Gå til innhold

Gamer.no: Bilder i RSS-feed


Anbefalte innlegg

I den "nye generasjon" rss-lesere som Pulse (http://www.alphonsolabs.com/) for iPhone/iPad har det oppstått et behov for bilder i rss-feeden. Denne leseren ser uforskammet bra ut, og å følge Gamer.no ville vært langt mer fristende hvis dere inkluderte bilder i feeden.

 

Jeg innbiller meg at dette ikke er så veldig mye arbeid, men har egentlig ikke grunnlag for å uttale meg om akkurat det! :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi inkluderer allerede bilder i RSS-feeden vår, i form av enclosure-elementer (som er måten det skal legges ved bilder i RSS2). Ikke alle RSS-lesere er like flinke til å vise sånn direkte (Google Reader viser dessverre bare lenker), men de er nå iallfall inkludert.

 

Vi har også hatt de rett i innholdet som blir vist tidligere, men på grunn av at enkelte samarbeidspartnere hos oss ikke taklet bildene i feeden (.. og på grunn av at de ikke fikk oppdatert lenker slik at vi kunne oppdage det..) så ble det utsatt. Skal ta en runde til på det igjen snart.

 

Du kan forøvrig sjekke hva du får av innhold i "Dagens spill"-feeden vår, som skal inneholde coverbilder (der det er tilgjengelig).

Lenke til kommentar

Takk for raskt svar!

 

I Dagens spill-feed hvor bildet er en del av innlegget får jeg opp bildene i min leser, mens "hoved-feeden" der bildet ligger lenket som en mediafil ikke gir bilder i min leser. Da er det vel kanskje svakt av de som har utviklet leseren å ikke hente disse bildene?

 

Jeg vet som sagt ikke så mye om dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...