Gå til innhold

– Bethesda forstår ikke Fallout (PC)


Anbefalte innlegg

og selv du grep tak i en "etablert sannhet" som viste seg å ikke være så sann allikevel

Trenger ikke putte ord i kjeften min. Det er et sensibelt tema, noe mer mener jeg ikke personlig.

 

Slik jeg forstår det sa Interplay opp hele staben sin rett før de solgte Fallout-lisensen.

Da forstår jeg bedre. Det kan tenkes at ledelsen gjorde det som måtte gjøres, men bevarte kjerneideologien. Det kan tenkes de tenker kun profitt, med liten omtanke for tidligere verdier. Mye rart kan tenkes, egentlig. Det finnes de som melker enhver suksess, og det finnes de som går under på grunn av uprofittable verdisyn; og selvfølgelig alle i midten. Finnes nok av eksempler av utfall lignende begge motpolene. Den største forskjellen er at førstnevnte vekker mer oppsikt enn sistnevnte som aldri fikk oppmerksomhet. Det er vanskelig å etablere hvor Interplay ligger nå, men jeg forstår virkelig skeptisismen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fallout 1 og 2 var ekstremt morsomt i forhold til makkverket som ble Fallout 3.

Sistnevnte er et spill for massene, dvs unger.

Når i all verden ble massene lik unger? Vet du egentlig hva du snakker om?

 

Er det ikke åpenbart?

 

Fallout 1+2: for classy gentlemen

 

Fallout 3: ...Er sikker på at hvertfall 90% av fanbasen er under 13...Eller er obsessive-compulsive fangirls...

Lenke til kommentar

Dette høres bra ut. Er stor fan av de 2d Fallout spillene, mens Bethesdas version er noe dritt.

Faktisk så synes jeg at Bethesda er den dårligste RPG spill utvikkler der ute. Huff, kommer til å få mye refs for den, men det er det jeg meiner.

 

Fair enough. Selv om jeg ikke er enig, så presenterer du ihvertfall meningen din på en fornuftig nok måte fremfor de som slenger rundt seg med fornærmelser om de som spiller spillene.

Lenke til kommentar

Mye rare innlegg her.

Selv liker jeg F3 og NV veldig godt. Holder på med NV nå og nyter det i alle retninger med heller lite fokus på selve hovedhistorien.

Jeg har spilt F1 og F2 og det er fantastisk gode spill med mye humor og rare retninger man kan ta. Men jeg føler

F3 har mer å by på i de retninger at man kan utvide rangen man skyter på ved å skyte manuelt f.eks kontra bruke VATS.

Visse attributer har mer mening med en gang man kjører spillet over til 3D kontra 2D og det er RT kontra TurnBased.

 

Oppførselen til spillselskaper idag og fordumming av gode gamle spill i nye utgaver er et faktum i mange tilfeller. Supreme Commander 2

var en total katastrofe i forhold til forgjengeren. Dette er dog bare ett eksempel og jeg er sikker på at det finnes mange fler jeg ikke kommer på.

Oppførselen i artikkelen her gidder jeg ikke kommentere engang.

 

Men når kundebasen er som nevnt over her et sted, er av ganske lav gjennomsnittsalder. Blir selvfølgelig spill tilpasset dette. Spillene skal tross alt selges til flest

mulig og utvides i etterkant.

 

Jeg er ikke lenger noe hardcore gamer, jeg går fort lei spill som team fortress II, MMO spill og andre spill som gjentar seg selv hele veien.

men jeg kjøper de og spiller til jeg blir lei. Men F3 har jeg enda til gode å bli lei grunnet det byr på nye ting bare man forandrer litt på attributene man

begynner med og velger andre perk kombinasjoner.

Endret av gnugfur
Lenke til kommentar

Haha artig å lese en litt het debat her på forumet, det er det for lite av :)

 

Fallout er i alle fall en spill serie folk har sterke meninger om, det er bra.

 

Er personlig stor fan av fallout 1 og 2, spilte begge to gjennom flere ganger når de var nye og noen ganger i ettertid også.

Jeg er likevel noe så skjeldent som en som også liker Fallout 3, akkurat som deg TiLT. Med den forskjell at jeg synes Fallout 3 er direkte dårlig som FALLOUT spill, men likvel et veldig bra Rollespill.

 

Som fallout spill, er min personlige subjektive mening, at humoren bommer, ikke tilstedeværende (nesten), svært dårlige dialoger og et persongalleri du ikke har sjangs til å huske da de er totalt intetsigende. (da igjen i forhold til f1 og f2.

 

MEN de treffer ganske bra på settingen, elsker landskapet og verdenen, digger kampene og synes VATS fungerer meget bra.

 

men ekte fallout er det i mine øyne ikke.

 

Har akkurat startet på New Vegas, er svært spent på hva det kan gi meg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...