Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Svart skjerm etter nytt grafikkort


Anbefalte innlegg

For en måned siden takket grafikk kortet for seg, og jeg fikk et nytt Radeon HD 4870 i garanti, det samme som eg hadde fra før. Men med det nye grafikkortet får eg ingen respons på skjermen min, med samme instillinger som før. Kortet skal være forsvarlig plassert, og får strøm av to ledninger.

Det er ingen mulighet for å gå inn i bios eller forrandre noen instillinger. Skjermen er svart og finner ingen signaler fra pcen.

 

Det er 2 strøm innganger på grafikkortet. En 8 pin og en 12 pins. Skal begge disse kobles i eller begge? Eller kan problemet være noe helt annet? Uansett om jeg har koblet i begge eller ingen av strøm kablene i kortet, får eg opp 4 røde lys oppå skjermkortet.

 

Det skal også nevnes at det har vært store problemer med å installere ny programvare til kortet. Noe som ser ut til å være en vanlig feil med dette kortet.

 

Håper noen kan hjelpe

en måned uten pc kan være en pain :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du ikke fått opp skjermbilde i det hele tatt siden du satte det inn ? Ikke start skjerm en gang ? Da ville jeg prøvd å ta det ut å sette det inn på nytt. Ellers må det være noe feil på kortet - tviler dog sterkt på dette hvis det er ett helt nytt kort.

 

Er det derimot blitt sort skjerm etter at du har installert drivere i windows er det besynderlig merkelig. Driver problemer som fører til sort skjerm har jeg ikke vært borti før. Nysgjerrig på det her. Gi gjerne mer info under veis, så er det litt lettere å gi råd.

Lenke til kommentar

Skjerm driverene er nesten ett år game. Men hver gang jeg installerte nye, kom det blåskjerm når jeg restartet pc. Så jeg måtte gå tilbake til et eldre instillinger ved oppstart. Så basicly har eg eldgamel drivere.

Google sa dette var en vanlig feil med kortet mitt. Så jeg antok at alt ville gå fint når eg fikk ett nytt ett.

 

Og nei, ingen skjermbilde. Bare "Searching" og blinking mellom analog og digital når eg trykker souce knappen under skjermen.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...