så derfor trenger jeg noen som kan fungere som moderator på serverne i tillegg til å hjelpe til å spille på dem når det er lite folk (i startfasen).

 

Vi er bare 5stk fra staben som spiller BC2, men ikke alle er like aktive, og da blir det ofte at serverne bare står helt tomme.

 

Er du aktiv i BC2 (og kommende Vietnam), 17+ og interessert? Send meg en PM!

 

 

Kan også nevne at jeg også hoster public servere for mange andre spill på nettsiden.

Serveren er helt ny, så den må promoteres litt ;) Håper folk tar turen innom B)

Endret av Kenzuke
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helt vanlig at folk har forskjellige preferanser - hadde det vært opp til meg, hadde jeg hosta 10stk BC2 servere som alle kjørte ulike maps/moduser som ble bestemt av communityet, men pr.dags dato har vi ikke råd til mer en 1stk BC2 server i tillegg til alle source-spillene vi hoster for. Er kun fra reklameinntekter på nettsida, i tillegg til noe fra egen lomme dette går i fra :)

edit* skrivefeil

Endret av Kenzuke
Lenke til kommentar

Ja, men samtidig er det også helt avhengig av hvilket map som kjører.

Akkurat nå kjører den en mapcycle med det som ser ut til å være de mest populære mapsene, og sånn som i går så var den helt full fra kl 13 til rundt halv ett på natta.

I dag -derimot, er den tom hele dagen, så er helt avhengig av litt drahjelp fra 4-5 spillere som er inne på den før noen andre kommer.

 

Har forøvrig også satt opp en server nr2 som skal kjøre vietnam når exp slipper på Lørdag ;)

Lenke til kommentar

maksimalt 20 snipere faktisk. selv synes jeg 4 holder mer enn lenge, da 1/4 av laget spiller en av de 4 klassene. om jeg hadde hatt server skulle det vært mellom 0-2 snipere maks per lag, hater å bli drept av en på andre siden av mapet, som det er umulig å se. sniperene skulle vært slik som i bf2, kun 1-shot kill ved headshot. så hadde sikkert mesteparten av noob killfarmer sniperene som camper spawn og ikke gjør en dritt for laget sluttet.

Lenke til kommentar

Burde i så fall være en begrensning basert på hvilke våpen en bruker..

For en recon med G3 eller hagle burde det ikke være begrensninger på, da disse er like "effektive" som de andre klassene.

 

Og jeg vet ikke md andre, men jeg bruker recon som "dump" for bruk av G3/M14 og C4. Da er det jævlig irriterende at det skal være begrenset på serveren.

Lenke til kommentar

Har fjerna taket helt for snipere. Dette på grunn av at det strengt tatt er litt på grensen av hva EA tillater på ranked servere og fordi det rett og slett skuffer flere enn hva det gleder.

 

Personlig har jeg helt andre meninger enn de fleste jeg møter - jeg har ikke noen gang klaget over å bli baseraped/spawnkilla eller klikket så voldsomt over å bli snipa så jeg får et mindre sammenbrudd i datastolen. Folk er forskjellige :)

3rd person vehicle er noe jeg vurderer å fjerne, da det ødelegger mye for f.eks. de som liker å snike seg innpå en tanks med C4, men som blir oppdaga fordi sjåfføren har et bird-cam.

3d spottingen vet jeg ærlig talt ikke om man merker stort til i hardcore, bortsett fra at den viser når kjøretøy har blitt merket med tracert.

 

edit: leif, seint på kvelden :)

edit2: 3rd person view på vehicles har blitt fjerna, både fra Vanilla og Vietnam.

Endret av Kenzuke
Lenke til kommentar

Vil også gjerne vite hva dere mener om baseraping.

 

Er utrolig mange som har så ufattelig kort lunte når det kommer til sånnt - og enda flere som helt har mistet grepet om hva baserape egentlig er.

Om dem blir drept fordi dem sitter i utkanten av sin egen hovedbase og sniper, hyler de baserape i chatten med store bokstaver - noe som er helt feil.

 

Synes dere det bør være helt lovlig å baserape, uansett omfang?

Eller sånn som det er i dag, hvor vi har reglene som sier at alle baser er åpne for angrep, men med skjønn - hvor en admin vil trå inn hvis folk ikke har sjangs å bevege seg ut av hovedbasen, fordi de har to havoc over hodet som smeller dem ned med en gang?

Har også sett på muligheten til å forby det helt, hvor man kan bruke diverse plugins osv på serversiden, som faktisk straffer folk automatisk hvis dem angriper fiende i hovedbasen demmes... Er litt usikker her altså, så vil gjerne høre hva dere mener. ;)

Lenke til kommentar

Baserape er for meg når man ikke har noen flagg, og 2-3 luringer syns det er utrolig gøy og gjemme seg i din spawn , type med tanks eller lignende, for så å blåse hue av deg når du skal ut i strid.

Samtidig kan det jo være litt vanskelig for mostanderne å vite nøyaktig hva som blir sett på som lov eller ikke. Jeg har ikke noe imot å knerte recons som sitter og gjemmer seg i skauen et stykke bak sin egen hovedbase.

Lenke til kommentar

Baserape er for meg når man ikke har noen flagg, og 2-3 luringer syns det er utrolig gøy og gjemme seg i din spawn , type med tanks eller lignende, for så å blåse hue av deg når du skal ut i strid.

Samtidig kan det jo være litt vanskelig for mostanderne å vite nøyaktig hva som blir sett på som lov eller ikke. Jeg har ikke noe imot å knerte recons som sitter og gjemmer seg i skauen et stykke bak sin egen hovedbase.

 

 

Jeg gjemmer meg bak denne busken med M1A1 stridsvogna mi på 80 tonn jeg, silent as a mouse!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...