Gå til innhold

Playstation Move


Burrre

Anbefalte innlegg

Fant ingen offisiell tråd ang. Move, så oppretter denne.

Kjøpte Move igår bare for å i første omgang bare teste, og se an hvilke spill jeg vil ha i ettertid.

1. FPS.

testet flere av demoene som lå ved, og må si meg ganske skuffet. Skytespillet shooter (som på en måte er et FPS) handler mer om å prøve å holde kontrollen i linje mot skjermen, men den har jo "rør-form". Føles ganske unaturlig, og tar gleden ved fra utfordringen i å treffe godt(det er heller ingen "nåløye" på skjermen som forteller hvor du peker i øyeblikket. hvis man tenker på det, er det en grunn til at løpet på pistoler er foran hånden, nettopp fordi man sikter "aksen" i retning det man skal treffe. jo høyere persisjon nødvendig, jo lengre er våpenet. Ser for meg at Move trenger et pistolgrep-add-on for å fungere brukbart med FPS.

2. Spille i HD? tuller de? (Sony)

Jeg bruker en Sony VW-40 FulHD projektor i spille/kinorommet. denne krever(og anbefaler) ting mørkt. Eyetoy krever det høvelig lyst. kontrast.

booster brightness, og setter på en lampe som er sterk nok til å fortsatt vaske ut bildet ganske mye. tester Eyetoy igjen, og ser nesten skuffelsen i mitt eget ansikt mellom all den røde og grønne bildeflimmergrøten. Merkelig at jeg ikke ser noe ang. dette i de omtalene jeg har funnet så langt, er det ingen som merker at kvaliteten på kameraet er så fantastisk elendig?

3. Dybde og bredde.

Har spilt wii en stund den siste tiden, og merker nå at jeg aldri har savnet å peive for mye med kontrollen i dybderetningen. Og JO, wii har dybderegistrering mot skjermen, bruker denne f.eks når man i Metroid prime må dytte inn>vri>dra ut for å åpne enkelte låser, etc. Med move peiver jeg febrilsk for å slå insekter med en svær racket, som udyret fra "the fly" holder i hånda AKA meg. men hvor dypt skal jeg peive for å treffe? ender med å slå fire ganger pr flue i 4 forskjellige dypder mot kameraet, intil jeg oppdager at... dette er ikke gøy. I et annet spill måtte jeg stå i sofaen og strekke armen ut og opp for å registrere en bevegelse øverst på skjermen, og holdt på å rive ned et bilde og en høyttaler idet jeg oppdaget at 12kvm rett og slett var alt for lite.

 

min konklusjon: Move egner seg med små feiljusterte TVer i store, lyse, tomme rom. Brukt av barn. (3-åringen hadde det gøy en stund med Eye-toy, som krevde rydding av gulv, mer lys, og en par-tre runder justering og flytting av kameraet)

 

Ser nå at det fine med Wiimote, er at du kan spille idet du tar opp kontrollen, uten fikkel, kalibrering og justering, med skarpt fokus på hva som faktisk er gøy, og hva som ikke er det. Tror jeg setter meg en stund til med metroid other M og Red steel 2(wii+)Som faktisk er skjitfett action med sverd og pistol, som jeg ser flere håper skal komme til move! Move-controllen tror jeg at jeg legger f.eks. i nattbordskuffen enn så lenge:P

Endret av tolaanto
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fant ingen offisiell tråd ang. Move, så oppretter denne.

Kjøpte Move igår bare for å i første omgang bare teste, og se an hvilke spill jeg vil ha i ettertid.

1. FPS.

testet flere av demoene som lå ved, og må si meg ganske skuffet. Skytespillet shooter (som på en måte er et FPS) handler mer om å prøve å holde kontrollen i linje mot skjermen, men den har jo "rør-form". Føles ganske unaturlig, og tar gleden ved fra utfordringen i å treffe godt(det er heller ingen "nåløye" på skjermen som forteller hvor du peker i øyeblikket. hvis man tenker på det, er det en grunn til at løpet på pistoler er foran hånden, nettopp fordi man sikter "aksen" i retning det man skal treffe. jo høyere persisjon nødvendig, jo lengre er våpenet. Ser for meg at Move trenger et pistolgrep-add-on for å fungere brukbart med FPS.

2. Spille i HD? tuller de? (Sony)

Jeg bruker en Sony VW-40 FulHD projektor i spille/kinorommet. denne krever(og anbefaler) ting mørkt. Eyetoy krever det høvelig lyst. kontrast.

booster brightness, og setter på en lampe som er sterk nok til å fortsatt vaske ut bildet ganske mye. tester Eyetoy igjen, og ser nesten skuffelsen i mitt eget ansikt mellom all den røde og grønne bildeflimmergrøten. Merkelig at jeg ikke ser noe ang. dette i de omtalene jeg har funnet så langt, er det ingen som merker at kvaliteten på kameraet er så fantastisk elendig?

3. Dybde og bredde.

Har spilt wii en stund den siste tiden, og merker nå at jeg aldri har savnet å peive for mye med kontrollen i dybderetningen. Og JO, wii har dybderegistrering mot skjermen, bruker denne f.eks når man i Metroid prime må dytte inn>vri>dra ut for å åpne enkelte låser, etc. Med move peiver jeg febrilsk for å slå insekter med en svær racket, som udyret fra "the fly" holder i hånda AKA meg. men hvor dypt skal jeg peive for å treffe? ender med å slå fire ganger pr flue i 4 forskjellige dypder mot kameraet, intil jeg oppdager at... dette er ikke gøy. I et annet spill måtte jeg stå i sofaen og strekke armen ut og opp for å registrere en bevegelse øverst på skjermen, og holdt på å rive ned et bilde og en høyttaler idet jeg oppdaget at 12kvm rett og slett var alt for lite.

 

min konklusjon: Move egner seg med små feiljusterte TVer i store, lyse, tomme rom. Brukt av barn. (3-åringen hadde det gøy en stund med Eye-toy, som krevde rydding av gulv, mer lys, og en par-tre runder justering og flytting av kameraet)

 

Ser nå at det fine med Wiimote, er at du kan spille idet du tar opp kontrollen, uten fikkel, kalibrering og justering, med skarpt fokus på hva som faktisk er gøy, og hva som ikke er det. Tror jeg setter meg en stund til med metroid other M og Red steel 2(wii+)Som faktisk er skjitfett action med sverd og pistol, som jeg ser flere håper skal komme til move! Move-controllen tror jeg at jeg legger f.eks. i nattbordskuffen enn så lenge:P

 

Hei og velkommen til forumet!

 

1: Først og fremst så er ikke The Shoot på ingen måte et fps spill, men en god gammel onrail shooter spill. Er enig at det burde vært et sikte og jeg personlig synes spillet var noe av det dårligere som var på demo plata. Helt klart så har utviklerne bommet litt her og det er vel med god grund spillet ikke får spesielt bra omtale.

 

2: Playstation Eye filmer ikke i HD og maks oppløsning er 640*480 i 60Hz så kvaliteten varierer veldig etter lysforhold. At et HD kamera kan komme senere skal en ikke se bortifra selv om jeg tror nok 640*480 i spill som fks Start the Party holder for dem fleste. Hos meg i en lys stue så blir bildet bra, selv om det hadde jo vært kult med HD. Er et HD kamera nødvendig for å kose seg med slike spill? Nahhh. Projektor og Move er en vanskelig og dårlig kombinasjon om du skal spille spill hvor du skal se deg selv som fks Start the Party da lysforholdene er ja mildt sagt et problem. Men alle andre spill hvor du ikke skal se deg selv på skjermen, altså spill som Killzone 3, Resident Evil 5 Gold Edition, echocrome ii, Sport Champions,Tumble osv osv kan du spille i totalt mørke egentlig da det eneste Playstation Eye trenger er å følge med på den lysende kula.

 

3: Siden du har spilt mye Wii så går jeg utifra du legger merke til at Move er vesentlig mer pressis. Playstation Eye vet hvor i alle akser Move er i rommet noe ikke Wii sin kontroller er i stand til. Om du hadde lukket øyne og forsøkt å gå igjennom et rom så vet du at du går fremmover men du vet ikke hvor i rommet du er. Om vi da tenker at du er en Wii kontroller så må du bevege kontrolleren for å vise hvor du er, i motsettning til en Move kontroller som via den lysende kula,playstation eye og gyroskopene vet hvor du er til all tid i alle akser uten at du behøver å vifte med kontrolleren.

Om du må stå i sofaen og roter så sier det seg selv at oppsettet ditt med projektor og Move tydligvis ikke fungerer optimalt. Spiller på en 50" tv og står ca 1.5 - 2 meter fra tv og har ingen problemer. Har hengt kameraet på denne måten og eneste gangen jeg måtte justere eller flytte på det var når jeg skulle prøve demoen av EyePet, hvor kameraet skal se gulvet ditt.

 

Din konklusjon sier mer en nok og du kan vel gjette at jeg synes du skriver bare piss.

Lenke til kommentar

1. Det er fortsatt et førstepersons-skytespill. Du er i førsteperson, og skal sikte og skyte. I ordets rette forstand er t.o.m. Duck Hunt FPS, selv om det ofte forbindes med COD, Counter strike etc. Men jeg innrømmer at det blir tynt av meg å dømme hele sjangeren etter denne ene demoen. testet Tumble senere, og oppdaget her den utrolige presisjonen, så fort for meg "pekestrålen" som et lasersikte i heftige action/skytespill. Dessuten kommer denne snart. :)

 

2. Synes fortsatt kameraet er for dårlig, tatt i betraktning HD-snart-3D tiden vi er i, prisen, og at Offisiell side for Eye-toy skryter av "optimized for low-light conditions".

Det anser jeg som ren løgn, kameraet trenger mye lys. Virker som du egentlig er enig ang. kameraet, men motsier fordi du generelt er uenig i resten av innlegget.

Kanskje HD-kamera snart? Sleipt om Sony vil selge ut alle gamle Eye-toy før det lanseres synes du ikke? Sluttprisen for starter pack+navigation controller+(gun attachment)+ oppgradering av kamera? og så vil man spille 2-player?

Men trøster meg med at, som du sier, at mange av spillene kun trenger å se kula.

 

3.

Siden du har spilt mye Wii så går jeg utifra du legger merke til at Move er vesentlig mer pressis.

Enig.

Playstation Eye vet hvor i alle akser Move er i rommet noe ikke Wii sin kontroller er i stand til

Velformulert. Jeg kunne sagt "Wii er en hvit kontroll som fatisk kan brukes til å spille med, i motsetning til Move."

Jeg er helt med på at Move er en forbedring av Wii-mote, men den er ikke så langt bak som mange tror.

Wii ser deg når du peker mot skjermen, Move virker noen ganger heller ikke når kontrollen er snudd 180° og kula blir bak kontrollen.

Motion plus registrerer også når du roterer og vrir på kontrollen, og har ikke enda opplevd noen merkbar forskjell på dette kontra Move.

Og hva er det du snakker om å gå gjennom et rom med øynene lukket og vifte med kontrollen? Jeg sitter helst på ræva når jeg spiller, og der har jeg aldri behøvd å vifte med hverken det ene eller det andre.

Gjentar meg selv, men er ikke sikker på at å spille så mye i dybden av rommet er en god ting i større grad enn hva man pr.nå kan med Wii.

oppsettet ditt med projektor og Move tydligvis ikke fungerer optimalt.
Men er det projektoren eller Move som er "feil"? Begge er fra Sony, og satt opp "etter boka". Det står ingenting om at move ikke fungerer på projektor på esken, offisielt nettsted, eller offisielt forum. snarere tvert imot. "but it only does everything...."

 

Alt jeg skriver er bare piss, men du sier deg delvis enig på alle punkter? Kanskje du bare ikke liker å høre noe negativt om din nyervervelse?

Lenke til kommentar

Det var vel heller konklusjonen jeg synes var noe svada og ikke alt du skrev.

 

Det ang å gå igjennom rommet med lukne øyne er bare en enkel forklaring på at Move vet hvor den er i rommet i alle akser til envær tid mens en Wii kontroller vet ikke dette før du vifter med den for å gi feedback til sensorbaren. Jeg skal være helt ærlig og si at jeg er usikker på om Wii kontrolleren har mulighet for å registrere Z aksen eller om det er gyroen i kontrolleren som registrerer at du flytter den fremmover. Dette har jeg ikke funnet noen bra info om så langt.

 

Det skal fungere med projektor men du må passe på at kameraet ikke fanger opp noe av lys strålen, litt av pointet med denne kula på Move er at Playstation Eye skal tracke den til envær tid, det burde ikke være en lyskilde som overgår kula. Så derfor kan det være noe køddig å få dette til..men det varierer jo alt på oppsettet ditt da.

 

Jeg skal ikke "selge" Move til deg eller noen andre og det er jo ikke derfor jeg skriver men om du har slike problemer som du nevner så er det noe "galt" hos deg. Mest sansynlig plassering av Playstation Eye i kombinasjon med din projektor tenker jeg. Jeg spiller da på et tv og har ingen problemer og det er bare å plukke opp kontrolleren og spille ivei.... Håper du finner ut av det for det er jo ganske så morro når det funker, selv om spill utvalget er jo noe labert enda..men da igjen så har Move vært ute i 5 dager. :p

Lenke til kommentar
Det var vel heller konklusjonen jeg synes var noe svada og ikke alt du skrev.

OK. skal inrømme at den var sterkt overdrevet, og sikkert preget av min irritasjon i øyeblikket.

 

Det ang å gå igjennom rommet med lukne øyne er bare en enkel forklaring på at Move vet hvor den er i rommet i alle akser til envær tid mens en Wii kontroller vet ikke dette før du vifter med den for å gi feedback til sensorbaren.

Den virker som en fjernkontroll virker, men med to IR sensorer fremfor én, som er aktive hele tiden, fremfor kun når du trykker. så lenge kontrollen har synslinje til sensorbaren virker den, og kommer den ut av syne virker den ikke. Det har i ingen tilfeller noe for seg å vifte eller riste på kontrollen.

Jeg skal være helt ærlig og si at jeg er usikker på om Wii kontrolleren har mulighet for å registrere Z aksen eller om det er gyroen i kontrolleren som registrerer at du flytter den fremmover. Dette har jeg ikke funnet noen bra info om så langt.
Vet ikke, men den fungerer til en veldig rolig "trykk inn, vri, dra ut" bevegelse. Det kan være gyro, men jeg tror at kontrollen kan se avstanden mellom IR-øyene, og dermed se om det er fjernt eller nært. (på upresist vis i forhold til Move)
Det skal fungere med projektor men du må passe på at kameraet ikke fanger opp noe av lys strålen, litt av pointet med denne kula på Move er at Playstation Eye skal tracke den til envær tid, det burde ikke være en lyskilde som overgår kula. Så derfor kan det være noe køddig å få dette til..men det varierer jo alt på oppsettet ditt da.
Kameraet kommer langt under linsen så opplever ingen slike problem. Den henger såpass høyt under taket.
Jeg skal ikke "selge" Move til deg eller noen andre og det er jo ikke derfor jeg skriver men om du har slike problemer som du nevner så er det noe "galt" hos deg. Mest sansynlig plassering av Playstation Eye i kombinasjon med din projektor tenker jeg. Jeg spiller da på et tv og har ingen problemer og det er bare å plukke opp kontrolleren og spille ivei.... Håper du finner ut av det for det er jo ganske så morro når det funker, selv om spill utvalget er jo noe labert enda..men da igjen så har Move vært ute i 5 dager. :p
Move funker brillefint på noen spill, men heller dårlig på andre, i mitt rom, og har slått meg til ro med det. Tumble er ett av de som funker, og koser meg med det inntil det kommer større, bedre spill. :) Killzone 3 kanskje...
Lenke til kommentar

Er det verdt å punge ut 500 for en "starter pack" nå da? The Fight er det eneste som frister av det som kommer snart, så jeg vet ikke, Prisen går vel heller ikke stort nedi løpet av et par mnd?

 

 

Tja...prisen på disse starter packene tror jeg nok ikke vil dette så voldsomt mye mer...koster pr idag 479kr på Elkjøp sine nettsider. Om det er verdt å kjøpe kun for The Fight er litt opp til deg egentlig. Folk kjøper jo hele konsoller og pc'r kun for 1 spill...så sån sett er vel 500kr ikke stort?

 

Og tror kanskje du vil synes andre demoer av Move er ganske artig og vil skaffe andre spill en kun The Fight også...ikke godt å si :) Evnt stikk til en bekjent og prøv?

Lenke til kommentar

Joda grei pris egentlig, men har så mange spill denne høsten som skal anskaffes så må nesten vurdere litt. Har også punget ut en kraftig gamer pc nå. Har nok ingen kjente med move. Du er nok den nærmeste da som jeg vet om, hehe. Er The Fight med på demodisken?

 

 

Fleste store Elkjøp butikker har nok en demo stand du kan prøve det på, får ta deg en runde å se. Nei The Fight var ikke med på demo plata, siste jeg leste var lansering 5 november i år.

Lenke til kommentar

Jeg bruker også projektor, så det blir spennende å se om Move funker. Ikke en dyr investering egentlig, iogmed at jeg har kameraet fra før av og 4 stykk dualshocks. Håper jeg har mer hell enn deg, tolaanto. Så lurer jeg på når Elkjøp skal sende ut kontrolleren, bestilte den for en del dager siden.

Lenke til kommentar

Jeg bruker også projektor, så det blir spennende å se om Move funker. Ikke en dyr investering egentlig, iogmed at jeg har kameraet fra før av og 4 stykk dualshocks. Håper jeg har mer hell enn deg, tolaanto. Så lurer jeg på når Elkjøp skal sende ut kontrolleren, bestilte den for en del dager siden.

Joda det funker her, bare ikke særlig bra til å vise det kameraet ser. I spill som ikke viser spilleren på skjermen tror jeg faktisk det heller er en fordel med mørkt rom p.g.a. kontrasten det skaper til den lysende kula.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...