Gå til innhold

NiS - Norges største SWG-Guild vil ha nye medlemmer


Anbefalte innlegg

Nei, man kan selvfølgelig ikke sammenligne splitter nye SWG med EQ eller andre gamle MMORPGs. Spillet har rett og slett ikke fått tid til å "vokse". Dette vil ta tid.

 

Ok, en kommentar til Bazaaren: Den er der for noobs. Hvorfor? Jo, maksprisen er 3000 creds - dvs at det er langtfra alt man kan selge der.

Når man når høyt opp i Merchant-treet så kan man få butikken sin lista i Vendors-mappa på World-map'et. Butikker i byene laga av spillerne er nok vanskelig å implementere, og derfor funker jo spiller-husa bra som butikker inntil videre.

 

Med kjøretøy, pet-mouns og player-cities så får jo SWG mange flere dimensjoner. Gleder meg til å ri en Bantha! :)

 

Jepp, helt enig. Bazaaren er for "noobs". Jeg ser derfor helst at de kutter ut hele bazaaren. Jeg ser faktisk for meg at de kutter ut hele byer! Ærlig talt, Star Wars Galaxies skal være så "nyskapende" ved å ikke ha NPC-butikkeiere, hvorfor kunne de ikke da latt spillerne bygge opp verdenen?

 

Det er jo helt klart at den største delen av populasjonen trekker til NPC-byene, og dette er jo ikke positivt. "Player Cities"-konseptet burde vært med helt fra begynnelsen av, og skulle latt spillerne bygge alle byene i hele spillet. "Kjente" byer slik som Mos Eisley, Coronet og Anchorhead måtte naturligvis vært med, men disse kunne vært svært små, og litt av "gimmicket" kunne vært at spillerne selv måtte bygge opp disse byene.

 

Men, det er jo ingen vits å snakke om hva som "kunne vært". Star Wars Galaxies er det spillet det er. Og som sagt tror jeg det vil bli mye bedre etter hvert.

 

Om man bør kjøpe det nå eller vente avhenger også mye av hvor stor Star Wars fan man er.

 

Jeg kan stå i en kantina å danse i timesvis, for så å gå å skyte imperielle bygninger i timesvis, det er all den dybde jeg trenger :p

 

digger det spillet over alt annet at the moment...

 

Nei, det er ikke avhengig av hvor Star Wars-fan du er. Det er direkte tull å si noe slik. Jeg var ikke fan av Norrath-verdenen før jeg prøvde EverQuest. Catch my drift? Et spill skal ikke lene seg helt og holdent på lisensen det er basert på. I så fall er det et elendig spill.

 

Og hvis du kan stå i kantina og danse i timesvis, uten å bli lei av det, da er du ekstremt lett å underholde. Er det virkelig gøy å trykke på en knapp, og så se figuren din danse i timesvis? Jeg håper inderlig du sikter til at du liker det sosiale i kantina, ikke selve dansingen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Erling E:

Tufs, selvsagt vil en som elsker star wars over alt annet klare å overse spillets mangler og feil bedre enn en som aldri har hørt om en lightsaber.

 

Og jeg blir bare aldri lei av den Mos Eisly Cantina Theme musikken, i tillegg til at det sosiale i en kantina er ganske hyggelig, ja...

 

Beklager, men jeg er ingen tufs. At jeg har et annet synspunkt enn deg, betyr ikke at du kan snakke til meg i nedlatende ordelag. Jeg synes for øvrig du tar helt feil. En som virkelig er tilhenger av Star Wars-universet vil mye lettere se feilene og hvor spillet kommer til kort. Det er ikke en tilfeldighet at det er primært Star Wars-fantastene som kritiserer dette spillet.

 

Du, min venn, er ganske enkelt en fanboi av Star Wars Galaxies. Jeg sier til og med at det er et godt spill som har en lovende fremtid, men du kan rett og slett ikke håndtere at jeg ikke synes det er det beste som har blitt sluppet på markedet siden makrell i tomat. Her på forumet må du leve med at ikke alle deler ditt inntrykk av spillene dine.

Lenke til kommentar

Det er mye jeg finner dårlig med spillet, men de delene holder jeg meg unna. Fra første gang jeg så A New Hope, når de var inne i Mos Eisly Cantina har jeg tenkt; "Oy, kor kult det hadde vært å besøkt det stedet." Så når jeg plutselig får sjansen til det i et spill, så blir jeg glad når akkurat det er utrolig bra laget, og da glemmer jeg at det er ting i spillet som jeg ville funnet ganske så kjedelig...

 

Og jeg bryr meg ikke om om du liker spillet spillet eller ikke, ergo så trenger jeg ikke å håndtere din mening om den saken. Eneste jeg leste var at du ikke var enig med meg i at en som har vokst opp med star wars, sett filmene hundrevis av ganger (og som til og med digger episode 1 og 2), hører på alle sountracksene nesten hver dag,++ vil finne ting i SWG artigere enn folk som ikke har et så sterkt forhold til star wars.

Lenke til kommentar
Og jeg bryr meg ikke om om du liker spillet spillet eller ikke, ergo så trenger jeg ikke å håndtere din mening om den saken. Eneste jeg leste var at du ikke var enig med meg i at en som har vokst opp med star wars, sett filmene hundrevis av ganger (og som til og med digger episode 1 og 2), hører på alle sountracksene nesten hver dag,++ vil finne ting i SWG artigere enn folk som ikke har et så sterkt forhold til star wars.

 

Nei, det var ikke det du sa. Du sa klart og tydelig at Star Wars-tilhengere vil overse feilene og manglene i spillet. Det er jeg svært uenig i, og mener heller det er stikk motsatt. Forsvaret legger frem bevismateriale A:

 

Tufs, selvsagt vil en som elsker star wars over alt annet klare å overse spillets mangler og feil bedre enn en som aldri har hørt om en lightsaber.

 

Denne debatten legger vi likevel dødt her og nå. Jeg ser for øvrig frem til å spille Star Wars Galaxies om en stund, når spillet har fått modnet seg litt.

Lenke til kommentar
For meg virker 3500 spillere fordelt over 10 planeter altfor lite. Kan de som spiller SWG kommentere emnet?

 

Det er jo mange flere spillere enn det? Over 100000 har vel skaffet seg spillet? Men i hvert fall, i populære områder som Bestine, Mos Eisly, Anchorhead, Naboo og diverse er det alltids fult med folk...

Lenke til kommentar

Det ikke uten grunn at de har satt opp 2 nye servere heller :woot:

 

Forresten så begynner jeg å lure på om jeg har et helt annet spill enn alle andre, mitt SWG er nemlig perfekt.

Finnes ikke bugs, alt fungerer som det skal. Fightingen er helt genial, har ikke dødd en eneste gang enda. Har heller ikke kjedet meg ett sekund siden man alltids kan crafte noe hvis man ikke har noe annet å gjøre.

 

Hvis man syter og klager på det spillet her så bør man seriøst finne seg en ny hobby :lol:

Lenke til kommentar
For meg virker 3500 spillere fordelt over 10 planeter altfor lite. Kan de som spiller SWG kommentere emnet?

 

Det er jo mange flere spillere enn det? Over 100000 har vel skaffet seg spillet? Men i hvert fall, i populære områder som Bestine, Mos Eisly, Anchorhead, Naboo og diverse er det alltids fult med folk...

 

Det er gangske mange servere oppe og går nå, ikke alle spiller samtidig ..

Mener bestemt å huske at SOE hadde satt som mål at antall online spillere (edit) per server skulle være rundt 3500. Meget mulig jeg tar feil.

Lenke til kommentar
For meg virker 3500 spillere fordelt over 10 planeter altfor lite. Kan de som spiller SWG kommentere emnet?

 

Det er jo mange flere spillere enn det? Over 100000 har vel skaffet seg spillet? Men i hvert fall, i populære områder som Bestine, Mos Eisly, Anchorhead, Naboo og diverse er det alltids fult med folk...

 

Til nå har ganske nøyaktig 120.000 mennesker registrert seg som abonnenter. Det betyr at omtrent 20.000 mennesker spiller på samme tid. Tro meg, det er faktisk ikke mer enn det hvis en ser på alle andre onlinespill og deres "abonnenter mot spillere"-verdier. EverQuest har litt over 450.000 spillere, og de har nettopp brutt rekorden på 100.000 spillere på en gang.

 

Jeg er for øvrig også enig i at det kan være litt lite med 3500 spillere per planet. Og det er et absolutt maksimum. Det er enormt mye åpent rom på disse ti planetene, og at alle spillerne trekker mot NPC-byene er et problem jeg nevnte tidligere. Det skulle vært flere spillere per server, og de skulle vært mer spredt ut. På den annen side er ikke dette et egentlig problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...