Gå til innhold

Planescape: Torment relansert (PC)


Anbefalte innlegg

Kjøpte dette i fysisk form (i god, gammeldags boks) sammen med bl.a samlerutgaven av Baldur's Gate II, System Shock 2 og mye annet gammelt snop, men ser for meg at dette kan være et helvete å få kompatibelt med min Vista (snart W7). Så jeg tror jeg likegodt kjøper de fra GoG og støtter et godt nettsted i tillegg. Kan da ikke bli særlig dyrt.

Gikk greit å installere på Win7, men måtte kjøre det med en spesiell kommando, fant den med en gang via google :)

Men GoG versionen er vel å foretrekke, slipper kopisperre etc etc ut av boksen :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg lastet ned oppløsnings modden, men videoer og option screens er minimert oppe i venstre hjørnet (wtf). Sånn ellers tror jeg den funker. Bruker 1680x1050.

 

Ja såvidt jeg husker så klarer ikke modden å fikse menyen og videoene. Likevel verdt det da grafikken virkelig kommer til sin rett med høyere oppløsning.

Lenke til kommentar

Fikk det til å fungere men har 1 problem.

 

Når jeg slår av alt under Video Options er Grafiikken som den skal men Det lagger faktisk stygt.

 

Når jeg skrur på alt under Video Options går spillet glatt men alt som kan bevegelser har grafikk feil

 

Siiight...

 

Sofware blittering som er faktoren her, slå jeg den på forsvinner skjelvingen men det lagger stygt, slår jeg den av går spillet fint men alt skjelver. Kjipt for spillet ser mye bedre ut nå.

Endret av SimalarioN
Lenke til kommentar

hehe kan være enig i det, alt dreier seg om å selge i bøtter og spann i dag som spill har blitt så stort vetdu. Blir nøyaktig som med Hollywood filmer der store selskaper har egne oppskrifter på hvordan Filmer må være for å selge mest mulig samt har store testpaneler, derfor du ofte ser alternavie endings etc på dvd utgaver der man til en viss grad kan få se filmen slik den først var tenkt. I dag har dette ført til sterk konsolisering av samtlige spill som innebærer a til b spilling, linjær spilling samt så enkelt at ingen noen gang sitter fast i dem (objekter du kan bruke sammen lyser osv). For min del var Risen stort sett den eneste spillet i år som ga meg det jeg ønsker i et spill.

 

Joda, mye bra mainstream også, men ikke det som var poenget her.

 

edit

Opplever du problemene jeg har over=?=

Endret av SimalarioN
Lenke til kommentar

hehe kan være enig i det, alt dreier seg om å selge i bøtter og spann i dag som spill har blitt så stort vetdu. Blir nøyaktig som med Hollywood filmer der store selskaper har egne oppskrifter på hvordan Filmer må være for å selge mest mulig samt har store testpaneler, derfor du ofte ser alternavie endings etc på dvd utgaver der man til en viss grad kan få se filmen slik den først var tenkt. I dag har dette ført til sterk konsolisering av samtlige spill som innebærer a til b spilling, linjær spilling samt så enkelt at ingen noen gang sitter fast i dem (objekter du kan bruke sammen lyser osv). For min del var Risen stort sett den eneste spillet i år som ga meg det jeg ønsker i et spill.

 

Joda, mye bra mainstream også, men ikke det som var poenget her.

 

edit

Opplever du problemene jeg har over=?=

 

Går veldig greit , litt hakkete er det , men jeg tror bare det skal være sånn :p

 

Helt nøyaktig som Hollywood er det vel ikke, små spillselskaper kan også selge i bøtter og spann :)

Endret av Bulletus
Lenke til kommentar

Sjekk ut denne modding-guiden!

 

Ifølge kommentarene, fungerer denne guiden med GOG-versjonen. Man må bare hoppe over steg 1a. I steg 2 bør man følge trinn 5 og 6 for å få penere animasjoner. Merk også at widescreen-mod-linken er en versjon utdatert. Last ned v2.60 istedenfor (som i skrivende øyeblikk er nyest). Det tar et kvarter å laste ned og installere alt, men det er verdt det. Da får man det beste av det som finnes av forbedringer og opprettinger til dette spillet i dag. Angivelig vil dette også fikse eventuelle grafikkproblemer som følge av widescreen-modden.

 

God nyhet!

Endret av foton
Lenke til kommentar
Warning: Installing this mod will invalidate your existing savegames, so be prepared to start over once it has been installed! If you're in the middle of a game, and don't want to lose your progress, you should stop now (come back when you're ready to play a new game!).

 

Litt kjipt, men trolig tester jeg det i morgen. Har ikk kommet så langt. Takk for link..

 

Lenke til kommentar

Fikk det til å fungere men har 1 problem.

 

Når jeg slår av alt under Video Options er Grafiikken som den skal men Det lagger faktisk stygt.

 

Når jeg skrur på alt under Video Options går spillet glatt men alt som kan bevegelser har grafikk feil

 

Siiight...

 

Sofware blittering som er faktoren her, slå jeg den på forsvinner skjelvingen men det lagger stygt, slår jeg den av går spillet fint men alt skjelver. Kjipt for spillet ser mye bedre ut nå.

 

Prøv først alt i lenken til foton (skal det selv, der var det mye morro). Dersom det ikke fungerer så hadde jeg samme problemer og fikset det ved hjelp av Microsoft Application Compability Toolkit. Husker ikke helt hva jeg satte på, men det var noe med direct drawing. Dersom du ikke får fikset det så skal jeg finne ut av det og poste nøyaktig alt jeg gjorde.

Endret av Wrathmont
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...