Gå til innhold

Ny pc= nytt kabinett...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg synes at det eneste kabinette som duger er Noise Control. god kvalitet lite støy (spørs litt hva som er inni så klart) ganske god plass inni kabinette. jeg synes at noise control har mange fine kabinetter. tror jeg skal kjøpe et nå snart, siden at det jeg har nå ikke er hverken støy dempa eller vibrasjons dempa. men som sagt HVIS å da sier jeg hvis du skal ha et støydempa kabinett så spørs det litt på hardwaren som står inni også. hvis du har f. eks 1x Maxtor 20 GB, PSU på 350 W, CPU vifte på 30 DB så skjønner jo alle at det blir ikke særlig med støydemping.

Dette er min mening.

 

men det er vel ikke sikkert at du skal ha Noise control en gang.

 

NB: kabinettene til NC er litt dyrere enn de andre kabinettene.

Lenke til kommentar
kan ikke si at lian li imponerer stort.

selvfølgelig er det kabinettets mercedes med hensyn til at prisen er overdreven i forhold til hva du faktisk får.

 

Et helt vanlig kabinett til en litt stor sum.

Hvis man ser bort ifra at det svart :o

 

Personlig så har jeg denne som jeg er meget fornøyd med.

 

Joda, selvfølgelig, utbrukt chieftec-design er jo superdigg.

Selvfølgelig er designet utbrukt!

Det er jo over et år gammelt.

Designet til lian li er jo egentlig det mest utbrukte designet noensinne.

Selvom det er svart :o

Uansett så koster lian li 2, om ikke 3 ganger så mye som Antec kabinettet mitt, og kabinettet mitt har det jeg trenger.

God plass, lett, ikke overstilig design slik som thermaltake, ikke vanlig design som lian li, og ikke minst billig.

 

Lian li kabinetta ligner det kabinettet som min gode gamle pentium 2 står i nå, som server gjemt i et skap.

Lenke til kommentar

Et tips:

Selv kjøpte jeg kabinett med vindu og kald katode+++. Pent å se på :)

Men, jeg ser nesten aldri på det. Det henger godt oppunder bordet, og bråker mer enn jeg setter pris på. Ikke er det noe mulighet til å støydempe heller, siden det bare ser teit ut med vunduet. Så du må velge:

Stille eller vakkert!

Jeg kommer til å velge stille neste gang. Antakelig et Lian Li med noen støydempematter, og viftekontroll + en stille PSU.

 

Tro meg du kommer til å bruke mer tid på å irritere deg over bråk, enn du kommer til å beundre kabinettet ditt. Husk å legg ekstra innsats i valg av PSU, siden de er vanskelig å støydempe.

Lenke til kommentar
http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?rd=ATPV1000AMG&toc=3010 <-- Dette var da et fint kabinett .. Ser at hw.no anbefaler det til "overklokker" PCen sin .. Plass til 2 stk 120 * 120 mm vifter og lyd og USB foran.

 

Har ingen erfaring med det selv .. men kunne godt tenke meg å høre fra noen som har det :wink:

Det er plass, men da må du modde kabinettet litt, det står at det er plass til 2*80*80 foran og bak, noe det er, men skal du ha 120mm så må du lage fester så vidt jeg kan se.

Hvis du ser på noen av postene mine så har jeg faktisk sagt at jeg har det :D

Lenke til kommentar

Tro meg du kommer til å bruke mer tid på å irritere deg over bråk, enn du kommer til å beundre kabinettet ditt. Husk å legg ekstra innsats i valg av PSU, siden de er vanskelig å støydempe.

 

Tja vet ikke med de andre, men for meg er det neppe noe problem... Nå bråker det nok mer enn det noen gang vil, med tanke på at kabinettet ved siden av meg her har døren åpen, en vifte jeg har skrudd på fullt, som også bråker en del når den ikke er i silent mode som den ikke er, diverse andre bråkete vifter som følger med HDD, skjermkort osv.

Bråker det mer nå, får jeg klage fra naboen.

Lenke til kommentar
Jeg synes også at thermaltake er stilige kabinetter. Trenger jo ikke være fjortis for å like dem :-? . Er selv 36 og har akkurat bestilt et Xaser III V2000A :D. Go for it Streetcop.

Vil ikke si det er fjortiss kabinetter, synes da heller at designet er mer smooth enn med de chieftec rillene i fronten som var før, dessuten er utseende på de nye mye penere. Syns når man betaler noen tusen for et kabinett, ja da synes jeg man skal få ett pent design og...

Er ingen brio farger, eller noe som helst fjortisskabinett. Det er faktisk ren kvalitet! 8)

Lian Li er kabinetter uten noe pynt, ja de er nesten rene metallbokser, med et par plasser for cd-rom osv. Det blir og MEGASTYGT hvis man setter inn cd-rom, og det følger ikke med deksler, noe som hadde vært mye bedre om det gjorde. der tar thermaltake det på en mye bedre måte, med et deksel foran, som man åpner. så slipper man se de stygge cd-romene....

Lenke til kommentar
kan ikke si at lian li imponerer stort.

selvfølgelig er det kabinettets mercedes med hensyn til at prisen er overdreven i forhold til hva du faktisk får.

 

Et helt vanlig kabinett til en litt stor sum.

Hvis man ser bort ifra at det svart :o

 

Personlig så har jeg denne som jeg er meget fornøyd med.

 

Joda, selvfølgelig, utbrukt chieftec-design er jo superdigg.

Selvfølgelig er designet utbrukt!

Det er jo over et år gammelt.

Designet til lian li er jo egentlig det mest utbrukte designet noensinne.

Selvom det er svart :o

Uansett så koster lian li 2, om ikke 3 ganger så mye som Antec kabinettet mitt, og kabinettet mitt har det jeg trenger.

God plass, lett, ikke overstilig design slik som thermaltake, ikke vanlig design som lian li, og ikke minst billig.

 

Lian li kabinetta ligner det kabinettet som min gode gamle pentium 2 står i nå, som server gjemt i et skap.

 

Her er jeg enig, lianli kabinettene (designet) er UTBRUKT!. Det er og de rillene fremme på chieftec kabinettene.. De har nå thermaltake kuttet ut! Og hadde de ikke gjordt det ville jeg ikke vurdert kjøpe det!

Lenke til kommentar
http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?rd=ATPV1000AMG&toc=3010 <-- Dette var da et fint kabinett .. Ser at hw.no anbefaler det til "overklokker" PCen sin .. Plass til 2 stk 120 * 120 mm vifter og lyd og USB foran.

 

Har ingen erfaring med det selv .. men kunne godt tenke meg å høre fra noen som har det :wink:

Tror ikke anbefalningene deres er oppdatterte, de har anbefalt mitt kabinett som jeg har nå. det kjøpte jeg for 2 år siden. Du kan se det her

Lenke til kommentar

Tro meg du kommer til å bruke mer tid på å irritere deg over bråk, enn du kommer til å beundre kabinettet ditt. Husk å legg ekstra innsats i valg av PSU, siden de er vanskelig å støydempe.

 

Tja vet ikke med de andre, men for meg er det neppe noe problem... Nå bråker det nok mer enn det noen gang vil, med tanke på at kabinettet ved siden av meg her har døren åpen, en vifte jeg har skrudd på fullt, som også bråker en del når den ikke er i silent mode som den ikke er, diverse andre bråkete vifter som følger med HDD, skjermkort osv.

Bråker det mer nå, får jeg klage fra naboen.

 

Kan vel neppe bli verre enn "kremt" sin vifte...

Lenke til kommentar

Nei skulle jeg ha kjøpt meg et kabinett i dag, så skulle jeg kjøpt shuttle eller msi's mega kabinett. huff tenkte at chieftec kab. va tøft og grei nok pris da jeg kjøpte det. dør og saker på det vetu, Åh som jeg hater den døra. feks hvis du brenner en cd og du lukker døra, så når cden er ferdig brent så kommer cd ut da har men et lite prob i øyeblikken. og tungt som stein

Lenke til kommentar
ST......Jeg skal ikke si noe!

 

Men ærlig talt - er ikke det der en firkanta metallkasse med masse stygge hull på forsiden så vet ikke jeg... 1145 kr for kassa? Hvor mye kostet den å produsere? Omtrent det samme som en pakke colabokser? Trenger jeg si mer?

 

Du er vel chieftech fan du vel... :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...