Gå til innhold

lime på plexiglass??

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg skal sette plexi i toppen av kabinettet. jeg skal ikke bruke festelist, men pyntelist :woot: så det jeg lurer på er om man kan lime på plexien med sånn lim-pistol. noen som vet??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har gjort det, du bør først t lim på kabinettet, så varmer du limen med varmluftpistol el. og så kliner du plexi'en på.

hvis du vil stresse lenge kan du jo prøve å gjøre det uten varmluftpistol

Skrevet

først tar du limen på med LIMPISTOL, hvis du er kjapp kan du få på plexien da, hvis ikke kan du varme opp limen med VARMLUFTPISTOL og så ta det på. skjønner???

Skrevet

Plexin skal ligge på innersia, da er det bare å bruke limpistolen som en fugepistol istenden, husk å få limpistolen veldig varm før du begynner å lime. Du kan også sette kabinettet ute i sola så det blir varm også for da tar det en liten stund får limet stivner.

Skrevet

Du skal være sinnsyk kjapp for å få på plexien før limet stivner hvis du bruker limpistol.

Bruk Blank Silikon istedet.

Skrevet

Aften

Silikon er nok det greieste

Bruker ikke annet jeg iaf :)

Eller for de som er glad i å borre....borr 18-20 hull rundt og sett i skruer med forsenket hode,blir sprekt :smile:

/jan

Skrevet
Plexin skal ligge på innersia, da er det bare å bruke limpistolen som en fugepistol istenden, husk å få limpistolen veldig varm før du begynner å lime. Du kan også sette kabinettet ute i sola så det blir varm også for da tar det en liten stund får limet stivner.

ingen som skjønte deg gitt.

man legger først ned plexi glasset, så påfører man limet på sidenene av plexiet. ja det vil holde.

obs. en sånn jalla limpistol vil nok ikke holde

Skrevet

Locktite har et superlim som har gel konsistens i stedet for det vanlige tynne. Jeg vil anta at det skulle gjøre susen. Hvis du ikke har så veldig mye erfaring med å bruke limpistol så har resultatet en tendens til å bli mange klatter med lim der du ikkke ønsker det.

Skrevet
jeg satte inn et vindu i sidedøra mi med silikon d henger nå eno(gjorde det for 2 veker sio :D )

festa glasset mitt i vinduet mitt med silikon i februar, holder enda.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...