Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Lurte på om dette kunne være en idè å ha på forumet.

Det jeg mener med spill-logg, er rett å slett at hver bruker (som vil) har sin egen tråd, hvor de kan skrive hva de nylig har spillt og (på egenhånd og frivillig) skrive litt om hva de syns om spillet. Nesten som en minianmeldelse :)

 

Grunnen er at igår, satte jeg meg ned å prøvde noen nye demoer fra PSN, og da fikk jeg lyst å skrive litt om hva jeg syns om de demoene og evt høre/få tilbakemelding på hva andre her på Gamer forumet syns om disse, for de som har prøvd de. Tanken bak denne forespørselen har jeg fått fra AVForum, hvor enkelte brukere har sin egen tråd, hvor de skriver når de har kjøpt nytt utstyr (DVD/CD spiller, forsterkere/høytalere osv) og hvor de da veksler info/meninger om disse med andre brukere. ps: Nå kan man jo utveksle meninger og slikt i spillenes egen tråder, men jeg tenkte dette ville gi folk mer oversikt over hvilke spill de selv er interessert i. Hvorvidt dette blir populært eller høres morro ut, gjenstår å se, men jeg syns det kunne vært noe å prøvd :D Grunnen til at jeg skriver om det her først, er fordi jeg tenkte at, hvis dette blir populært, hadde det kanskje vært greit med liten seksjon på forumet hvor disse trådene lå, så de ikke bumpet over andre tråder :)

 

Nå vet ikke jeg hvor interessert brukerne på forumet her er, i hva jeg spiller, men

Noen meninger folkens? :)

Endret av Kenichi-san
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har de ikke en sånn slags blogg-greie på Diskusjon.no? Fra hva jeg kan forstå blir det jo som en slags blogg der man tar imot kommentarer fra andre brukere, bare at det er en tråd på selve forumet og ikke en blogg på Livejournal eller Wordpress f.eks. Vi har jo en tråd som heter noe sånt som "Post dine konsoller og spill" og der er det jo muligheter for å vise frem ting man har. Der er det jo sikkert mulighet til å poste nye ting man kjøper inn av utstyr som anlegg og konsoller og PC og diskutere rundt de tingene. På Diskusjon har de en "Post bilder av din nerdebule" der de utveksler meninger om det som blir postet og vist frem der. De to trådene er jo nesten like, men en felles tråd for alle brukerne, i stedet for en tråd til hver enkelt bruker, blir litt for mye kanskje? Det kan skje andre veien også. Om alle brukerne skal ha hver sin tråd, kan det bli veldig mange etterhvert.

 

Jeg kommer på flere argumenter som gjelder både for og imot egentlig.

Lenke til kommentar

En tråd for hver enkelt bruker med noe på hjertet? Da kan man fort se skogen for bare trær.

 

Jeg tenker det er enklere med en eller flere samletråder der alle kan si noe om hva de har kjøpt/spilt, men det har vi noe av allerede såvidt jeg vet. Bakdelen med slike tråder er at det blir veldig mange svært like og nokså fantasiløse poster der man bare flatt konstaterer hva man har kjøpt/spilt uten å gjøre noe mer ut av det, og da blir det til at man bare skummer i gjennom uten å kommentere og skape diskusjon, med mindre man skriver noe kontroversielt som oppfordrer til flaming.

 

Jeg er helt enig i at det høres ut som en god ide i teorien, men det forutsetter at det ikke blir en liste på 100 poster av typen "jeg kjøpte spill x og det var kult". Det må være et eller flere konkrete spørsmål i postene som man kan svare på og som skaper diskusjon. F.eks. i stedet for å skrive "jeg kjøpte God of War 3, kjempebra spill!" kunne man skrive "jeg kjøpte God of War 3, det er et bra spill men ligner såpass mye på 1 og 2 at man kan lure på hvilken retning serien kommer til å ta".

Lenke til kommentar

Skjønner :) Ja, det kan hende at det vil bli for mange slike tråder, men som jeg skrev: "de som vil". Jeg håper da ikke at folk lager en slik tråd til seg selv, for å dermed ikke bruke den. Dette var ment for de som faktisk hadde brukt tid til å skrive konkrete innlegg/diskusjoner, men jeg kan se det for meg ja, at det kan gå bananas =P.

Å en ting til er at, det var/er ikke meningen at man skal poste i tråden sin hver dag, å fortelle hva man har spillt. Det er mer ment som, å legge ut feks når man har "runnet" ett spill og da gi synspunkter/minianmeldelse på spillet. Evt kan man også poste, hvis man har klart en vanskelig achievement, for de som bryr seg om slikt. Når man har kjøpt nye spill, kan man jo feks "vente" og heller poste, når man har kjøpt flere spill, feks poste "oppsummeringer" 1 gang i uka, eller i mnd feks, hvis man ikke kjøper spill så ofte :)

 

Jeg er også klar over at "post dine spill/konsoller" tråden eksisterer, men jeg føler den er litt vanskelig å følge med på, da alle legger ut der.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...