Gå til innhold

Spørreundersøkelsen på Gamer


Spørreundersøkelsen på Gamer.no  

11 stemmer

  1. 1. Hva syntes du om spørreundersøkelsen?

    • Jeg likte den
      9
    • Jeg likte den ikke
      2


Anbefalte innlegg

Hei! Som dere sikkert har merket har vi kjørt en spørreundersøkelse på Gamer.no de siste dagene, i form av en popup som har kommet opp når du har besøkt forsiden (ikke undersider). Systemet skal ha blitt satt opp slik at popupen ikke kommer opp igjen dersom du tar spørreundersøkelsen og besøker siden igjen med samme browser på samme datamaskin. Skiftet du browser eller maskin ville du nok oppleve at spørreundersøkelsen kom opp på nytt.

 

Det vi lurer på er hvorvidt slike ting faller i god jord hos brukerne eller ikke. Er det OK å installere slike spørreundersøkelser i form av popups eller synes dere det er en dårlig ting? Gjerne bruk avstemmingen over eller si din mening her i tråden.

 

Hilsen oss på teknisk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ser på all form for pop-ups som støy og helt unødvendig. Jeg må innrømme at jeg blir litt irritert når jeg blir tvunget til å se på noe som jeg (a) ikke har tid til, eller (b ) ikke bryr meg om, når jeg kun skal en kjapp tur innom, selv om det ikke tar lang tid å lukke vinduet.

 

Jeg skjønner riktignok at slike spørreundersøkelser er nødvendig, og at dere vil ha flest mulig deltakere, men en enkel lenke på startsiden burde være en bedre løsning.

 

I dette tilfellet gikk det derimot greit og jeg har svart etter beste evne :p

Endret av xdrea
Lenke til kommentar

Liker best de undersøkelsene som legger beslag på et par pixler på toppen av skjermen og diskré henvender seg til brukere. Da tar det kanskje litt lenger tid å få tak i resultater som en kan gå god for, men da er det også mulig å kjøre den over en lengre periode.

Selve popupen opplevde jeg som lite engasjerende ren estetisk.

Spørsmålene, på sin side, var fine og relevante. Falt i smak sånn sett!

Lenke til kommentar

Vi har fått noen tilbakemeldinger om at popupen har dukket opp hver gang man besøker siden, og det er grunnen til at vi spør. Det er meningen at den kun skal bli vist én gang og det er viktig at vi får høre hvordan dere synes dette har fungert når vi skal kjøre spørreundersøkelse neste gang :-)

Det fungerte IKKE hos meg.

Tok undersøkelsen første gang jeg så den, men den forsvant ikke etterpå. Så det ble håpløst å besøke forsiden etterpå da den irriterende popupen nektet meg å se på siden deres.

Så sånne brukerundersøkelser virker i praksis mot sin hensikt, da de gjør deres nettside dårligere og mindre brukervennlig, og det var vel ikke hensikten?

Lenke til kommentar

Det fungerte IKKE hos meg.

Tok undersøkelsen første gang jeg så den, men den forsvant ikke etterpå. Så det ble håpløst å besøke forsiden etterpå da den irriterende popupen nektet meg å se på siden deres.

 

Vi fikk noen tilbakemeldinger om dette, og derfor har vi tatt den av tidligere enn først planlagt. Hvilken nettleser bruker du og har du skrudd av cookies i nettleseren? Spørreundersøkelsen lagrer en cookie når den vises første gang slik at den ikke skal vises på nytt. Dersom nettleseren ikke tar i mot cookies, eller cookies slettes når nettleseren lukkes vil du få den opp hver gang du besøker forsiden.

 

Tilsvarende spørreundersøkelse ligger fortsatt synlig på Teknofil og Mobilen. Har fått inn over 3000 svar her på Gamer og må si jeg er veldig spent på å se resultatene.

Lenke til kommentar

Jeg bruker Firefox 3.5.7, med cookies på.

Men jeg kjører ofte CrapCleaner, som fjerner alt utenom de cookies jeg har sagt den ikke skal ta, f.eks. pålogging til forumet.

Er nok derfor det ikke registreres at jeg har tatt undersøkelsen.

Takk for tilbakemeldingen! Jeg ser nå at vi ikke skal kjøre undersøkelser på denne måten igjen. I ditt tilfelle er det nok CrapCleaner som skaper problemene ettersom den kaster cookies som undersøkelsen trenger for å vite om du har sett den tidligere eller ikke.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...