Gå til innhold

Fått sansen for JPRG


henrikr

Anbefalte innlegg

Ble for en stund siden ferdig med FF XIII, og jeg likte det veldig godt, sitter nå og spiller RoF (Resonance of Fate) og ligger det nesten enda mer, savner bare litt bedre historie.

 

Er det noen som har noen tips til gode JPRG til xbox 360. De eneste jeg har spilt/spiller er de jeg har nevnt over.

 

Har sett på Tales of vesperia, blue ocean eller hva det heter, og så et annet jeg ikke kommer på i farten :p Kom på xbox 360 for en stund siden, på 2 disker tror jeg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som jeg husker nå, har jeg iallfall spilt Infinite Undiscovery og Eternal Sonata på 360. Likte begge, selv om Eternal Sonata var diggbart...et spill jeg liker veldig godt.

 

Spiller for øyeblikket det 4. spillet i Star Ocean serien, som er til 360.

Med det sagt, anbefaler jeg alle Star Ocean spill. 2'eren er et deilig spill alle kan nyte.

Lenke til kommentar

Som allerede nevnt over: Lost Odyssey, Lost Odyssey og Lost Odyssey. Noe av det desidert beste jeg har spilt. Det du var inne på i frstepost var vel sikkert Blue Dragon. Har ikke spilt det selv, men det skal vel være et helt godkjent spill etter det jeg vet. Nevnte jeg Lost Odyssey?

Lenke til kommentar

Vil foreslå Lost Odyssey .....eller... Lost Odyssey

kanskje Lost Odyssey ?...er ikke helt sikker men Lost Odyssey skal være veldig bra

 

...genial trailer..http://www.youtube.com/watch?v=ZTicI3dcnys

Sangen passer veldig bra til trailern, og jo lengre ut i spillet du kommer jo bedre passer sangen sammen med trailern.

Endret av firberblad
Lenke til kommentar

Nier, men dette er altså et action rpg og ikke klassisk turbasert og alt det greiene. Ræva grafikk, helt greit kampsystem, men karakterene du møter i spillet er fantastiske, musikken er noe av det aller beste du finner, og historien er såpass bra at du rett og slett nesten glemmer hvor dårlig grafikken er. Det er slik at du virkelig føler med karakterne i spillet når du kommer videre i spillet. Anerledes enn kanskje du leter etter men, vel jeg elsker det.

 

Tales of Vesperia - Mye mer interaktivt kampsystem enn andre seriene, et av de beste denne generasjonen. Absolutt det du bør først ta en titt på, fantastisk kampsystem.

 

Star Ocean The Last Hope - Fantastisk kampsystem igjen, grafisk sett ser det og bra ut men karakterene er elendige, musikken er et av de dårligere verkene av Sakuraba, historien er dørr kejdelig og voice actingen er rett og slett GRUSOM. Men for all del, morsomt og billig.

 

Magna Carta 2 - Et helt greit rollespill, kan vel fåås billig. Kamp systemet kan minne litt om FF12.

 

Lost Odyssey - Klassisk turbasert kampsystem, pluss for gode karakterer, musikk, historie.

 

Blue Dragon - Nei.

 

Eternal Sonata - Deilig artistisk stil, morsomt kampsystem, litt som Tales of Vesperia bare ikke like bra. Historien er så som så. Voice acting er tja, men du kan skifte til japansk om du skulle ønske. Plusset er at dette fåes rimelig billigt, og det er ikke så vanskelig heller.

 

 

Jeg hadde begynt med Tales of Vesperia, men da ender du kanskje opp bortskjemt i ettertid fordi det har et så fantastisk kampsystem ;)

Lenke til kommentar

Nier, men dette er altså et action rpg og ikke klassisk turbasert og alt det greiene. Ræva grafikk, helt greit kampsystem, men karakterene du møter i spillet er fantastiske, musikken er noe av det aller beste du finner, og historien er såpass bra at du rett og slett nesten glemmer hvor dårlig grafikken er. Det er slik at du virkelig føler med karakterne i spillet når du kommer videre i spillet. Anerledes enn kanskje du leter etter men, vel jeg elsker det.

Støtter denne. Fantastisk spill. Da har du NieR, Lost Odyssey og Tales of Vesperia som må spilles. ;)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Støtter denne. Fantastisk spill. Da har du NieR, Lost Odyssey og Tales of Vesperia som må spilles. ;)

 

En skam at jeg ikke har sett denne tråden før! :ph34r:

 

Har noen av spillene blitt kjøpt inn ennå?

 

NieR skal jeg ikke si noe om, men det er ingen tvil om at LO og ToV er på toppen av prioriteringslista hvis man er ferdig med FFXIII.

 

Resten av JRPGene er greie nok, men ikke noe mer. Eternal Sonata og Star Ocean 4 havner litt i samme kategori; bra grafikk, musikk og et suverent kampsystem, men barnslig historie og hjernedøde karakterer. Infinite Undiscovery og Last Remnant er som bestillingsverk å regne (MS ville ha flere JRPGer til 360) og har ikke like kule kampsystem som de to før nevnte, til gjengjeld er historien og karakterene mer mentalt voksen. IU er veldig kort.

 

Blue Dragon - kun hvis man elsker Akira Toriyama og er litt barnslig.

 

Magna Carta 2 skal visst være undervurdert, uten at det betyr så mye.

Lenke til kommentar

Ble for en stund siden ferdig med FF XIII, og jeg likte det veldig godt, sitter nå og spiller RoF (Resonance of Fate) og ligger det nesten enda mer, savner bare litt bedre historie.

 

De fleste er nok nevnt, men som en som har fullført (100%) både Blue Dragon og Eternal Sonata, og spilt JRPG siden NES, må jeg si dette er veldig fjernt fra FF13 og RoF. Litt barnslige/sjarmerende alt etter hvordan du ser det. Selv fant jeg Eternal Sonata fryktelig kjedelig og begrensende.

 

Det "beste" i min bok er Lost Odyssey. Etterfulgt av FF13, men for linært, og alt for mye grind til 1000gs *etter* spillet var over. Bonus for at det er litt mer voksent. Last Remnant har jeg liggende men ikke kommet igang med enda - førsteinntrykket er meget positivt (squeenix) og virker komplisert nok til å satse på 100%. Infinite Undiscovery ligger også klar, men inntrykket er labert. Star Ocean har jeg aldrig prøvd (bortsett fra en trial mmo lignende sak?).

 

Liker også RoF veldig godt, men damn...jeg får grisebank! 5-6 forsøk nå på å komme forbi bossen i historie missionet i Ch2, men får regelrett juling. Veldig uvanlig i rollespill =)

Lenke til kommentar

Bakdelen med random encounters er at man ikke kan velge selv når man vil slåss, men slåss må man uansett så jeg synes ikke det er noe stort argument hvorvidt utforskingen blir avbrutt av synlige eller usynlige fiender.

 

Problemet med å ha synlige fiender er at det legger begrensninger på hvordan områdene og monsterne skal designes, slik at man enten må ha digre områder som i FFXII eller små og lite imponerende monstere. I FFVII kunne man f.eks. gå inn i en tilsynelatende trang hule og komme i en random battle med en diger drage - det gir ikke mening, men det er ti ganger mer episk enn om alle fiendene hadde vært insekter eller at dragene skulle vært representert ved søte, små babydrager. Random encounters setter utviklerne i stand til å lage kamper i en helt annen skala uten å tenke på at det skal passe med omgivelsene (ikke at det er alle som utnytter dette potensialet).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...