Gå til innhold

Førsteinntrykk: Kinect (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Etter litt krøll innledningsvis med at menykontrollen ikke oppfattet hånda mi, noe som viste seg å være knyttet til at jeg var en anelse for høy i forhold til hvordan kameraet var innstilt

Og dette er ett av de tingene som gjør meg mest skeptisk. Det er da så himla mye enklere å bare bruke en håndkontroll.

Dessuten er det typisk partykiller, som jeg selv har opplevd ved flere anledninger med EyeToy. Rydde stua, plassere ut nok lamper for å få nok lys, passe på at folk holder seg unna området for bevegelsesoppfatning for å nevne noe. Jo da, det funker, men det er ikke så inkluderende og lettvint at det er noe mer enn bare en sånn ekstrating man inkluderer når man gidder.

For all del, jeg kan svartmale her. Om det holder å lene kameraet opp eller ned en anelse for å rette det opp er det jo fantastisk. Men inntil jeg har prøvd det - og fått noen interessante titler - skal det en del til før jeg investerer.

Dog, Kinectmals er noe som virkelig frister å møte opp på jobben i barnehagen med.

Endret av AltF4
Lenke til kommentar

det er vel også antatt at produksjonskostnadene på den tilsvarer utsalgsprisen i utlandet. Så microsoft tjener ikke penger på selve Kinect modulen dersom det stemmer.

 

Det utsagenet er jeg uendelig sketptisk til. Det er så godt som ingen selskaper i denne verden som gir bort penger, og Micro$oft er definitivt ikke ett av de.

 

Det er nå bare tull.. Sony solgte ps3 med store tap per solgte enhet i minst 2 år, om de ikke gjør det fortsatt.. Å selge med tap er en helt normal strategi som moderator sier. Alt fra dagligvareforretninger til elektronikkforettninger gjør det hver eneste dag på haugevis av produkter.

 

Kinect ER dyrt å produsere om vi skal tro estimatene, microsoft er NØDT til å holde seg til en pris som målgruppen er villig til å betale, pengene tjener de på økt konsoll- og spillsalg ifbm med kinect.

Lenke til kommentar

Jasså? Kan du isolere noen eksempler på setninger som ikke lever opp til standarden, så jeg i det minste får en pekepinn på hva som ikke fungerer godt nok?

 

"Det er vanskelig å se for seg hvordan dette ikke blir en slager hos barn, og selv om det kanskje ikke er et spill slik man gjerne ser de for seg så byr Kinectimals på en opplevelse som er helt unik på Kinect-teknologien."

 

"«kommer de som er i målgruppen for de innledende Kinect-spillene, hovedsakelig ikke-spillere og yngre mennesker, til å føle at dette er like problematisk som en garvet og avansert spill som meg selv?»"

 

 

Lenke til kommentar

Hva det første eksempelet angår så ser det ut til at hodet mitt har koblet feil. Det får jeg bare beklage :)

 

Det andre eksempelet går ut på en enkel tastefeil, som likevel burde ha blitt oppfattet i korrekturen. Den er rettet opp nå.

 

Jeg tolkhet likevel kritikken din dithen at kvaliteten på det meningsbærende ikke var god nok.

Endret av Odesseiron
Lenke til kommentar

Jeg liker å ha noe mellom nevene. I tillegg liker jeg at det vibrerer.

 

Hah!!

 

Ja og etter at den har ristet en stund så ligger vell du å rister etterpå kan jeg tenke meg..

 

 

Fra spøk til orgasme:

 

Når man skal ha en ordentlig Hi-Fi kontroller som kan styre alt man har i stuen så er jo dette billig.

REF f.eks:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=345981

 

 

Så det jeg håper på er at de putter inn en godkjent måte å integrere Kinect til alt annet man har i stuen, slik at man kan bytte kanaler, sette på radio/CD/DVD osv osv med noen "hand gestures".

 

 

Og som en kar som nå studerer 3D så er jeg veldig interessert i hva modderne kan få til med Kinect. Vi så jo hva noen folk der ute fikk til med en simpel Wii kontroller.

 

Hva med et motion capture system midt i stua for 3D arbeid? Det er nok ikke så presist. Men det kan jo fungere kjempe bra for referanse videoer for animasjon f.eks.

Endret av oophus
Lenke til kommentar

Det utsagenet er jeg uendelig sketptisk til. Det er så godt som ingen selskaper i denne verden som gir bort penger, og Micro$oft er definitivt ikke ett av de.

 

Det er heller ikke snakk om å gi bort penger, det er snakk om å skape en plattform som kan tjene penger over tid, om de selger Kinekt med tap så vil de fortsatt kunne tjene inn disse pengene ved å selge flere konsoller, spill og tjenester.

 

Når det kommer til pris for Kinect så skal vi ikke se bort fra at denne havner under 1000-lappen her til lands. Bare se på 360 Slim som er priset til $299 i USA, mens man får den for 1900kr på Elkjøp. En Kinect som er priset til $149 vil da fort kunne dukke opp på Elkjøp og Lefdal for 1000-lappen.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...