Gå til innhold

Hva er det DICE driver med?


Anbefalte innlegg

Dere kan nok regne med at DICE slipper BF3 til konsoll og har mest fokus på nettopp konsoll versjonen...noe annet ville vært dumt. Og når DICE ser hvor sykt mye mer Bad Company 2 kommer til å selge på konsoll vs pc så er nok spikeren slått i kisten en gang for alle.

 

Like greit...

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For meg så må et Battlefield spill være pc only og 64 player maps, det vil si at jeg gir faen i alt som ikke heter bf1942, bf2 eller bf2142. BC2 kan derfor ikke bli lagt til i denne listen, men jeg håper at BF3 kan hvis det kommer.

Når salget til konsoll er fler ganger større enn til PC så vil jeg vedde veldig mye på at BF3 kommer til å være et multiplattformspill.

Lenke til kommentar

MW2 har solgt over 16 millioner på konsoll og det er omtrent 94% av totalsalget. John Carmack (id software) har sagt at deres neste store spill, Rage, er designet rundt gamepads. Unreal engine 4 utvikles mot neste generasjons konsoller.

 

På tide å våkne og innse at Bad Company 2 ikke er en alternativ retning men DEN nye retningen. De kunne like godt ha kalt spillet Battlefield 3. Og ikke at det er noe galt i det. Etter å ha brukt noen timer på demoen så må jeg si det er et veldig underholdende spill og jeg kan se for meg at det kommer til å bli en stor suksess.

 

At det begrenses av konsollenes maskinvare er sant nok men noen ganger er begrensninger til det bedre. Jeg liker at spillet ikke er flight simulator for jetpiloter!

Lenke til kommentar

Har du en side som kan bekrefte den infoen? For meg høres den uttalelsen litt for konsollifisert ut. Hvis det er faktum så kommer jeg fram til (med mine primitive regnemetoder) at 96 000 har kjøpt spillet til PC. (1 600 000x0,06=96 000. Er det ikke slik?)

 

Tallet ditt skal bli 960 000. Beklager, husker ikke helt hvor jeg hadde det fra. Eneste jeg fant nå i farta var tall for UK: "1.78 million copies sold in the U.K., but of those only 53,400 (3%) are in the hands of PC gamers, making Modern Warfare 2 PC a pretty dismal failure:"

 

Men dette er bare retail salg da.

 

http://ve3d.ign.com/articles/news/51467/Modern-Warfare-2-U-K-PC-Sales-Lagging-Way-Behind

 

Uansett, er ikke så jævlig viktig om det er 94% eller 92% eller 90%. Poenget er det samme.

Lenke til kommentar

På lanserings dagen til MW2 så solgte spillet ca 7,4 milioner eksemplarer. Hvor 55% var til X360, 33% til PS3 og 12% til Pc....det var dag 1!

 

Hva tallene er idag vet jeg ikke men tviler sterkt at Pc har tatt igjen noen av disse salgene fra dag 1. Så jeg er rimelig overbevist at om og når Dice skal lage BF3 så kommer det til en konsoll nær deg ;)

 

Kilde: escapistmagazine.com

 

 

Lenke til kommentar

At Battlefield 3 ikke kommer på konsoll er 99 % sikkert.

og argumentet for det er...???

De sa det i et intervju.

De startet nok utviklingen av BF3 for kun PC allerede før BF2 ble sluppet. Siden den tid har det skjedd mye. Xbox36o og PS3 har blitt lansert og hatt svært stor suksess.

 

Når sjefen for IW sier at det kun er 3% av salget av MW2 som har vært på konsoll så tror jeg neppe at BF3 kommer som noen eksklusiv til PC. Det er alt for mye penger i konsollmarkedet til det.

Lenke til kommentar

På lanserings dagen til MW2 så solgte spillet ca 7,4 milioner eksemplarer. Hvor 55% var til X360, 33% til PS3 og 12% til Pc....det var dag 1!

 

Og dette har selvfølgelig ingen sammenheng med at Bobby Kotick og IW sa fra i klartekst at de strengt tatt driter i PC-spillere, og følgelig ikke gidder å lage en PC-utgave av spillet som er verdt pengene.

Lenke til kommentar

På lanserings dagen til MW2 så solgte spillet ca 7,4 milioner eksemplarer. Hvor 55% var til X360, 33% til PS3 og 12% til Pc....det var dag 1!

 

Og dette har selvfølgelig ingen sammenheng med at Bobby Kotick og IW sa fra i klartekst at de strengt tatt driter i PC-spillere, og følgelig ikke gidder å lage en PC-utgave av spillet som er verdt pengene.

 

 

Det har ikke jeg fått med meg, men om dem driter i Pc spillere med MW2 og det selger som hakka møkk på konsoller tror du dem kommer til å lage BF3 ekslusivt til Pc? Ikke det nei?....ikke jeg heller ;)

Lenke til kommentar

Og dette har selvfølgelig ingen sammenheng med at Bobby Kotick og IW sa fra i klartekst at de strengt tatt driter i PC-spillere, og følgelig ikke gidder å lage en PC-utgave av spillet som er verdt pengene.

Det har ikke jeg fått med meg, men om dem driter i Pc spillere med MW2 og det selger som hakka møkk på konsoller tror du dem kommer til å lage BF3 ekslusivt til Pc? Ikke det nei?....ikke jeg heller ;)

Nei, det er ingen som tror at IW kommer til å lage Battlefield 3. :rolleyes:

Dice derimot kommer til å lage en egen PC-versjon av BF3, akkurat som alle deres tidligere PCspill har vært. Om de lager noen dårlige konsollversjoner uten dedikerte servere og "mouse support" i tillegg, driter vi PC-spillere i, sålenge vi får en bra PC-versjon av BF3 (og BF1943).

Lenke til kommentar

Og dette har selvfølgelig ingen sammenheng med at Bobby Kotick og IW sa fra i klartekst at de strengt tatt driter i PC-spillere, og følgelig ikke gidder å lage en PC-utgave av spillet som er verdt pengene.

Det har ikke jeg fått med meg, men om dem driter i Pc spillere med MW2 og det selger som hakka møkk på konsoller tror du dem kommer til å lage BF3 ekslusivt til Pc? Ikke det nei?....ikke jeg heller wink.gif

Nei, det er ingen som tror at IW kommer til å lage Battlefield 3. rolleyes.gif

Dice derimot kommer til å lage en egen PC-versjon av BF3, akkurat som alle deres tidligere PCspill har vært. Om de lager noen dårlige konsollversjoner uten dedikerte servere og "mouse support" i tillegg, driter vi PC-spillere i, sålenge vi får en bra PC-versjon av BF3 (og BF1943).

 

 

Tid vil vise..men tviler. Hvem lager spill med pc som hovedfokus lenger utenom mmo sjangeren? Det er ikke mange....så om spillet skal bli en økonomisk suksess så blir det stort fokus på konsoll utgavene. Noe annet er jo bare regelrett dumt...og når alt kommer til alt så er det jo penger dem vil ha?

 

Og om en tar antal pc gamere og veier opp mott konsoll gamere så er nok det en no-brainer. Og argumentet som bla at alle har en pc er bare fjas, ja fleste har det men fleste sitter å spiller noen primitive spill på Facebook. Altså ikke dedikerte gaming pc'er...

 

Pc er bare sååååå 1990 altså.... :p viva la revolucion

Lenke til kommentar

Selvfølgelig kommer BF3 til PC. Jeg klarer ikke å se for meg BF2 i konsollversion, og nå når de har kunngjort BF3, så regner jeg med at det blir samme type spill som BF2.

Det med at DICE like godt kunne kalt BF:BC2 for BF3 er helt feil. Som jeg har sagt tidligere i tråden, så er Battlefield og Bad Company serien to ganske forskjellige serier.

Lenke til kommentar

Tid vil vise..men tviler. Hvem lager spill med pc som hovedfokus lenger utenom mmo sjangeren?

 

http://www.mcvuk.com/retail-biz/release-dates/pc

Dere konsoll-folk gir meg grøssninger til tider. Huff, er dette fremtidens gamere?

 

Om du vil ha gode spill: Ja. For de fleste typene spill vil det enten være: Multiplatform eller ingenting. Det vil være få spill for PC only. Strategi og MMO er jo to sjangere som fortsatt vil være PC-only primært, men utenom det..

 

Spill på konsoll: Mer penger, mye mer penger for utviklerne.

 

Begge platformer kan fint leve sammen. PC er på ingen som helst måte bedre enn konsoll. Liker begge godt.

Lenke til kommentar

Tid vil vise..men tviler. Hvem lager spill med pc som hovedfokus lenger utenom mmo sjangeren?

 

http://www.mcvuk.com...elease-dates/pc

Dere konsoll-folk gir meg grøssninger til tider. Huff, er dette fremtidens gamere?

 

 

Hehe, jeg hadde spilt spill i 6år før du engang ble født så jeg er fortidens og fremtidens gamer. Spill er min hobby og lidenskap, jeg bryr meg ikke om jeg spiller på en pc eller konsoll. Men kombinasjonen plug&play og "mer" underholdning på konsoll har gjort at jeg spiller 98% av spill på konsoll.

 

Det er bare å se på salgstall eller gå en tur i dine lokale spill leverandører for å se hva som skjer. Er om ikke like ille men noe i samme stil som når Amiga spill ble bare mindre å mindre mens pc spillene tok bare over mer og mer av hylleplassen i butikkene.....en trist tid da....men idag? Nah...konsoll er et bedre alternativ til gamere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...