Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fant ut for en stund tilbake siden at pcen min begynte å bli veldig utdatert. jeg må få oppgradert den men har ikke penger til å ta hele systemet med en gang. en venn av meg hadde en pc med ca samme specs som meg og byttet bare skjermkort, og etter det kunne han kjøre spill på mye høyere krav igjen. det jeg kunne tenke meg var å få spilt de nye spillene på max oppløsning og kanskje detaljer og slikt til medium. vet dere om jeg kan få til dette ved å bare bytte ut skjermkort, eller må jeg bytte de fleste komponentene får og få bedre ytelse?

bygde vel pcen for ca 2 år siden med disse spesifikasjonene: Intel Core 2 duo 2,2 ghz, DDR2 ram 4 gb, Gainward nvidia 8600gt 256 mb. 500 gb hardisk og windows vista 32-bit

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et bedre skjermkort ville hjulpet en del. Kjøpte min for to år siden og kjøpte nytt skjermkort i forrige uke og nå kan jeg plutselig gå fra å måtte ha det på low i crysis til very high med 8x AA. Jeg har også 4gb DDR2 ram, men en kraftigere prosessor. Men du ville se en del forskjell hvis du oppgraderer skjerkortet.

Skrevet (endret)

Som nevnt så kan et nytt skjermkort gjøre underverker. Et HD 5770 hadde ikke vært et dumt alternativ. Kjører selv 2 stk i Crossfire og de har ikke mukket med de spillene jeg har kjørt på dem så langt (alt fra Crysis uten AA til Battlefield Bad Company 2 til Need for Speed III Hot Pursuit fra 90-tallet).

Nå er min PC riktignok knapt en dag gammel, men jeg koser meg med den og føler at 5770 var vel verdt pengene.

EDIT: Meh, la ikke merke til opprettingsdato av tråden. :p

Endret av Cleaf
Skrevet

Slenger meg kjapt på her. har en 2 år gammal maskin som jeg oppgraderte med ett 5770 kort. det maxer ihvertfall ut masseffect 2 og dragonage på en 24-tommer :)

Skrevet (endret)

Hvis du føler deg klin gæren kan du klokke opp cpuen også. Den er ikke spesiellt bra og egentlig ikke verdt noenting lenger. Så klokker du den opp kan den leve på lånt tid til du får deg ny(som burde være pri 2).

Endret av Mammakamel v2.0
Skrevet

Det virker som om du maser til alle om at de må kjøpe SSD backstabber :p

Thats cuz its awezum!!! Neida, har bare litt lyst på en selv :p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...