Gå til innhold

Trenger du egentlig Word?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selv bruker jeg OpenOffice, men jeg er ikke så fornøyd. Blant annet opplever jeg at å kopiere tekst derfra ikke er særlig tilfredsstillende, det er ofte det i det hele tatt ikke kommer noe tekst når jeg skal lime den inn andre steder, for eksempel her på forumet.

Endret av AltF4
Lenke til kommentar

Bruker om dagen Office 2010 betaen og det er ikke tvil om at jeg foretrekker det fremfor Open Office, men når jeg må begynne å betale for fullversjonen er det nok tilbake til freeware. Fordelen til Word (og OOO for den saks skyld) er at man får en rekke programmer hvor alle har en viss kompabilitet med hverandre, noe som er uvurderlig når man skal ha grafer etc. inn i tekstredigeringsverktøy. Det hele fungerer også, naturlig nok, veldig naturlig mtp. Windows' grensesnitt. Samt at mennesker er vanedyr.

Lenke til kommentar

En sann historie fra virkeligheten:

 

Lastet ned Open Offis (pun intended) 3.2.0 (for mac) for bare noen dager siden fordi jeg trengte å legge noen tall i et regneark og summer og sortere litt på et sett med tall.

 

HERREGUD! Har de ikke kommet over bleiestadiet ennå? Det klarer jo ikke å sortere en gang jo!!

 

Frem med den bærebare jobb-PCén og opp med Excel (2007?). Inn med data og sortering går som en drøm. Sier ikke mye om Excel eller Windows, siden det var en enkel oppgave.

 

Men det sier mye om OO.

Lenke til kommentar

Jeg prøvde å bruke OpenOffice sitt Excel-program fore å skrive jobbrelaterte timelister, men det er ikke kompatibelt med en del av formatene som Word bruker. Det er vel ikke direkte OpenOffice sitt problem at de ikke er kompatible med alle av Microsoft sine formater, men det gjorde likevel at jeg var nødt til å bruke noe annet. Så, takket være Microsoft sitt format og deres høye priser gikk jeg meg så en tur til bukta og lånte en kopi av Office derifra.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

open office er noe drit. noen av vertøyene henger seg, virker ikke eller de gjør ikke oppgavene som forvented. rotete, hakkete og når man skal kopiere og lime ikke kommer det opp masse rare lijer og prikker under, over, ved siden av teksten som er tidkrevende og vanskelig å få bort. nei takk. microsoft office er det som har fungert for meg, enkelt å bruke og man får en mye bedre bruker opplevelse når man slipper rot og forstyrrelser

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...