Gå til innhold

TEST: JazPiper Ubit


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt Ubit i snart et halvt år, og det eneste jeg ikke er fornøyd med er at den ikke funker uten batteri, selv om den er koblet til USB-porten. Ellers helt grei.

 

Manualen er faktisk litt underholdende, elendig engelsk. "Do not drop the player, which probably cause battery fall off or damage its surface". Tydelig at spilleren selges med andre merkenavn også, JazPiper og Ubit nevnes ikke, bare "The Digital Audio".

Lenke til kommentar

Hehe, Koss får god reklame gjennom disse testene...

Særlig Siri har vært veldig eksplisitt fornøyd med Koss Porta Pro...

Bare sjekk de nyeste anmeldelsene.

Under "i bruk", så står det så godt som alltid noen god-ord om Koss Porta Pro...

Godt å se folk som er fornøyde...

 

Jeg for min del foretrekker sånne plugger som en trøkker inn i øret.

Ikke så god lyd, og kanskje litt ubehagelig i lengden.

Men det blir et hakk mindre "bærbart" med et større headset...

Og jeg hører ikke på mp3-spilleren så lenge om gangen uansett...

 

Jeg skulle gjerne sett en test av headset/øreplugger...

De har jo, som anmelderne sier, en del å si for lyden...

Lenke til kommentar

Egentlig ikke noe stort poeng å teste disse usb pen-spillerne, da nesten alle bygger på samme brikken fra SigmaTel, og har således samme meny og samme tekniske data. Måtte i såfall være å teste "innpakningen" og eventuell lyden (fabrikkanten av spilleren har mulighet til å legge på en egen lydchip).

 

Kjøp heller den billigste du finner av dem! Ingen vits å legge så mye penger i en slik spiller. Egentlig så er de ikke mer verdt enn 350 kr

 

 

OBS OBS OBS!! Alle disse billige usb pen-spillerene har innebygget DRM!!!

Lenke til kommentar

Med Koss "the plug" er lyden på denne spilleren ganske god faktisk. Problemet med lite bass som man merker godt med de medfølgende høytalerene forsvinner helt.

 

Vil i tillegg bemerke at et batteri holder adskillig lengere enn 12 timer... bare du slår av lyset i displayet. Selv bruker jeg min Ubit frem og tilbake fra jobb, og når jeg ikke trenger bytte batteri mer enn en gang hver annen uke så skal ikke jeg klage (tilsvarer ca 17-18 timer spilletid på ett oppladbart batteri). Ubit brukeri AAA batteristørrelse så det er det jo heller ikke noe problem å ta med et reservebatteri... Det at spilleren ikke har innebygget batteri ser jeg på som en stor fordel. Ingen ting er mer irriterende enn å ikke kunne bruke spilleren men batteriet lades.

Lenke til kommentar

Jeg og en venninne kjøpte begge denne spilleren.. og den sluttet å funke 2 ganger for hver av våre spillere.. vi har til slutt begge levert spillerene tilbake og fått pengene igjen. Merkelig at 4 spillere skal ha samme feil.. de bare ganske enkelt slutter å fungere.. DØD! Kan vær et tankekors.. eller kanskje vi bare har vært MAX uheldige?

Lenke til kommentar

 

Tull! Prøv pilleren før du uttaler deg. Det du ser er direkte feil. Ubåten kan bykse som en liten flytbar fisk. MP3 fanger kan flyttes inn og ut etter eget ønske.

 

Å hold munnen din!! :wink:

 

http://www.sigmatel.com/audio/stmp3410pb.htm

 

Les og lær!

 

Sigmatelbrikken støtter DRM. Ubit har ikke dette implementert. Hvis du studerer listen og figuren på http://www.sigmatel.com/audio/stmp3410pb.htm vil du se at sigmatel-brikken også har støtte for radio, noe Ubit ikke har implementert. Videre er det støtte for diverse minnetyper men alle disse blir ikke benyttet. Heller ikke IDE grensesnittet.

Lenke til kommentar
Jeg og en venninne kjøpte begge denne spilleren.. og den sluttet å funke 2 ganger for hver av våre spillere.. vi har til slutt begge levert spillerene tilbake og fått pengene igjen. Merkelig at 4 spillere skal ha samme feil.. de bare ganske enkelt slutter å fungere.. DØD! Kan vær et tankekors.. eller kanskje vi bare har vært MAX uheldige?

 

Neida, dvs, i så fall var jeg også uheldig med 2 spillere. Kjøpte først en på komplett, som jeg fikk bytta, og så en til, som jeg fikk pengene igjen på. Komplett oppførte seg btw eksemplarisk (butikken i Oslo).

 

Begge spillerne slutta å virke mens de var kobla til pcen, men jeg var ikke uforsiktig med å dra ut kontakter mens jeg overførte filer etc. Spillerne ville rett og slett ikke la seg skru på igjen.

 

Har istedet kjøpt en iAudio CW200, og er strålende fornøyd.

Lenke til kommentar
Jeg og en venninne kjøpte begge denne spilleren.. og den sluttet å funke 2 ganger for hver av våre spillere.. vi har til slutt begge levert spillerene tilbake og fått pengene igjen. Merkelig at 4 spillere skal ha samme feil.. de bare ganske enkelt slutter å fungere.. DØD! Kan vær et tankekors.. eller kanskje vi bare har vært MAX uheldige?

 

Neida, dvs, i så fall var jeg også uheldig med 2 spillere. Kjøpte først en på komplett, som jeg fikk bytta, og så en til, som jeg fikk pengene igjen på. Komplett oppførte seg btw eksemplarisk (butikken i Oslo).

 

Begge spillerne slutta å virke mens de var kobla til pcen, men jeg var ikke uforsiktig med å dra ut kontakter mens jeg overførte filer etc. Spillerne ville rett og slett ikke la seg skru på igjen.

 

Har istedet kjøpt en iAudio CW200, og er strålende fornøyd.

 

Problemet med at spilleren "dør" blir fikset av en flash-oppdatering... Har vært borti dette selv. Tror den slet litt når første mp3-fil i spillelisten ble slettet. Det er imidlertid enkelt å fikse på hvis uhellet skulle være ute. Hvis du kobler MP3-spilleren til PCen uten at spilleren har batteriet i, kan du formatere den og da funker den igjen. Men som sagt: siste flash-oppdatering har løst dette problemet.

Lenke til kommentar

Sigmatelbrikken støtter DRM. Ubit har ikke dette implementert. Hvis du studerer listen og figuren på http://www.sigmatel.com/audio/stmp3410pb.htm vil du se at sigmatel-brikken også har støtte for radio, noe Ubit ikke har implementert. Videre er det støtte for diverse minnetyper men alle disse blir ikke benyttet. Heller ikke IDE grensesnittet.

 

Les da mann.

 

# Supports WMA digital rights management and other security schemes

# Includes on-chip read only unique ID for digital rights management algorithms.

 

Om DRM er aktivert er en annen ting, men forholdene er jo lagt til rette for det! Og jeg tror faktisk det er det, særlig hvis du leser det siste punktet. Det fungerer vel slik at hvis du laster ned en WMA fil fra buymusic.com på spilleren din, så får du vel neppe flyttet denne filen over på en annen maskin, men du får jo spillt den av på spilleren din selvsagt.

Lenke til kommentar
Problemet med at spilleren "dør" blir fikset av en flash-oppdatering... Har vært borti dette selv.

 

Jeg også. Tar et lite minutt å fikse. Det ligger instruksjoner og fil til nedlasting på www.jazpiper.com

 

Og, ja. Man kan oppgradere firmware på denne. Min var veldig lite villig til å fungere på nForce2-hovedkort før jeg fikk byttet ut USB-delen av firmwaren. Nå fungerer den helt utmerket.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Vet at dette er en haug gammel traa, men er det noen som vet hvor man kan finne den firmware oppgradering til Jazpiper Ubit? www.jazpiper.com er tydeligvis lagt ned.

Gammel tråd, ja. Denne er den nyeste jeg vet av som fungerer uproblematisk på Ubit. Spilleren virker på alle måter bedre. Slutt på alt av krasj, korrupte filer, buggy avspilling, og interfacet er klart forbedret. Finnes muligvis enda nyere ting der ute som virker om man gidder bruke tid på å lete og eksperimentere.

 

Legg inn programmet, sett spilleren i og hold playknappen inne i 10 sekunder, la Sigmatel Recovery Device (elns.) installere drivere, og så kjør oppdateringen fra startmenyen. Merk at alt som er i minnet må slettes.

Endret av qwert
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...