Gå til innhold

Den sosiale Minecraft-tråden


Anbefalte innlegg

Lure på om Andreas Grega hadde minecraft i tankene når han skrev låta "rädslan" :) "Vi låser inn oss i rutor, vi inte våger gå ut i från, då kommer rädslan och tar oss!" (Rädslan = creeper) :p "vi klatrar opp på höyder, väl oppe på toppen är vi ända inte nöyda!" hehe.. Ser minecraft i alt om dagen!

Endret av Ronin Masao
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lure på om Andreas Grega hadde minecraft i tankene når han skrev låta "rädslan" :) "Vi låser inn oss i rutor, vi inte våger gå ut i från, då kommer rädslan och tar oss!" (Rädslan = creeper) :p "vi klatrar opp på höyder, väl oppe på toppen är vi ända inte nöyda!" hehe.. Ser minecraft i alt om dagen!

haha, nice!

Lenke til kommentar

Minecraft er K O N G E :D

Har spilt det i noen måneder nå, og har kjøpt Alpha. Konge konge kognoegoegkeogneogek.

 

Har en privat server som vi kjører på, med god linje/lite lag.

Vi blir kanskje å gjøre den public for Gamer.no, men det spørs. Kanskje vi tar det via PM.

Silentspy hoster serveren, så han bestemmer. =)

 

 

Dog, her er noen youtube filmer som virkelig viser hva Minecraft er:

 

http://www.youtube.com/watch?v=rF9xMNuAfwE

http://www.youtube.com/watch?v=L_S_7DRfCow

 

 

Og her vi en Minecraft sang:

 

http://www.youtube.com/watch?v=cuntw6an9Rc

 

Og en til Herr. Creeper:

 

http://www.youtube.com/watch?v=DAG4XRuhYuo

 

 

 

Og siden siste versjon inkl. /give kommando, og noen skripts har den og, her er en Block ID liste:

 

 

 

1 Rock

2 Grass

3 Dirt

4 Cobblestone

5 Wood

6 Sapling

7 Adminium

8 Water

9 Still_water

10 Lava

11 Still_lava

12 Sand

13 Gravel

14 Gold_ore

15 Iron_ore

16 Coal_ore

17 Tree

18 Leaves

19 Sponge

20 Glass

35 Cloth

37 Flower

38 Rose

39 Brown_mushroom

40 Red_mushroom

41 Gold_block

42 Iron_block

43 Double_stair

44 Stair

45 Brick

46 TNT

47 Bookshelf

48 Mossy_cobblestone

49 Obsidian

50 Torch

51 Fire

52 Mob_spawner

53 Wood_stairs

54 Chest

55 Redstone_dust

56 Diamond_ore

57 Diamond_block

58 Workbench

59 Crop

60 Soil

61 Furnace

62 Lit_furnace

65 Ladder

66 Rails

67 Cobblestone_stairs

69 Lever

70 Rock_plate

72 Wood_plate

73 Redstone_ore

74 Redstone_ore_2

75 Redstone_torch_off

76 Redstone_torch

77 Button

78 Snow

79 Ice

80 Snow_block

81 Cactus

82 Clay_block

83 Reed

84 Jukebox

 

256 Iron_shovel

257 Iron_pickaxe

258 Iron_axe

259 Flint_and_steel

260 Apple

261 Bow

262 Arrow

263 Coal

264 Diamond

265 Iron_bar

266 Gold_bar

267 Iron_sword

268 Wood_sword

269 Wood_shovel

270 Wood_pickaxe

271 Wood_axe

272 Stone_sword

273 Stone_shovel

274 Stone_pickaxe

275 Stone_axe

276 Diamond_sword

277 Diamond_shovel

278 Diamond_pickaxe

279 Diamond_axe

280 Stick

281 Bowl

282 Bowl_with_soup

283 Gold_sword

284 Gold_shovel

285 Gold_pickaxe

286 Gold_axe

287 String

288 Feather

289 Gunpowder

290 Wood_hoe

291 Stone_hoe

292 Iron_hoe

293 Diamond_hoe

294 Gold_hoe

295 Seeds

296 Wheat

297 Bread

298 Leather_helmet

299 Leather_chestplate

300 Leather_pants

301 Leather_boots

302 Chainmail_helmet

303 Chainmail_chestpla

304 Chainmail_pants

305 Chainmail_boots

306 Iron_helmet

307 Iron_chestplate

308 Iron_pants

309 Iron_boots

310 Diamond_helmet

311 Diamond_chestplate

312 Diamond_pants

313 Diamond_boots

314 Gold_helmet

315 Gold_chestplate

316 Gold_pants

317 Gold_boots

318 Flint

319 Meat

320 Cooked_meat

321 Painting

322 Golden_apple

323 Sign

324 Wood_Door

325 Bucket

326 Water_bucket

327 Lava_bucket

328 Minecart

329 Saddle

330 Iron_door

331 Redstone_dust

332 Snowball

333 Boat

334 Leather

335 Milk_bucket

336 Brick

337 Clay

338 Bamboo

339 Paper

340 Book

341 Slime_orb

342 Storage_minecart

343 Powered_minecart

344 Egg

2256 Gold_record

2257 Green_record

 

 

Endret av Orrie
Lenke til kommentar

Tips for Creeperhåndtering. Hvordan unngå death by creeper og hvordan farme krutt.

 

Jeg fant at den best måten å fikse creepere på er å lage en vollgrav som er tre brikker dyp rundt hjemmet ditt. På den måten vil de ikke kunne komme seg inn til deg, og bygger du en grei bro kan du enkelt komme deg på andre siden uten å bli plaget av dem. Denne broen bør naturligvis være blokkert om natten med en dør eller lignende. Det kan være lurt å ha en liten gangvei langs innsiden av vollgraven, slik at du kan rekognosere området og lokke eventuelle andre creepere oppi vollgraven før du begynner å kverke dem. Når alle creeperne er trygt oppi vollgraven kan du skyte dem med piler, eller hakke dem med sverd. Sverdet har akkurat nok rekkevidde til at du får slått dem fra kanten av vollgraven uten at de eksploderer. Vips krutt i hauger og lass, TNT here we come!

 

TNT er forøvrig en fantastisk måte å drive gruvedrift, jeg pleier å grave en lang gang og putte TNT i veggen ved jevne mellomrom for så å bruke redstone wiring for å antenne dem på likt. Raskt og mye morsommere enn å hakke manuelt. Det er kanskje ikke den aller mest effektive måten å drive på, men underholdningsverdien gjør det verdt det. Husk forresten at du bør være i nærheten av vollgraven om natten slik at creeperne spawner der.

Lenke til kommentar

En annen metode kan være å lage 1x dyp og 3 bred vollgrav og fylle den med lava.

Dog, å skaffe nok lava blir da en utfordring.

 

En til metode som jeg har bare har sett dokumentert, ikke prøvd selv, er å lage en malstrøm av vann, som tvinger fiender ned i dypet, hvor de drukner.

Og ved hjelp av flere hul nederst, vil itemene havne i en og samme rute, hvor det er lett å sanke dem.

Fines et par youtube filmer om dette.

Lenke til kommentar

Høres morro ut, men med lava vil alt kruttet brenne opp. Liker der de faller til sin død, men er litt glad i å ta livet av dem på egenhånd :p

 

Jojo sant, men det var mer tenkt på som direkte mob killer.

 

Kaktus vegg funker også.

 

Annen vær rute med 3x høy kaktus i 2 parallelle linjer.

 

:3

Lenke til kommentar

Høres morro ut, men med lava vil alt kruttet brenne opp. Liker der de faller til sin død, men er litt glad i å ta livet av dem på egenhånd :p

 

Jojo sant, men det var mer tenkt på som direkte mob killer.

 

Kaktus vegg funker også.

 

Annen vær rute med 3x høy kaktus i 2 parallelle linjer.

 

:3

 

 

Hvordan planter man kaktuser? Får det ikke til :|

Lenke til kommentar

Har spilt minecraft en liten uke nå. Kjøpte det straks etter å ha lest artikkelen her på Gamer.no.

 

For et fantastisk spill. Potensialet her er foreløbig utappet, og tilnærmet uendelig.

Ettersom kartet også kan bli 8xjordas størrelse, er også flerspillerpotensialet her, uendelig! Selv om alle på jorda skulle spille på samme server, ville det fremdeles vært masse plass å boltre seg i. helt herlig.

 

Jeg startet mitt første game i snølandskap. spilte noen dager der før jeg skrotet det.

Det er noe dritt med all den snøen som faller på glasstakene mine. anbefales ikke (ref: han som ville ha det)

 

måtte starte ny verden 5-6 ganger før jeg fikk en verden uten snø. endelig.

 

Har nå startet et borg-prosjekt av dimensjoner, som etter litt iherdig brobygging, nå spenner over to øyer.

 

et hett tips til de som vil lage ting under vann, er å bruke sand og grus, da disse faller til bunn. OBS OBS. lag 2 ruter tykk vegg om du bruker sand.

sand er som vi husker fra barndommen, ikke like stødig som granitt, og det er noe herk å finne ut at den 1lags tynne sandveggen din ikke holdt havet ute når du befinner deg i bunn av sjakten. *blubb*

 

MAO lag 5 ruter med sand(eller mer om du ønsker selvsagt), grav ut den midterste og du er igang.

 

 

Akkurat nå spiller jeg på peaceful. mest fordi jeg er ei pinlge, men jeg tenker å bygge meg en skikkelig borg før jeg lar monstrene slippe til.

dessuten turte jeg ikke gå ned i det dype mørket etter jeg ble overassket av et høyt og umiskjennelig "twang" og jeg skvatt så jeg nesten dreit i buksa.

 

er det forresten noen som har noen gode tips for å ikke gå seg bort i de ufattelig store gruvegangene man noen ganger finner?

jeg har en gruve under borgen min nå. har utforsket den i flere timer. har fjernet en del vann osv, men den er bare ENDELØS, og jeg har gått meg bort ved mer enn én anledning.

 

så lurer jeg også litt på dette rundt å gro korn. har ikke fått testet ut dette ennå. generelle tips her mottas med takk.

 

ellers har jeg også tenkt på hvor mye denne fyren har tjent. nå er det over 60.000 betalende brukere. 600.000 euro? fy fader. men han fortjener det da! til de grader!!

så han hadde posta et innlegg på wikien hvor han var i ekstase over 1.000 salg på 24 timer... 10.000 euro på ett døgn? JA TAKK!!! lucky bastard.... :)

 

og til sist.

hvor stor er sprengkraften til creeperne? altså... om man bygger med vanlig stein (ikke foredlet i ovnen) hvor tykk må denne være for ikke å sprenges istykker?

 

og heeelt til sist.

 

TUSEN TAKK GAMER.NO! Uten dere hadde jeg aldri i verden oppdaget dette psillet.

Lenke til kommentar

Min teknikk for huleutforskning;

 

Utstyr brukt;

64x treklosser

64x kull

64x trepinne.

Latterlig mye stein.

 

(treklosser er en veldig utseendemessig unik gjenstand, og vil derfor være lett gjenkjennelig i huler, i motsetning til fakler.)

 

Begynn med å utforske hele hula, og sett ut fakler ved jevne mellomrom, så du er sikker på at ingen nye monstre dukker opp. Når dette er ferdig, gå fremover til du møter på en blindvei. Jobb deg deretter bakover igjen mens du plukker alle ressurser du trenger. Når du møter på et punkt hvor hulen avgrenes, stenger du av hulen du akkurat gikk ut av med stein. Gjenta prosedyren med neste avgrening.

Om du møter på et veiskille, sett ut en treblokk der du er sikker på at du ser den på tur ut igjen; på denne måten er du sikker på at du ikke går glipp av en minihule.

 

Etter en stund vil alle små avspring være lukket, og du kan trygt utforske en lettere rett-frem hule.

Lenke til kommentar

ikke så dumt.

jeg hadde selvfølelig håpet på en abrakadabra-variant. Hardt arbeid er det nok av i minecraft allerede =)

 

jeg har også begynt å tegne piler på veggene, ved hjelp av jordklosser som det mildt sagt er mer enn nok av. ala dette (om det kommer riktig frem i browswer'n edit: hvilket det ikke gjorde)

x

x

xxxxxxxxxxxx

x

x

 

 

ellers har jeg fremdeles til gode å eksperimentere med redstone-greia. hvordan brukes denne? og hva brukes den til.

jeg har fått med meg såpass at den kan skru ting av og på, og linke ting sammen, men har ikke helt skjønt tegninga her ennå.

 

 

så til dere som sliter med å finne redstone/diamanter. jeg leste et sted at disse spawner bare i de 20 rutene som er nærmest "bunnen". (altså den uknuselige kjernen)

og de av dere som aldri finner disse store hulene... keep diggin'!

Det tok meg en stund også, men brått raste jeg inn i et usannsynlig omfattende hulenettverk.

men jeg hadde da laget en laaaaaaaang trapp nedover.

 

og et generelt hett tips til slutt:

aldri grav ut den ruten du står på... om du da ikke ØNSKER å plutselig slå deg igjennom til en hule og havne rett i lavaelven... jeg kan fortelle at man brenner ganske lenge om det ikke er vann i nærheten...

Endret av g_maZta
Lenke til kommentar

kan jo alltids lage noen skilter med vei info osv :p, overflate - høyre, skumle ting - venstre.

Lage en lang linje med fakler funker jo også, bare lag til en "pil" på retningen som går mot overflaten.

oooo X

oooo X

oooo X

oooX X X

ooXoXoo X

ooooX

ooooX

 

noe sånt edit: X er fakler, o er bare får å få til tegninga, mellomrom funket ikke :( elendig eksempel men begrenset hva jeg greier å "tegne" her ><

 

Spiller også for det meste på peaceful når jeg spiller på singleplayer, skvatt som faen hver gang jeg møtte på monstre nede i hulene og blir drit nervøs hvis jeg plutselig hører noen SSSSSSS lyder som jeg ikke vet hvor kommer fra :( Var særlig i starten jeg var nervøs siden jeg knapt hadde noe utstyr i det hele tatt og måtte lete meg fram blant monstre for å finne kull osv for å lage fakler.

 

Men gleder meg når det blir mulig med monstre i multiplayer, å sammarbeide med andre for å lage festning og lage rustning og andre våpen osv for å utforske dypet eller bare gå på tur rundtomkring. GLEDER MEG!!! :D

Endret av Chronilus
Lenke til kommentar

Jeg pleier å tegne piler med fakler nær forgreninger.

Største problemet jeg har så langt er hvor skuffende lite jern jeg kommer over.

Holder på med en sinnsykt lang tunell akkurat nå, for å finne den gamle basen min

som jeg ikke finner igjen som følge av et ønske å lage en full rustning. Fant aldri veien tilbake etter

kujakta. Så nå bygger jeg en lang tunell under bakken med jernbane i, så bygger jeg utkikkstårn med jevne mellomrom.

Dette går da naturligvis fra den nye basen min bygget midt uti vannet med fakler rundt slik at monstrene ikke bare kan gå

på isen over til borgen. Begynner å se bra ut. Savner forøvrig muligheten til å koble sammen gruvevogner for å lage et tog.

Lenke til kommentar
Savner forøvrig muligheten til å koble sammen gruvevogner for å lage et tog.

 

Går det ikke an å sette flere vogner på rekke, og så sette en motorisert vogn bak som dytter det hele som et tog? Om du ikke vet hvordan du lager motor til vognene, så lager du først en vanlig vogn, og deretter legger du en furnace oppi den vognen. Slik blir den motorisert og kan dytte andre vogner, men jeg er usikker på om den kan dytte flere samtidig.

Lenke til kommentar

Joda, går an det, men det som er stress er at du ikke kan starte vognen hvis du sitter oppi.

Da går den gal vei, må stå på motsatt side av vognen, slå den på, så løpe for å hoppe oppi vognen din, og så går det treigt også.

Hadde vært kult om vi kunne bruke redstone til å strømføre linjene slik at du får en trikk =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...