Gå til innhold

Verden kan gå tom for touchskjermer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mnja, tror egentlig journalisten selv på at berøringsskjermen kan bli et kort kapittel? Neppe. Berøringsskjermen er iferd med å ta over for tastaturet, og er en av bærebjelken for de nye pc-formatene, ja for nesten all integrering av datateknologi i hverdagen vår. Så vi kan vel alle være enige om at det er indium i berøringsskjermer som kan bli et kort kapittel.

Lenke til kommentar

Trykk/berøringsfølsomme skjermer er neppe på vei ut, men teknologiene vil mest sannsynlig endre seg med tiden, mest sannsynlig til det bedre. Med forbrukerkravet etter touch- og LCD-paneler er det klart at det ikke vil bli noen stopp på teknologiene, men heller alternative metoder. Forøvrig mener jeg at en telefon, jeg tror det var Neonode N2, som bruke et laserfelt over skjermen til å regne ut hvor brukerens finger var. Det kunne i så fall vært et alternativ.

Lenke til kommentar

HAHAHAHahAHahHahahahhAAhHAHAHAH!!!! xD Tom for touchskjermer neppe, LCD? Tror ingen bryr seg om ressursene til det blir borte fordi de vil uansett finne et bedre alternativ. Sink og bly er ikke trygge grunnstoffer fordi disse er giftige. Og hva sa dem om bærbare pc-skjermer for noe år tilbake? Akkurat et samme.. hva ser vi nå da? Jo, skjermer uten kvikksølv, arsen og de andre skadelige stoffene som man trodde var helt nødvendige for å lage skjermen. Men neida.. ikke noe å være redd for de finner alltid bedre løsninger som er mindre skadelige for mennesker og naturen. Og LCD-skjermer et ut uansett, LED er langt mer fremtidsrettet etter min mening.

Lenke til kommentar

Hmm... Skulle ikkje vere gjest, men vart det vist likevel. Min LED-kommentar der oppe altså.

 

Forøvrig mener jeg at en telefon, jeg tror det var Neonode N2, som bruke et laserfelt over skjermen til å regne ut hvor brukerens finger var. Det kunne i så fall vært et alternativ.

 

Stemmer, trur dei brukar infrafraudt lys som lagar eit rutenett over skjermen. Veit i alle fall at mange kasseapparat i daglegvarekjeder og sikker mange andre brukar denne teknologien. Men såvidt eg veit er dette ein relativ dyr teknologi, og kan ikkje sjå korleis ein ka ha multitouch med den? Ser ikkje korleis ein kan registrere to fingrar viss den andre fingeren ligg direkte bak den første, viss den altså berre blir registrert i ein retning?

 

Uansett, ein finn alltid alternative løysingar. Som nemnd lenger oppe her kan grafen vere aktuelt, ein par forskarar som nettopp fekk nobelprisen i fysikk for si forsking på dette. Dei viste i alle fall at Samsung hadde planar om å ta i bruk stoffet, ikkje umogleg at vi får grafen i ein eller anna Galaxy S oppfølgjari framtida altså!

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...