Gå til innhold

Damn you, Batman!


Anbefalte innlegg

Aller først; de spillene jeg spiller på konsoll er action/adventure, fps og rpg. En liten runde FIFA10 i ny og ned, men de tre førstnevnte er stort sett det eneste som spilles på mine konsoller (PS3 og X360, alt etter hva dagsformen tilsier).

Jeg vil gjerne komme med en personlig mening, fjorårets beste spill var "Batman Arkham Asylum". Ferdig. Det var ikke revolusjonerende på noen måte, vi har vel alle spilt et lignende spill før, de gjorde ikke noe som var spesielt nytt, men måten Rocksteady gjorde spillfølelsen; priceless! Måten man flyter rundt i kamper, hvor utrolig smooth og, ikke minst, ekstremt tøff Batman er når du pludrer rundt i AA, rett og slett fantastisk.

Greit CoD:MW2 er en god nummer to i spillåret 2009 (igjen for min egen del), og det spiller jeg mye i 2010 også, men Batman, du Batman.

 

Her dukker problemet (og tittelen på innlegget) opp; Batman har ødelagt for alle andre tredjepersons action spill, etter min mening. Alle spill i samme sjanger jeg har spilt etter dette mersterverket av et spill føles klumpete, klønete og keitete.. Damn you, Batman! Unchartered, Assassins Creed II, og mange andre kommer rett og slett til kort etter at Batman har spradet timesvis over skjermen min. Slåssing føles på en måte kantete, statisk og umanøvrerbar, bevegelsene på karakterene føles unaturlig og uten "flow", ja kort sagt føles det meste kjipt etter Batman. Dette er Batman slik han SKAL være, og Rocksteady har laget spillet deretter; smooth, hardtslående, nydelig, tøft og bra, veldig veldig bra.

Min tidsregning, sett fra et spillperspektiv, vil heretter være BB og AB, Before og After "Batman Arkham Asylum".

Takk Rocksteady, takk for fjorårets desidert beste spill.

 

Nå er det ikke annet å gjøre enn å vente på oppfølgeren og håpehåpehåpehåpe at de ikke forandrer noe som helst, bare gjør det ENDA fetere!

</utblåsning>

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For en fantastisk post du skrev der, nibbler. Nå fikk jeg faktisk lyst på Batman, haha. Må få se og få grabbe en utgave av spillet snart! Vært litt opptatt med MW2, UC2 og AC2, og snart får jeg Mass Effect 2 i postkassen håper jeg. Dante's Inferno venter rundt hjørnet med Bioshock 2. Huff.. må få skviset Batman et sted mellom der, for GoW3 og FFXIII kommer i mars. Får vondt i hodet bare av å tenke på det. X_X;

Lenke til kommentar

-Du- min gode venn, fikk meg til å ha lyst til å prøve det spillet! Selfølgelig..har jeg mine tvil om at det er så utrolig mye flow i det som du sier! Hvis batman har mere flow en selve Ezio så må jeg nesten vurdere å kjøpe spillet!

 

Men så kommer problemet..Jeg må kjøpe Left 4 Dead 2, Mass effect 2, Bioshock 2..osv. Som du selv skjønner er det utrolig mange spill som kommer ut. Og jeg har mine tvil om at Batman kommer til å hoppe inn foran Bioshock 2. Men du gjorde meg gira på spillet, så takk får det! Du hører sikkert fra meg igjen om hva jeg syns om batman når jeg har fått det i mine hender!

Endret av Citus
Lenke til kommentar

Hehe, takker begge for fine ord :)

som jeg skrev over er dette mine personlige meninger da, og jeg forstår godt om feks Bioshock vil overgå opplevelsen for andre.

Men for min del synes jeg batman-type actionspill er hakket fetere enn 1person shooters.

Igjen, det er fullstendig forståelig at ikke alle deler mine synspunkt på dette, men jeg syntes dette spillet var så utrolig fett at det fortjente litt ekstra oppmerksomhet :)

 

som dere begge også sier kommer det utrolig mange lovende spill i disse tider, men hvis jeg har klart å få andre til å kunne tenke seg å en gang teste dette mesterverket, er min jobb gjort :) håper dere koser dere med deres respektive spill, og at dere ofrer batman aa en liten tanke ved neste ledige spilløyeblikk :)

Lenke til kommentar

Enig i mye du sier her :)

Men, for å dele mine erfaringer med spillet, finner jeg det ikke helt så perfekt :rolleyes:

Spillet er en fantastisk opplevelse, og gir en ekte og rein Batman-følelse.

Men etter 8-10 timer begynte jeg å bli lei av å banke de samme fangene om og om igjen.

Satt også igjen med følelsen av at jeg beveget meg mellom de samme plassene flere ganger, og når jeg kom til en ny plass virket det fortsatt kjent. Siden du sammenlignet det med Uncharted, og jeg går ut ifra det var UC2, så blir dette en smule ensformig og brettene lite varierende iforhold (mener da jeg :) ).

Men det er langt bedre enn AC2, som jeg fant bedre enn eneren, men fortsatt ganske kjedelig (jfr. kjedelig story og lite givende hovedkarakter).

 

Uansett, Batman AA er et spill som fortjener sin plass i samlingen ;)

Lenke til kommentar

-Du- min gode venn, fikk meg til å ha lyst til å prøve det spillet! Selfølgelig..har jeg mine tvil om at det er så utrolig mye flow i det som du sier! Hvis batman har mere flow en selve Ezio så må jeg nesten vurdere å kjøpe spillet!

 

Har Ezio flow? Batman krever faktisk litt innsats å få ført en kamp, Ezio krever ikke mer enn at du gidder holde høyre trigger inne og trykke X (R2 og firkant på PS3) for at du skal vinne hver kamp. Nå kan du rett nok gjøre det litt mer sprekt selv, men hverken kontrolloppsettet for slossing eller utførelsen i Assassin's Creed 2 når ikke opp til Batmans knehaser.

 

Jeg elsker virkelig Batman: AA. Den ekstreme dybden du selv kan velge å fordype deg i, den store respekten for kildematerialet og lisensen, stemmeskuespillernes innsats og den generelle stemningen på øya er utrolig. Batman: AA tok meg på senga og har en høy stjerne blant mine favorittspill.

Lenke til kommentar

-Du- min gode venn, fikk meg til å ha lyst til å prøve det spillet! Selfølgelig..har jeg mine tvil om at det er så utrolig mye flow i det som du sier! Hvis batman har mere flow en selve Ezio så må jeg nesten vurdere å kjøpe spillet!

 

Har Ezio flow? Batman krever faktisk litt innsats å få ført en kamp, Ezio krever ikke mer enn at du gidder holde høyre trigger inne og trykke X (R2 og firkant på PS3) for at du skal vinne hver kamp. Nå kan du rett nok gjøre det litt mer sprekt selv, men hverken kontrolloppsettet for slossing eller utførelsen i Assassin's Creed 2 når ikke opp til Batmans knehaser.

 

Jeg elsker virkelig Batman: AA. Den ekstreme dybden du selv kan velge å fordype deg i, den store respekten for kildematerialet og lisensen, stemmeskuespillernes innsats og den generelle stemningen på øya er utrolig. Batman: AA tok meg på senga og har en høy stjerne blant mine favorittspill.

 

Helt enig. Det er så mange detaljer i spillet bare man gidder å grave bittelitt under overflaten. Ellers er jo og stemmeskuespillet, animasjonene, modellene og brettdesign utrolig bra laget. Totalt sett et svært gjennomført spill, som ikke krever noen oppdateringer for å fungere bra (jeg spilte på pcen).

 

Problemet med slike utrolig bra spill er at man blir bortskjemt!

Lenke til kommentar

Helt enig med OP. AA er faktisk det første (og så langt eneste) spillet til Xbox360 hvor jeg har unlocket 100% achievments. Siden etter å ha spilt igjennom det på Normal hadde jeg såpass lyst på mer at jeg startet om igjen på Hard.

 

Kamp systemet er veldig enkelt å lære seg men vanskelig å mestre. Du kan komme igjennom spillet på Normal med så og si bare button mashing, men å få gull på alle Challange Maps... Det var mye roping til skjermen i frustrasjon. Men aldri av typen "dette er helt umulig" men heller "hvis jeg bare hadde gjort ting litt anderledes så ville jeg klart det".

 

Men det beste med spillet er fortsatt det at du virkelig ER Batman. Det er bare små detaljer som gjøre forskjellen. For eksempel det at du må holde inne en knapp for å løpe. Dette er jo helt arkaisk for konsoll spill da normalen er at du trykker lett på stikka for å gå og hard på stikka for å løpe.

Men resultatet er at du går rundt en god del mer. Som ser veldig badass ut når du bare går opp til en gjeng kriminelle, stopper opp og venter i en helt avslappet positur til de angriper. For så å hive dem veggimellom uten at de klarer å treffe deg. Du er Batman, du trenger ikke stresse rundt hele tiden :D

 

Siste tingen jeg vil trekke fram er drømme-sekvensene med Scarecrow. Mmmmm, godsaker.

 

 

Hm, nå fikk jeg lyst til å spille dette igjen. Synd jeg ikke har noen ting mer å gjøre og må vente på oppfølgeren for å oppleve nye eventyr med Batman.

Endret av Ralzar
Lenke til kommentar

Ganske enig trådstarter, merker jeg. Spilte Batman (på PC) i høst uten å ha noen enorme forventninger ut over å ha lest noen gode anmeldelser, men du og du ... det var jo rett og slett fantastisk! Og, som nevnt tidligere, det er først og fremst følelsen av å ha kontroll og måten bevegelsene flyter så genialt gjennomført fram og tilbake på Arkham. Fjorårets beste spill? Ja, kanskje.

Endret av Simen
Lenke til kommentar

Tror det som er essensen her er at Batman virkelig føles som Batman. Han stresser aldri rundt, og tar (nesten) aldri forhastede beslutninger. Første gang jeg rørte på stikka og Batman bare GIKK, tenkte jeg; "Der ja". Allerede da skjønner du at dette blir bra, når du ser Batman går helt rolig, men samtidig er usansynlig tøft. Stemmeskuespillet er fantastisk, omgivelsene er herlig mørke, og selv om man må repetere de noen ganger føles de alltid på en måte "nye". Dette er også det første spillet jeg, fra starten av, var helt klar over at jeg måtte fullføre 100%.

 

For meg er dette fortsatt fjorårets beste spill, uten tvil.

Lenke til kommentar

Skjønner godt hva du mener her:)

Batman gjorde det du sier, og jeg skjønner at du elsker det. Jeg gjør ikke det da. Jeg fullførte det aldri, rett og slett fordi det ikke var gøy nok. Det bandt meg aldri fast i historien, agmeplay eller noe sånt. Uncharted 2 derimot, som er min perle, redefinerte for meg variasjon i spill. Det å aldri kjede seg, men hele tiden sitte med den følelsen av at det kommer noe nytt og spennende rundt neste hjørne.

Det er MIN personlige mening :)

Lenke til kommentar

Skjønner godt hva du mener her:)

Batman gjorde det du sier, og jeg skjønner at du elsker det. Jeg gjør ikke det da. Jeg fullførte det aldri, rett og slett fordi det ikke var gøy nok. Det bandt meg aldri fast i historien, agmeplay eller noe sånt. Uncharted 2 derimot, som er min perle, redefinerte for meg variasjon i spill. Det å aldri kjede seg, men hele tiden sitte med den følelsen av at det kommer noe nytt og spennende rundt neste hjørne.

Det er MIN personlige mening :)

 

Ah, der har du et konstruktivt svar, ikke et sånt kjipt "Nei, du tar feil"-svar! Hvis du fikk samme følelse av Uncharted 2 som jeg fikk av Batman; hatten av til deg! Den følelsen er det som gjør det verdt å spille slike spill! Nå skal jeg rett og slett ta en gjennomgang til av Unchartered 2, med nytt blikk, freske øyne om du vil! Takk :)

Lenke til kommentar

Jeg tror faktisk det er ingen spill i 2009 som fikk meg til å bli heeeelt med..seff så var CoD multiplayer gærent med jeg skal kjøpe meg AA løpe av uka så skal jeg se kordan det er..det er bare sykt vanskelig å tro at batman kan være bra :p Men det skal testes uten tvil!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...