Gå til innhold

Mortal Kombat 9


Anbefalte innlegg

Det er vel 4 uker siden traileren dukket opp, så jeg tenkte det var på tidet spillet fikk en tråd her.

Det ser ut som Ed Boon & Co. Har gått tilbake til røttene sine. Spillet ser veldig inspirert av MK2. Med tanke på karakterer og baner. Dan Forden komponerer musikken igjen. Og spillet er i 2.5D A la Street Fighter.

 

Her er det vi vet om spillet

 

KOMBAT

- Buttonlayout vill være i klassik stil. 2X punch 2x kick og block button.

- Dashing - f, f / b, b

- Throw button

- Tag button

- Minst en form for launcher move til vær karakter.

 

- Jump-punch starter som i MKDC.

- Jump punch combo starter.

 

 

EX Moves

- Blir gjort ved å holde block og et special move.

- Bruker 1 level av super meteren.

- Levler opp ved damage og combo.

 

 

Tag Team

- Tag inn partneren

- Tag Assist (Tager in partner med special move) [bruker 1 level super meter]

- Kan bytte i midten av en combo og bygge videre med partner.

 

 

X-Ray Moves

- Bruker hele super meteren

- "Naked" X-Ray Move tar 35 - 50% skade.

- Noen karakterer kan comboe etter X-Ray.

- Kan bli startet av en combo.

 

 

[bSuper Meter][/b]

- Level 1: EX Moves.

- Level 2: Combo Breakers.

- Level 3 X-Ray Moves

 

 

Combo Breakers

- Bruker 2 leveler av super meter

- Karakterer blir slått ned av motstander [kan ikke comboe etter breaker]

 

 

Online

- 1 vs 1 standard

- Tag mode 2 vs 2

- Home team mode: 2 personer på samme maskin vs 2 andre online.

- 8 player rom?

 

- Spectator mode

- Respect points

 

DLC

-Costumes???

-Fatalities???

-Stages???

 

 

 

Characters [26 + DLC Slot]

Johnny Cage

Kung Lao

Nightwolf

Mileena

Reptile

Sektor

Scorpion

Sub-Zero

 

18 ubekreftet.

 

 

Gameplay demo.

 

Tror dere spillet vil klare å bringe MK tilbake?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har alltid ansett MK som den useriøse lillebroren til Tekken og Street Fighter. Jeg vet ikke helt hvorfor, men har alltid hatt følelsen av at det er hakket mer useriøs - og kanksje også derfor - en dårligere serie. Alt i alt vet jeg jo veldig lite om MK-universet og slossespill sett under ett, men det er altså hvordan jeg anser det.

 

Har derimot alltid likte Mortal Kombat godt, jeg spilte MK 2 mye hos ei venninne når jeg gikk på barneskolen (eller ungdomsskolen?), og det var noe med den volden jeg på ingen måte var gammel nok til å se på som var så spennende. Kjøpte Mortal Kombat vs DC Universe mest for moro skyld når det kom, og jeg syns det var et morsomt gjensyn.

 

Når det gjelder MK 9 ser det jo utrolig flott ut, og de karakterene jeg husker best fra tidligere ser ut til å være med alle som èn, og det er alltid bra.

 

Ed Boon er forøvrig verdensrekordholderen for lengste stemmeskuespiller i rollen som Scorpion!

Lenke til kommentar

MK har nok aldri vært noe kjempeseriøst i seg selv, utifra ganske absurde avslutninger og "gloryfied violence".. men også det som var litt av sjarmen om du spør meg. Akkurat som en del av fatalitiene der den ene cyborgen putter en håndgranat ned i kjeften på motstanderen eller forvandle han/hun til en baby.. på den tid var jo det sprøtt og morsomt, samt noe som fikk foreldre til å reagere en del ;)

Må nok si MK 9 ser veldig lovende ut! Vi trenger et nytt BRA Mortal Kombat spill, som ikke vi har hatt på ganske lenge. Det meste etter de første 3 spillene har vært ganske middelmådige.. Men derimot likte faktisk MK vs DC, hovedsaklig pga selve gameplayet og ikke avslutningene.. selvom MK følelsen ikke helt var der.

Lenke til kommentar

MKDC var seriøst dårlig. Og MK er et seriøst spill. UMK3 er en av de beste 2D fighterene som finnes. Seriøse spillere bruker ikke fatalities uansett.

Husker deg, du var søpple dårlig i det spillet. Mk dc var et meget bra spill gameplaymessig sett bortifra noen bugs. og det er det som teller ikke noen cheesye fatalityes.. :o

Lenke til kommentar

Ja det var sykt bra. 1 hit kills. Flash og Superman super enkle semi infinets. Dritt online codeing. Teite mini games i spillet. Green Lanteren breaker combos. Generelt latterlig konsept og tildels tragiske random bugs. Min Sub-Zero > Din Scorpion. lol. <3

Lenke til kommentar

Ja det var sykt bra. 1 hit kills. Flash og Superman super enkle semi infinets. Dritt online codeing. Teite mini games i spillet. Green Lanteren breaker combos. Generelt latterlig konsept og tildels tragiske random bugs. Min Sub-Zero > Din Scorpion. lol. <3

kansje på tide å våkne fra 90`talls dvalen og inrømme at umk 3 e så latterlig utdatert og at mk dc is the REAL fighting game. men uansett mk 9 ser meget bra ut har store forventninger til det.

Endret av 3000
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Jeg har alltid ansett MK som den useriøse lillebroren til Tekken og Street Fighter. Jeg vet ikke helt hvorfor, men har alltid hatt følelsen av at det er hakket mer useriøs - og kanksje også derfor - en dårligere serie. Alt i alt vet jeg jo veldig lite om MK-universet og slossespill sett under ett, men det er altså hvordan jeg anser det.

 

Har derimot alltid likte Mortal Kombat godt, jeg spilte MK 2 mye hos ei venninne når jeg gikk på barneskolen (eller ungdomsskolen?), og det var noe med den volden jeg på ingen måte var gammel nok til å se på som var så spennende. Kjøpte Mortal Kombat vs DC Universe mest for moro skyld når det kom, og jeg syns det var et morsomt gjensyn.

 

Når det gjelder MK 9 ser det jo utrolig flott ut, og de karakterene jeg husker best fra tidligere ser ut til å være med alle som èn, og det er alltid bra.

 

Ed Boon er forøvrig verdensrekordholderen for lengste stemmeskuespiller i rollen som Scorpion!

 

Dette forteller meg alt om at du ikkje vet ka du snakker om

Lenke til kommentar

Fra en fyr med Makoto som avatar. :p Jeg er enig i at MK er useriøst - fra Mk4 og utover. Jeg likte Deception, eller hva det nå het, og Armageddon hadde helt klart sine stunder. Men historien og karakterene var bare en dårlig parodi på de tre første spillene. Jeg håper MK9 går tilbake til røttene og blir langt mer seriøst, både i historie, karakterer og gameplay. Det beste ville vært et MK med motoren fra Street Fighter. (pluss fatalities osv, selvsagt.)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hvorfor det? Tekken, Street Fighter, Mortal Kombat og Dead or alive er alle bra slossespill, selv om de fokuserer på forskjellige ting. Greit nok har Mortal Kombat vært tvilsomt siden MK4, men det er viktig å huske de tre første. MK2 er til dags dato det beste slossespillet jeg har spilt noensinne. Det er ikke det beste rent teknisk, men det tar igjen alt så til de grader med sjarm og stil. :)

 

Men se det på denne måten: Jeg har Lara som avatar.Kan du overbevise meg om at Uncharted er bedre enn Tomb Raider? :p

Endret av PityTheFool
Lenke til kommentar

Fordi MK og Street Fighter er helt forskjellige spill. Hvis du skulle blande de to ville det totalt ødlegge integriteten til begge spillene. Dead or Alive er ikke et bra slåssespill så det er totalt utelatt. MK2 har mer dybde og taktikk en du aner. Spillet har stil ja. Men det har ingenting med gameplay å gjøre.

 

Aner ikke hva du vil prøve å si med den der avatar kommentaren. Siden jeg aldrig har sagt at SF er bedre enn MK. Eller omvendt.

 

Karaedit: Du kan bruke UMK3 stick i MK9. Run-knappen er blitt til en Tag-knapp. Ellers er det samme layout.

Endret av Cut From Stone
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...