Gå til innhold

Kjøling til xp2500+ som skal klokkes


ravz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alpha PAL8045 UTEN vifte NOK 369,-

Funnel 80-120mm NOK 55,-

Titan Silent 120mm NOK 89,- (settes til å suge)

Arctic Silver 3 NOK 75,-

 

Totalt NOK 588,- (fra 3dfxcool)

 

Specs på Titan 120mm vifte: 79.14 CFM, 29dB

Specs på Delta 80mm vifte: 80.2 CFM, 52,5dB.

 

Test her med Delta vifta.

 

Har kjøpt denne kjøleren selv, men ennå ikke testet pga av ferie og overdreven bruk av alkohol.

 

Men har sett noen kjørt XP2500+ med boxed kjøler på standardnivå (1,83GHz), med temperatur litt over 50 grader. Har også fått høre om at en XP2500+ overklokka til 3200++ i 30 graders romtemperatur lå rundt 45 grader.

Lenke til kommentar
Alpha PAL8045 UTEN vifte NOK 369,-

Funnel 80-120mm NOK 55,-

Titan Silent 120mm NOK 89,- (settes til å suge)

Arctic Silver 3 NOK 75,-

 

Totalt NOK 588,- (fra 3dfxcool)

 

Specs på Titan 120mm vifte: 79.14 CFM, 29dB

Specs på Delta 80mm vifte: 80.2 CFM, 52,5dB.

 

Test her med Delta vifta.

 

Har kjøpt denne kjøleren selv, men ennå ikke testet pga av ferie og overdreven bruk av alkohol.

 

Men har sett noen kjørt XP2500+ med boxed kjøler på standardnivå (1,83GHz), med temperatur litt over 50 grader. Har også fått høre om at en XP2500+ overklokka til 3200++ i 30 graders romtemperatur lå rundt 45 grader.

 

Hehe, slikt skjer i ferien.

Er de viftene alt jeg trenger for å oppnå 3200+? Takk for hjelpen.

Lenke til kommentar

Er du heldig oppnår du mer enn 3200+(2,2GH). Kjører selv med den Alpha ribben og XP1700+ @ 2,2GHz med en 80mm papst vifte. Har 80mm Delta vifte men den la jeg fort vekk. Tar den bare frem når jeg vil overdøve venner med sterk storm på rommmet :-?

Ellers har jeg tilsammen 7 x 80mm og 2 x 120mm vifter som holder system tempen nede(bråker minimalt på lavt furtall).

 

Lykke til med klokkingen

Lenke til kommentar

Kommer litt ann hvilket kabinett du har da.

Jeg har et chieftec kabinett som jeg har moddet med en 120mm i døren(inn) og en i toppen(ut). 2 x 80mm bak + 1 i psu(ut). 1 x 80mm under skjermkortet som blåser opp. To 80mm helt forran som blåser inn, en ekstra der hdd vanligvis står som vidrefører luftstrømmen over skjermkortet og cpu. 1 x 80mm papst vifte på cpu.

 

www.microplex.no

www.3dfxcool

 

Jeg handlet alt på microplex men det er en smakssak. Det som jeg synes er viktig er å velge støysvake vifter som presser greit med luft. Så du får kjøpe så mange vifter du har plass og råd til :)

Å kjøpe en viftestyrer er heller ikke dumt.

Lenke til kommentar
Kommer litt ann hvilket kabinett du har da.

Jeg har et chieftec kabinett som jeg har moddet med en 120mm i døren(inn) og en i toppen(ut). 2 x 80mm bak + 1 i psu(ut). 1 x 80mm under skjermkortet som blåser opp. To 80mm helt forran som blåser inn, en ekstra der hdd vanligvis står som vidrefører luftstrømmen over skjermkortet og cpu. 1 x 80mm papst vifte på cpu.

 

www.microplex.no

www.3dfxcool

 

Jeg handlet alt på microplex men det er en smakssak. Det som jeg synes er viktig er å velge støysvake vifter som presser greit med luft. Så du får kjøpe så mange vifter du har plass og råd til :)

Å kjøpe en viftestyrer er heller ikke dumt.

 

Er det plass til så mange vifter i et Chieftec-kabinett?

Det jeg også skal ha (medium).

Lenke til kommentar
Hehe, slikt skjer i ferien.

Er de viftene alt jeg trenger for å oppnå 3200+? Takk for hjelpen.

 

Du trenger bare 120mm Titan og en funnel (fanadapter 80 -> 120mm).

+ Abit NF7-S V2.0 og Twinmos DDR400 m/Winbond (tror Chieftec har 350W PSU, isåfall er 17A på 12V railen ikke mye, men burde holde til 2,2GHz, skal du klokke mer så...)

Lenke til kommentar
Alpha PAL8045 UTEN vifte NOK 369,-

Funnel 80-120mm NOK 55,-

Titan Silent 120mm NOK 89,- (settes til å suge)

Arctic Silver 3 NOK 75,-

 

Totalt NOK 588,- (fra 3dfxcool)

 

 

Bestillte selv denne etter anbefaling av Nisje Olm. Og den er helt konge, kjører min xp2500 på 11X210 1.7 volt på Cpu, med Abit NF7Sv2. Med en tempratur på 30 i rommet holder den ca 45grader. Da går viften på ca 1900 omdr. og høres nesten ikke. Hadde først en fanmate, men denne kuttet jeg ut. (Har også 2 120mm Titan vifter i kabinettet, Colorcase)

 

Anbefales!

Lenke til kommentar
Er du heldig oppnår du mer enn 3200+(2,2GH). Kjører selv med den Alpha ribben og XP1700+ @ 2,2GHz med en 80mm papst vifte. Har 80mm Delta vifte men den la jeg fort vekk. Tar den bare frem når jeg vil overdøve venner med sterk storm på rommmet :-?

Ellers har jeg tilsammen 7 x 80mm og 2 x 120mm vifter som holder system tempen nede(bråker minimalt på lavt furtall).

 

Lykke til med klokkingen

 

Hmm, hvilket hk har du og hva er fsb/MP på? gjerne dra med vcore også er du grei

Lenke til kommentar
Hmm, hvilket hk har du og hva er fsb/MP på? gjerne dra med vcore også er du grei

 

Har 8rda+ , Fsb/MP = 200 x 11,5 , vcore = 1,9 , Vdd = 1,7(justerbar). Har også zalman chipsett ribbe på north/south bridge.

 

Er det plass til så mange vifter i et Chieftec-kabinett?

Det jeg også skal ha (medium).

 

Ja jeg har chieftec midi kabinett og der er det plass til mange vifter, bare fantasien som holder igjenn nesten :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

vil NF7-S 2.0 ha problemer med store kjølere? har dette kortet hull rundt cpu-socketen?

 

tenkte litt på å kjøpe Volcano 11, siden den er ganske billig på MPX og jeg skal bestille en del anna derfra. Hvor langt vil jeg kunne dra en 2500+ med denne kjøleren og nevnte HK?

Noen andre kjølere i samme prisklasse som er bedre?

Lenke til kommentar

2500+ kommer som regel opp i gode hastigheter, men du må jo også huske på at mye avhenger av hvor heldig du er med prosessor. Min, for å ta et eksempel trengte ikke å øke spenningen for å komme opp i 2,2Ghz, dermed kan man kjørt den med en "dårlig" kjøler, dette siden temperaturene holdt seg på samme nivå og ikke trengte noe mer kjøling..

 

Men for all del, det er da bare morro å sette opp et system med skikkelig kjøler slik at man har noe å vise fram :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...