Gå til innhold

Den sosiale Minecraft-tråden


Anbefalte innlegg

I’m not sure exactly what’s going on, but minecraft.net appears to be suffering some kind of attack, and is down at the moment. I’m working on fixing it.

 

Så det nå nettopp, hva noen folk er stand til. Stakkars pene søte Notch.

 

PS: Ikke ment for å skryte så ingen missforstår.

 

Look at the size of your... wait a minute.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finnes det muligheter for å fjerne store vannmengder som henger i løse lufta? Jeg hadde et "basseng" høyt oppe, og når jeg fjernet materialet som lå under, ble det hele til en massiv vann-sylinder. Ser ganske stygt ut.

Enten så kan du ta bøtte, eller så kan du bare legge noen andre blocker oppå source blokken.

Lenke til kommentar

Takk for svar, skal prøves.

 

Problemet er at vann-sylinderen er 12 brikker høy, og cirka 5x5 i bredden, så jeg ser ikke for meg at en bøtte kan gjøre mye. Men jeg skal definitivt prøve.

 

Har tenkt på å bygge vegger rundt, og deretter fylle igjen for å presse vannet nedover. Får se hvordan det går og håpe jeg ikke flooder verdenen.

Endret av Villanden
Lenke til kommentar

Jeg antar at du har fått laget deg en pickaxe. du kan lage 4 typer pickaxe, tre stein metall og diamant (gull kan du også lage men det er ikke så bra)

grav deg en stoor hule som går langt ned og du burde finne kull, du kan også finne kull ute ^^

viktig å bruke pinne og ikke trestokker når du lager fakkel, pickaxe, sverd osv.. . du må først gjøre tre til trestokker og så sette to trestokker oppå hverandre for å lage pinner

Lenke til kommentar

Ifølge en melding som tydeligvis kommer fra en talsmann for de/han som står bak DDoS'ingen, så vil dette holde på ut uka.

Det som irriterer meg litt er at den påståtte grunnen er for at de er misfornøyd med antall oppdateringer Notch har gitt ut den siste tiden.

Det synes jeg er helt feil, med tanke på at det Notch har gjort de siste 3-4 ukene vil høyne utviklingseffektiviteten drastisk, med tanke på at de faktisk også er 3 kodere (inkl. Notch selv) i Mojang Productions atm.

Lenke til kommentar

Ifølge en melding som tydeligvis kommer fra en talsmann for de/han som står bak DDoS'ingen, så vil dette holde på ut uka.

Det som irriterer meg litt er at den påståtte grunnen er for at de er misfornøyd med antall oppdateringer Notch har gitt ut den siste tiden.

Det synes jeg er helt feil, med tanke på at det Notch har gjort de siste 3-4 ukene vil høyne utviklingseffektiviteten drastisk, med tanke på at de faktisk også er 3 kodere (inkl. Notch selv) i Mojang Productions atm.

 

Har også hørt dette og syntes det er helt latterlig. Notch er i gang med og starte opp sitt eget firma offisielt, skaffe kontor osv, virker som mange tror det er gjort på 5 min. Men men, hvis vi er heldig så kanskje de får en god og feit bot eller noen form for "straff" selvom jeg tviler veldig :p

Lenke til kommentar

Har laget en 6 spakers kombinasjonslås og et seriøst alarm system den siste uken. Om noen har noen spørsmål om redstone er det bare og spørre :)

 

 

Ja, hvordan får jeg skinner til å skifte retning? Det funker aldri hos meg..

Du må sette en torch under en tracken. Om den lyser eller ikke bestemmer hvordan tracken skal oppføre seg.

Endret av backstabber
Lenke til kommentar

Har laget en 6 spakers kombinasjonslås og et seriøst alarm system den siste uken. Om noen har noen spørsmål om redstone er det bare og spørre :)

 

 

Ja, hvordan får jeg skinner til å skifte retning? Det funker aldri hos meg..

Du må sette en torch under en tracken. Om den lyser eller ikke bestemmer hvordan tracken skal oppføre seg.

 

 

Takker :)

Lenke til kommentar

Har laget en 6 spakers kombinasjonslås og et seriøst alarm system den siste uken. Om noen har noen spørsmål om redstone er det bare og spørre :)

 

Hvordan lagde du et alarmsystem?

 

selv har jeg puslet med et pinkode-system for å åpne døra til det nye huset mitt. Man må trykke på 4 riktige spaker (av 10), noe som var gøy å lage. Om jeg noen gang kommer til å bli ferdig med huset er en annen sak, synes redstone er det morsomste å jobbe med ;)

Lenke til kommentar

Har laget en 6 spakers kombinasjonslås og et seriøst alarm system den siste uken. Om noen har noen spørsmål om redstone er det bare og spørre :)

 

Hvordan lagde du et alarmsystem?

 

selv har jeg puslet med et pinkode-system for å åpne døra til det nye huset mitt. Man må trykke på 4 riktige spaker (av 10), noe som var gøy å lage. Om jeg noen gang kommer til å bli ferdig med huset er en annen sak, synes redstone er det morsomste å jobbe med ;)

Ok.

 

Det består av 2 deler.

Del 1 er blinkende redstone torches på muren og andre steder.

Del 2 er at døren går automatisk igjen.

 

Det blir aktivert av preassure plates. Kan prøve meg på en trinn for trin guide :)

 

1. Sett ut preassure plates der du vil at de skal være.

2. Grav deg under de og legg vanlig redstone wire der i en linje (se bilde)

3. "Trekk" redstone wire til der du vil har resten av maskineriet.

4. Lag en "RS nor latch". (denne er litt tricky)

5. "Trekk" wire til der du vil ha resete knappen. (se link)

6. "Trekk" wire fra latchen til der du vil ha "clock generatoren".

7. Bygg nevnte clock generator og splitt signalet i fra den i 2.

8. Send en del til der du vil ha blinke torches, og en del til døren. (trenger bare og velge en om du vil)

9. Sett opp en redstone torch rimelig nær døren, og kobl den til "blinkemaskinen".

http://www.minecraftwiki.net/wiki/Redstone_circuits Her er det tegninger for hvordan alt skal gjøres. Du skal bruke RS nor latch (tegning A) og clock generator (tegning B )

 

Om det er noen spørsmål så kan jeg lage en mer detaljert bildeguide.

Anbefaler at du lager en mini versjon først på et flatt område.

Endret av backstabber
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...