Gå til innhold

Anmeldelse: Dante's Inferno (X360, PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mange spill i dene kategorien for tiden, og der ser endelig ut som om jeg skal få investert i en ps3. På grunn av nettop dette.

 

Denne sjangeren er en sjanger jeg elsker, men ikke helt klarer å få levd til det fulle på pc.

Noe jeg nok ikke kan si om noen annen sjanger!

 

Med Bayonetta, God of War 3, Dante's Inferno og ikke minst kanskje den mest undervurderte, og beste av dem alle Darksiders nettop ute, er det mye bra her!

 

Edit: det interessante her er at flere skriver de ikke liker lange spill.

 

Hva kommer det av? Et virkelig godt spill bør etter min mening ha en så god fortelling, og mulighet til å utvikle/utforske at det blir bedre og bedre ettersom det varer lengre og lengre.

 

Folk hadde skreket høyt om Mass Effect 2 var over på 5, eller 10 timer. Det skal jeg love dere!

 

Jeg tror mange her er av den tankegangen at de tror de skal få med seg alt som blir gitt ut. Her er en idè. Slutt med dette!

Klarer man å spille gjennom ett eneste spill på en hel måned, bør man være fornøyd i dagens samfunn. En har som regel andre ting å ta seg til også.

 

Det er jo klart det er forskjell på ulike spillgenrer, men så for all del ikke kom å si at spill bør vare kortere enn de gjør i dag.

Når jeg er ferdig med Mass Effect 2, sitter jeg bare igjen med følelsen av at vi fikk se for lite av Citadel, Omega eller andre kjente steder i spillet. Det ble altså for kort for meg!

Der er en hel horde med steder i dette universet jeg bare kribler etter å få utforske. Blandt annet Jorden, og hjemplaneten til Asari eller Turians.

Jeg har brukt 40 timer allerede, og har vel ca 10 timer igjen nå, så helt ferdig er jeg ikke, men jegføler ikke at spillet er for stort. Det er dette som kjennetegner et godt spill i dag. At en ikke får nok. Rett og slett!

Endret av Bannorr
Lenke til kommentar

Jeg forventet omtrent denne spille lengden, hvem gidder vel å spille hack and slash I 20 timer?

 

Hvordan har du klart å bruke beregnet (siden du ikke er ferdig ennå) 50 timer på me2?

Brukte 26 timer og da hadde jeg vel gjort alle oppdragene tilgjengelig,scannet det meste, iallefall nok til å skaffe de nødvendige upgrades.

Syns lengden I me 2 var passé størrelse, selve hovedhistorien i 2'eren er jo lengre enn nummer 1.

 

Jeg tror du har misforsått det folk har skrevet her, noen ble"skremt" at spillet varer ca 7 timer bare.

Lenke til kommentar

Jeg forventet omtrent denne spille lengden, hvem gidder vel å spille hack and slash I 20 timer?

 

Hvordan har du klart å bruke beregnet (siden du ikke er ferdig ennå) 50 timer på me2?

Brukte 26 timer og da hadde jeg vel gjort alle oppdragene tilgjengelig,scannet det meste, iallefall nok til å skaffe de nødvendige upgrades.

Syns lengden I me 2 var passé størrelse, selve hovedhistorien i 2'eren er jo lengre enn nummer 1.

 

Jeg tror du har misforsått det folk har skrevet her, noen ble"skremt" at spillet varer ca 7 timer bare.

 

Jeg har vert i hver eneste krok, utført alle side-missions på planetene. Der er 20 stykker om man scanner alle planeter. Jeg har digital deluxe versjonen, så det er litt ekstra kontent med der også, som Zaeed. jeg snakker med nesten hver person på Normandy mellom samtlige oppdrag, og hører på alt som er av nyheter i byene/samtaler mellom ulike npc'er. Jeg er vel kanskje skyldig i å ha vert alt tabbet ut i windows kanskje i 3-5 timer totalt også, så mulig at jeg bare har brukt 35 allerede, og at jeg blir ferdig med spillet nå på 6-8 timer. Men 42 timer vil det nok ta meg, garantert. Om du bare har brukt 26, har du nok ikke sett hele spillet...

 

Men jeg er enig med deg. Ulike sjangre krever forskjellig lengde. Jeg er sjeleglad for at Dragon Age:Origin er såpass langt, og med en ekspansion kommende om vel en måned. Første DLC allerede ute osv. I et spill som Devil May Cry 4, som jeg likte veldig godt var jeg lei halvveis ut i spillet. Muligens fordi andre del var nesten som å gjøre alt om igjen med Dante. Men allikevel er jeg enig med deg i at 20 timer hack and slash er for mye. 15 timer er nok heller en god lengde der. Med rpg's liker jeg om de varer i 50 timer. Lost Odyssey har passe lengde, for å gi et eksempel. ME2 er litt for kort enda. Får bare håpe ME3 er enda lengre!

 

Edit: Fant en liste over side-missions for ME2, og ser der en en del jeg selv ikke har gjort enda også:

 

Omega Nebula - Batalla - Thunawanuro 7,500

Hourglass Nebula - Faryar - Daratar 6,000

Rosetta Nebula - Alpha Draconis - Aeia 5,000

Rosetta Nebula - Enoch - Mizraim 2,000

Rosetta Nebula - Enoch - Laban 3,000

Rosetta Nebula - Enoch - Joab 5,000

Far Rim - Dholen - Gotha 5,000

The Phoenix Massing - Salahiel - Ekuna 4,000

Hades Nexus - Hekate - Bothros - 2,000

Hades Nexus - Pamyat - Dobrovolski 5,000

Hades Nexus - Sheol - Gei Hinnom 5,500

Nubian Expanse - Kalabsha - Yamm 3,000

Caleston Rift - Balor - Caleston 5,000

Hawking Eta - Schwarzschild - Etamis 5,000

Pylos Nebula - Dirada - Siano 5,000

Pylos Nebula - Satent - Boro 6,500

Pylos Nebula - Satent - Raisaris - 7,000

Eagle Nebula - Relic Cluster - Planet Preying Mouth

Eagle Nebula - Amun Cluster - Planet Anhur

Eagle Nebula - Amun Cluster - Planet Sekhmet

Crescent Nebula - Lusarn Cluster - Planet Tarith

Crescent Nebula - Zelene Cluster - Planet Helyme

Hourglass Nebula - Osun Cluster - Planet Erinie

Hourglass Nebula - Ploitari Cluster - Planet Thegan

Titan Nebula - Haskins Cluster - Planet Capek

Valhallan Threshhold - Micah Cluster - Planet Farlas

Valhallan Threshhold - Micah Cluster - Planet Israfil

Valhallan Threshhold - Micah Cluster - Planet Kakabel

The Shrike Abyssal - Urla Rast Cluster - Planet Talis Fia

The Shrike Abyssal - Xe Cha Cluster - Planet Tosal Nym

The Shrike Abyssal - Xe Cha Cluster - Planet Zada Ban

Sigurd's Cradle - Decoris Cluster - Planet Sanctum

Sigurd's Cradle - Skepsis Cluster - Planet Watson

Omega Nebula - Batalla Cluster - Planet Nearog

Krogan DMZ - Nith Cluster - Planet Mantun

Minos Wasteland - Caestus Cluster - Planet Invictus

Caleston Rift - Aysur Cluster - Planet Arvuna

Endret av Bannorr
Lenke til kommentar

Jeg rundet 40 timer i Mass Effect 2 i går kveld, og det er ikke med mer enn rundt 35 sidemissions. Nå er det jo forskjell på grunnlaget til hvorfor folk spiller spillet som vil bety den største forskjellen. En som spiller fordi han har hørt at spillet er bra og fordi han har spilt det første vil nok bruke 20-30 timer. Om man derimot allerede har en interesse for universet vil man nok bruke en del lengre tid.

 

Mass Effect er et Action-Rpg på godt og vondt, Så om man blir servert ypperlig gameplay i 30-40 timer er det ikke nødvendigvis noe å gjøre etter dette.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Intet verk har definert vår oppfatning av hva Helvete er så sterkt som Dante Alighieris Den guddommelige komedie

 

Nja, litt usikker på om dette egentlig stemmer ettersom det i boka er slik at Satan faktisk sitter fryst fast i is. Uten at det er noe den gemene hop ser ut til å vite.

Guess what:3

 

 

Han gjør det i spillet også. Kind of.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...