Gå til innhold

Activision-nederlag i No Doubt-sak


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg klarer ikke å se hva som er problemet. Er det virkelig så banalt som at No doubt ikke tåler at avatarer som ligner på bandmedlemmene fremfører andre sanger?

 

I såfall vil jeg saksøke alle medlemmer som har kommentert i denne saken, da avatarene deres representerer en figur som på ingen måte har noe ønske å uttrykke seg om dette emnet.

Lenke til kommentar

frank, du leste kanskje ikke at det var kontraktfestet at de kun skulle brukes til disse sangene? :p Om det er rimelig eller fornuftig er en annen sak, en kontrakt ble inngått. Argumentet for dette er vist "du må da forstå hvordan våre spill fungerer".

 

Og avatarene, jeg har ingen, de fleste her har enten selv laget, eller gamer og jeg tror alle de har lyst å snakke i denne saken. Tror heller ikke...lakus hvem er den mannen? lakus har inngått kontrakt med vedkommende å ikke bruke det bildet til komersielle formål eller saker som omhandler activision og/eller andre kriterier denne artikkelen faller under.

Lenke til kommentar

Jeg har mildt sagt GOD forståelse for at en artist ikke vil brukes - selv til privat bruk - til andre artisters låter. Det er en uting i en industri som i stor grad er basert på eget image.

 

Sikkert komisk for hvermansen å bruke Metallica-musikere til å utføre en Britney Spears-låt med samme stemme men det er intet annet enn mongoloid og jeg forstår godt at ingen artist vil være med på noe så de grader på trynet. At Activision ikke skjønner noe så forferdelig enkelt forteller litt om deres forståelse for hvordan musikkindustrien fungerer.

 

Men som sagt, det å irritere Gwen Stefani er ikke bare på sin plass: det fortjener også en flott medalje.

Lenke til kommentar

hmm, jeg fikk ikke med meg biten om kontrakten. Men med mindre det eksplisitt står at avaratene ikke skal brukes å spille andre sanger, så er jeg fortsatt litt i favør mot activision. Argumentet "du må da forstå hvordan våre spill fungerer" høres fornuftig ut i mine ører :)

 

Jeg drar assosisasjoner til den kjente "gammel dame saksøker mikrobølgeovnprodusent" saken (Fluffy sa "poff" når jeg tørket han i mikroen. Gi meg 10 mill!). Jeg synes det høres rart hvordan noen No doubt's agenter kunne tro at avatarene ikke kunne bli brukt for å spille andre sanger. Sånn har det vel vært helt siden det første guitar/band hero spillet kom ut? Spillet handler jo om band som spiller coverlåter...

 

 

Ironisk nok er jeg enig med dommen sålangt; Denne saken er for kommersiell til å være relevant for ytringsfriheten, og for banal til å føres opp i en høyere rettsinstans :-)

 

Khogn's post fikk meg forøvrig til å tenke på

. :) Endret av frankpettersen
Lenke til kommentar

Hehe, først gneller spillgigantene om at pirater raserer økonomien deres og går til høyeste instanser for å få vridd og snudd på strømmen.

 

Nå er det altså bevist svart på hvitt (Med mindre jeg har gått glipp av noe før.) at spillgigantene jaggu ikke er noe bedre sjæl, i tillegg bruker de samme argument som piratgruppene, argument som ytrings frihet, har brukt i åresvis mot steinveggene til spillgigantene.. må le meg skakk over hvor åpenlyst uhørt og uhyrlig dette er :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...