Gå til innhold

gode krigsspill på pc


Anbefalte innlegg

sitter her og lurer på å kjøpe et nyt krigsspill men vet ikke hva som er bra, har dere noen gode forslag å komme med?.

har mangen gode krigsspill men har spillt dem opp, så jeg leter etter et nytt og spenende. hadde vert greit visst dere skreiv va kategori spillete er i foreskempel strategi,action,fps osv. smile.gif

Endret av henrik devlin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For meg er det WWII spill som gjelder, helst strategi.

Digger detaljer og historsik autensitet.

-Battlefront sin Combat Mission serie -Taktisk

-Hearts of Iron 2 (3'rn blir jeg ikke fortrolig med) -Stategisk

-Company of heroes -Taktisk (med campaign og multiplay)

-Steel Panthers (Abandonware)

 

-TOTAL WAR serien (ikke WW naturligvis).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Beste krigs-FPS jeg har vært borti er Arma 2. Hvis du vil ha noe som føles litt virkelighetsnært er Arma 2 det beste jeg har vært borti. Det er det eneste spillet jeg kan huske hvor jeg faktisk har fått litt av samme følelsen som i hæren. Dvs. jeg tenker "å deilig at jeg slipper dette", og "den bakken der hadde jeg brukt flere timer på å løpe opp" :-P.

 

Battlefield og Modern Warfare er nærmere klassiske FPS som Unreal Tournament og Quake, bare tilfeldigvis i et krigsscenario. Arma 2 blir noe helt annet.

 

I strategispillsjangeren er Hearts of Iron 2 (eller kanskje helst Arsenal of Democracy: A Hearts of Iron Game) og Hearts of Iron 3 de beste krigsspillene jeg har spilt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Histwar

http://www.histwar.com/

Briljant taktisk/strategisk spill, kan ha over 50 000 3d modeler som representerer 500 000 soldater, Grafikken er ikke så veldig bra, men det finnes mods som fikser det, finnes også mods som legger til nye nasjoner. 10 hisotriske slag med i spillet, pluss flere slag som kan lastes ned, eller lag dine egene, du er en "hær bygger" og kart editor, så vel som doctrine editor der du kan bestemme hvordan hæren din skal oppføre seg.

 

Over 1100 forskjellige uniformer, slagmarker på opp til 650x650km, hærer på 200 000 soldater, over 500 kanoner på hver side.

 

Selv lagde jeg et slag med 450 000 soldater, som da vises som 45 000 modeler, jeg hadde en forsmasjon på 45 000 kavaleri, som møtte fienden med 40 000 kavaleri, så da hadde jeg 85 000 kavaleri som angrep hverandre eller 8500 modeler som red rundt.

Land inkluderer Russland, Østrike, Svergie, prøysen, polen, bravaria, wurtenburg, osv, og england, spania og portugal med mods.

 

Over 15 forskjellige typer kavaleri over 20 typer infanteri,samt 6 typer artilleri,

Slag varer fra 2 timer til 12 timer utifra hvilken hastighet du spiller på, vanlig hastighet er 10 sekunder i spillet, er 1 minutt i virkligheten, dette gjør at et salg som egentlig varer i 12 timer er over etter 2.

 

Alle slagmerker, kan spille i alle 4 årstiden og forandrer seg, insjøer og elver blir dekket av is, og det som før var umlig å gå over, er nå lett å komme seg over.

 

Spillet har 3 forskjelige AIs, en som styrer enkelt enheter, en som styrer korps og et som styrer hele hæren

 

 

Multiplayer med opp til 6 spillere, som kan spille i alle variasjoner, fra klassisk 3 mot 3, til 6 mot Ai osv.

 

Et fantastisk spill, men vansklig å mestre, den ultimate simulatoren.

 

 

Scourge of war: Gettusburg

http://www.norbsoftdev.com/index.php

 

Enda et flott spill, som lar deg spille det blodigste salget under den amerikanske borgerkrigen, du kan spille multiplayter med 20 folk om du vil, men vanlig er 2-8

Du kan spillet slaget gjennom 15 separte mission som varer fra 40 minutter til 3 timer, det er også en open play som lar deg, spille på slagmarken med de soldater du vil,

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...