Gå til innhold

Gamer snus, din mening!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er trist å innrømme det, men ja, snusen er utrolig viktig for å oppnå optimal gaming-følelse. Det har ikke noe med at nikotinen gjør meg mer opplagt etc, men med komfort. Gaming føles bedre i en god sofa/lenestol. Det føles enda bedre med en porsjon under leppa. Er helt enig med innleggene som sier at det er uappettitlig og ekkelt, og jeg prøver å unngå snusbruk in public, men når jeg gamer er det ingen vei utenom.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Tingen med snus (og røyk og, for den saks skyld) er at man overhodet ikke har noe utbytte av den. Den såkalte "rusen" kommer bare når man først er blitt avhengig, og så endelig få tilfredstilt avhengigheten. Du kjenner ingenting første gang. Alkohol har i alle fall en effekt, og kan brukes uten at man blir avhengig (men drikker man så mye at man blir full, så drikker man for mye)

Lenke til kommentar

Tingen med snus (og røyk og, for den saks skyld) er at man overhodet ikke har noe utbytte av den. Den såkalte "rusen" kommer bare når man først er blitt avhengig, og så endelig få tilfredstilt avhengigheten. Du kjenner ingenting første gang. Alkohol har i alle fall en effekt, og kan brukes uten at man blir avhengig (men drikker man så mye at man blir full, så drikker man for mye)

 

Korrekt.

 

Og: http://www.forskning.no/artikler/2005/juli/1120635453.7

Lenke til kommentar

Tingen med snus (og røyk og, for den saks skyld) er at man overhodet ikke har noe utbytte av den. Den såkalte "rusen" kommer bare når man først er blitt avhengig, og så endelig få tilfredstilt avhengigheten. Du kjenner ingenting første gang. Alkohol har i alle fall en effekt, og kan brukes uten at man blir avhengig (men drikker man så mye at man blir full, så drikker man for mye)

 

Kjenner ingenting første gang? Første gang jeg prøvde snus var det nesten identisk med å være småfull. En kamerat av meg ble totalt slått ut og måtte legge seg ned i flere timer.

 

Forøvrig litt av en propaganda artikkel på den forskning siten. Men så snakker vi Sanner også, den mest hysteriske tobakksmotstanderen i hele landet.

Sverige har med stor margin minst røykerelaterte sykdommer i europa. Det er pga den utbredte bruken av snus. Og man har aldri kunnet dokumentere et eneste tilfelle av kreft pga snusbruk i Sverige.

 

Utifra det jeg vet så er det ikke kommet tilbake noen kreftadvarsel på snus boksene? Nettopp fordi det finnes ikke noen vitenskapelige bevis for dette.

Lenke til kommentar

Tingen med snus (og røyk og, for den saks skyld) er at man overhodet ikke har noe utbytte av den. Den såkalte "rusen" kommer bare når man først er blitt avhengig, og så endelig få tilfredstilt avhengigheten. Du kjenner ingenting første gang. Alkohol har i alle fall en effekt, og kan brukes uten at man blir avhengig (men drikker man så mye at man blir full, så drikker man for mye)

 

Korrekt.

 

Og: http://www.forskning.no/artikler/2005/juli/1120635453.7

 

Snus funker ikke og blir man for full drikker man for mye...? Sleng i en sterk snus og si at du ikke merker noe. Prøv! :D Nei, snus og kaffe må til for optimal ytelse og nytelse. Både til hverdag og fest. Det meste av rus funker for øvrig første gangen, og med én gang. Det er ikke snakk om at det kun er for å dekke et sug, da hadde vel ikke folk klart å bli avhengige i utgangspunktet.

 

Edit : Og, ja.. gamersnus må også til :)

Endret av Purplehaze
Lenke til kommentar

Jeg kan ikke si jeg hadde noen overordnet plan når jeg begynte å røyke for 22 år siden.

At det var fullstendig idiotisk kan det ikke være noen tvil om. Men pytt, pytt, noen ukloke valg blir det gjennom livet. Hadde nok vært kjedelig hvis alle valgene var kloke og gjennomtenkte.

Gikk over til snus når jeg hadde passert 2 pakker sigaretter om dagen, luktet hy og h¤#¤ og merket det klart på helsen.

 

Det er ikke noe stas med snus heller..det er bare enda en avhengighet som bestemmer over meg.

De fleste som har røyket eller snust noen år skulle helst vært det foruten.Vi kan være fanatiske mostandere mot røykeloven eller avgiftspolitikken, men innerst inne skulle nok de fleste av oss vært fourten dette lille nikotinmonsteret som hele tiden skal ha noe av oss, og til "diminishing return".

Det finnes et lite knippe mennesker som virker imune mot nikotinet eller har en helt utrolig selvdisiplin. For disse er det sikkert knall med en blås eller pris en gang i blant. Men for 95% av oss blir det bare enda en ting mann MÅ ha, men strengt tatt gjerne skulle vært foruten.

 

Steike moralisernde jeg var da. jaja.

Lenke til kommentar
Sverige har med stor margin minst røykerelaterte sykdommer i europa. Det er pga den utbredte bruken av snus. Og man har aldri kunnet dokumentere et eneste tilfelle av kreft pga snusbruk i Sverige.

 

Utifra det jeg vet så er det ikke kommet tilbake noen kreftadvarsel på snus boksene? Nettopp fordi det finnes ikke noen vitenskapelige bevis for dette.

 

Jeg velger å tro deg på ordet - jeg har heller ikke hørt at noen har fått kreft av snus - men at det har en ødeleggende effekt på tenner og tannkjøtt kan det ikke knives om. Skal man først sabotere en kroppsdel er det selvfølgelig mye bedre å ta munnen enn lungene, samtidig er det lett å tenke at det ville vært rasjonelt å ikke gjøre noen av delene. Man kan selvfølgelig argumentere for at livet ikke handler om at man skal være sunn og leve lenge men at man skal leve godt den stunden man lever, og at det sånn sett kan være rasjonelt å både snuse, røyke, drikke og hva det måtte være som skal til for å få den livskvaliteten man vil ha, jeg er bare redd for at den rasjonalen for veldig mange unge mennesker er kortsiktig og at jeg om 20-30 år må høre på sutringen deres over kols og råttent tannkjøtt samtidig som millioner av norske skattekroner går til behandling av de selvforskyldte skadene.

Lenke til kommentar

Skal man først snakke helse og tenner er det ikke verdens sunneste ting å tylle i seg bøttevis med Cola eller andre sukkerholdige leskedrikker heller. Når det er nevnt er det jo bare gratis tannlege til man er 18 eller hva det nå er, så det er faktisk noe som svir ens egen pengepung når den tid kommer. Tannleger er en dyr fornøyelse. Dessuten får man som kjent firkanta øyne av å kikke på skjermer hele dagen, og utgifter til briller/linser/laseroperrasjoner er heller ikke dekket, så som gamer er man egentlig fubar :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XIQJlAy2KQ

En snus og en cola er ikke galt på en sen gamer-søndag

 

Så enig, så enig. Hadde tenkt å slutte i sommer helt til en kompis kom opp med den irriterende setningen: ''Men hva skal vi kose oss med en lørdagskveld med wow da?'' Han hadd ikke tenkt å slutte og dro meg med. Kunne ikke se for meg å ikke snuse når man gamer. Snus må bare til for å virkelig få følelsen inn!

Lenke til kommentar

Jeg snuste i 12 år, rundt en boks om dagen, løs general.

 

Tannlegen sa at snus ikke var så ille, det drepte faktisk en del bakterier i munnen som forårsaker hull.

 

Han kunne heller ikke se på tannkjøttet mitt at jeg hadde snust og det var bare rundt 1 år etter at jeg sluttet.

 

Skulle gjerne begynt å snuse igjen men det ble rett og slett for kostbart for meg. 60kr ganger 30 ble jo nesten 2000kr måneden.

Lenke til kommentar

Jeg snuste i 12 år, rundt en boks om dagen, løs general.

 

Tannlegen sa at snus ikke var så ille, det drepte faktisk en del bakterier i munnen som forårsaker hull.

 

Han kunne heller ikke se på tannkjøttet mitt at jeg hadde snust og det var bare rundt 1 år etter at jeg sluttet.

 

Skulle gjerne begynt å snuse igjen men det ble rett og slett for kostbart for meg. 60kr ganger 30 ble jo nesten 2000kr måneden.

 

 

Like greit å la vær!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...