Gå til innhold

Planescape: Torment relansert (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alt ser ut til å være fikset nå, full oppløsning, menyer musikk og animasjoner fungerer greit. Men får fortsatt grafikk glitch på alt som beveger seg (blinker og er uklart). Nevnes også at ATI har et problem, så trolig får jeg ikke dette bort.

 

Jeg har 5970 sikkert CF spillet ikke tåler, teste div drivere nå gidder jeg ikke da jeg nettop har fått kortet stabilt etter ca 1 år med div ustabpilitet, funker fjell nå med 10.8 og cap.

Lenke til kommentar

Sjekk ut denne modding-guiden!

 

Ifølge kommentarene, fungerer denne guiden med GOG-versjonen. Man må bare hoppe over steg 1a. I steg 2 bør man følge trinn 5 og 6 for å få penere animasjoner. Merk også at widescreen-mod-linken er en versjon utdatert. Last ned v2.60 istedenfor (som i skrivende øyeblikk er nyest). Det tar et kvarter å laste ned og installere alt, men det er verdt det. Da får man det beste av det som finnes av forbedringer og opprettinger til dette spillet i dag. Angivelig vil dette også fikse eventuelle grafikkproblemer som følge av widescreen-modden.

 

God nyhet!

 

Vil gjerne takke deg Foton for denne linken , kjører Torment nå perfekt i 1920X1200 , alt av fonts og lignende er krem og grafikken sitter som et skudd :)

 

NVIDIA 295 GTX,,,,

Lenke til kommentar

Jepp, står liten notat i teskten som jeg quotet til i denne tråden tidligere. Nå må du følge med ! ;)

 

Glemte det hehe , samma det , hadde ikke kommet så langt alikevel. Skal fylle kjøleskapet med øl og kose meg i helga.Er minst 10 år siden sist jeg spilte :) Og spillet føles ut som det kom ut i går !!!

 

Ønsker deg en god stund med spillet :)

Lenke til kommentar

Uff gleden var kortvarig for windows mode er alt perfekt men det viser seg nå at jeg ikke får se hele teksten når man skal velge dialoger etc men så fort jeg går ut av windows mode kommer laggingen eller grafikk feilen tilbake selv om jegg har prøvd alle mulige varianter. Også prøvd og control-alt-delete , task manager og får dratt windwows mode litt opp, men ingen Kake på meg. Mulig jeg kan stille på selve skjemen men det er kjipt å gjøre bare pga 1 spill. Har forøvrig lagt ut et blidt av hvordan det ser ut i windowsmode over her.

 

Håpet jeg også var klar før helgen med dette, men det ble jeg ikke. Får google videre etter evnt ATI problemer med spillet som jeg mistenker det er i morgen, godtar selsvagt flere forslag med takk her (men har prøvd samtlige patcher etc som var linket til tidligere her, alt fungerer flott (bortsett fra den ene feilen jeg sitter igjen med).

Endret av SimalarioN
Lenke til kommentar

Prøv å skru av direct draw i dxdiag.

 

Dersom det ikke fungerer så lastet jeg ned og brukte Microsoft Application Compability Toolkit. Satte på enableDirectDrawEmulation. Problemet da var at jeg fikk et spor etter musepekeren i menyene/tekstvinduet (Forsvinner hver gang du trykker på noe). Ikke helt optimalt, men kanskje det beste for din del, med mindre du får knotet med skjermvinduet.

 

Skal snart ut å teste alt sammen selv, og trur jeg har samme problem. Undersøker alt nærmere da.

Endret av Wrathmont
Lenke til kommentar

Har moddet det slik at muspekren bare blir en prikk når man tar den over menyer, på den måten blir det bare en hale med små prikekr og det fungerer greit.

 

Fikk forøvrig dyttet windowmode opp så langt på slutten i går at jeg såvidt fikk med meg de nederste dialog valgene også, tror jeg bare lar det være slik og starter å spille i helgen :). Så fort jeg går tilbake til fullscreen kommer de samme feilene tilbake, grunnen til det er nok at den ene grafikk tweakeren kun ser ut til å fungere i window mode.

Endret av SimalarioN
Lenke til kommentar

Har bygget PC i snart 20 år, jeg finnes ikke flink, er elendig med software mår det gjelder hardware installasjon har jeg lært med prøv/feile metoden.

Har hatt masse forskjellige Nvidia og ATI og Vodoo kort. Det er en ting jeg har bit meg merke i , det er ALLTID tull med ATI/amd kort på et eller flere av mine spill, og det er aldri noe tull med Nvidia (muligens pga den hyppige beta-driver fødingen dems).

ATI er vel billigere og raskere , men skal aldri noensinne mer inn i mine maskiner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...