Gå til innhold

Trailer: Call of Duty: Black Ops #1 (X360, PC, PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En Steyr-Aug.

 

Edit: Jeg kan iallefall ikke huske å ha hørt at denne ble brukt på 60-tallet.

 

Edit 2: Jeg ser nå at den ble produsert rundt 70-tallet, og at krigen først "sluttet" i 75, så sjansen for at jeg gjorde en blunder er stor.

 

Edit 3:

Eller?

 

Steyr AUG A1

Standardutgaven innført i 1977. Valgfritt grønn eller svart plast

 

Utifra bekledningen visse steder indikerer det nok at det ER den vietnam-krigen vi kjenner til, ergerlig å ta feil der men slikt kan det gå.

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

En av fyrene har en Spas-12 på ryggen i tilegg til at Aug ikke var noe vanlig våpen å få tak i på den tiden, så jeg tror nok dette kanskje kan være snakk om Cold War Scenario eller tilsvarende.

Det ser også ut som det kan være en SR-71 Blackbird som flyr på slutten der?

 

Men jeg skal være enig i at det ser vietnam aktig ut, men da vil jeg vel egentlig si at Treyarch bommer litt om de drar med seg de våpnene i storyen.

Endret av Robin Hood
Lenke til kommentar

Jeg tipper at vi spiller USMC i vietnam og S.A.S i russland for noen hemmelige oppdrag for å sikre informasjon eller hindre en atomkrig. Det hadde vært sykt fett!

Edit: Jeg så traileren klipp for klipp og merket blandt annet:

Helt i starten er det en rakett som blir skytt opp.

Veldig mye helikoptre blir tatt i bruk.

Et shot fra en mann på månen.

 

Så den kaldekrigen og det kjente "star wars" programmet er nok med.

Endret av Scarecrow1337
Lenke til kommentar

Tror dere henger dere litt feil opp i hvilke våpen som blir vist.

 

"This should help you remember everything" - Noe sier meg at historien i vietnam foregår i et flashback. Slik at aug'en kommer inn senere i et annet flashback. Eller? Bare en liten teori.

Lenke til kommentar

Virker som en torturscene på starten med flashbacks.

 

Og tror ikke at man fikk aug med silencer under vietnam krigen, og den ar-15 modellen hadde Magpul Mbus sikte som ble laget i 2008. Så er nok nyere tid, eller at man spiller seg igjennom flere tiår med flashbacks.

Endret av Jottnegen
Lenke til kommentar

Siden hendelsene i vietnamkrigen var så spredd med tanke på når de fant sted, så tror jeg at det er en plausibel teori at man går gjennom flere flashbacks. På den måten kan vi ta del i alt som har skjedd under den kalde krigen, fra invasjonen i Bay of Pigs til krigen i vietnam og Afghanistan. Problemet da er jo alderen på hovedpersonen. Vil tro det er snakk om flere forskjellige personer, men hvor passer da den scenen fra 2010 inn?

Lenke til kommentar

Jaaaaa, SPAS 12 kom vel på slutten av 70 tallet, 78 elns? Steyr AUG er ikke langt unna den, Men når de ble først tat i bruk er vel ukjent. Trur de alle fleste tenker koffert med engang de ser SPAS/AUG, Selve navnet på spillet er "black ops" noe som sterkt tyder på SAS, I i videon ser du fragmenter av den kalde krigen, bla Cobra gunship, syns jeg så en huey der også. Tenker meg at spillet starter fra slutten av WW2 utover den kalde krigen, blir vell litt drøyt å ta for seg Soviet-Afgan krigen siden MOH allerede har annonsert at spillet deres skal basere seg på det. Det er sterke referenser til Cuba krisen og den kalde krigen sjenerelt. Skal ikke se bort at Korea havner i spillet også, men må gjøre meg enig at vis traileren skal tolkes bokstavelig så er B71 Blackbird,SPAS,AUG til og med AR 15 er drøyt og historisk "feil" å ta med i spillet. Spesielt med tanke på spas og aug, siden de var offisielt færdig i 77/79 så betyr det ikke at de var ute av prototyp stadiet og var allerede tat i bruk.

 

+ At AR-15 var testet i statene og bla sør vietnamesere kunn i "lokkende lokaler". Føl dere fri til å korrigere meg, men jeg trur ikke AR-15 ble med i en ekte kamp før det ble opdatert og shippet til Vietnam under navnet m16.

Lenke til kommentar

Wow! Fantastisk å se at diskusjonen nå går ut på å sjekke wikipedia og nerd-søke google for våpentekniske fakta og historie med total opphenging i hvor vanlig det og det våpenet var da og da for å finne ut hvilken tid spillet vil utspille seg. For noe vås! Er det en konkuranse på gamer.no som går ut på å vise mest mulig google-søk-kunnskap om detaljer fra trailere fremfor spillet som jeg ikke har fått med meg? For en gjeng!

 

Jeg tar heller /ignore videre i denne tråden :)

Endret av svenheiming
Lenke til kommentar

Wow! Fantastisk å se at diskusjonen nå går ut på å sjekke wikipedia og nerd-søke google for våpentekniske fakta og historie med total opphenging i hvor vanlig det og det våpenet var da og da for å finne ut hvilken tid spillet vil utspille seg. For noe vås! Er det en konkuranse på gamer.no som går ut på å vise mest mulig google-søk-kunnskap om detaljer fra trailere fremfor spillet som jeg ikke har fått med meg? For en gjeng!

 

Jeg tar heller /ignore videre i denne tråden :)

 

 

Hvordan kan du påstå at jeg sjekker fakta på google??

Lenke til kommentar

Wow! Fantastisk å se at diskusjonen nå går ut på å sjekke wikipedia og nerd-søke google for våpentekniske fakta og historie med total opphenging i hvor vanlig det og det våpenet var da og da for å finne ut hvilken tid spillet vil utspille seg. For noe vås! Er det en konkuranse på gamer.no som går ut på å vise mest mulig google-søk-kunnskap om detaljer fra trailere fremfor spillet som jeg ikke har fått med meg? For en gjeng!

 

Jeg tar heller /ignore videre i denne tråden :)

 

 

Hvordan kan du påstå at jeg sjekker fakta på google??

 

Har du bevis på at du ikke bruker google liksom?

 

(;

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...