Gå til innhold

Vektløfting og trening [prestasjoner]


Anbefalte innlegg

Heia folkens!

 

Etter å ha lest litt på forumet her angående trening, så har jeg blitt overbevist om at hw.no besitter noen av norges fremste vektløftere. ;) Hvorfor ikke samle alle "Prestasjonene" på en og samme plass.

 

Noe av det du kan oppgi:

*alder

*lenge du har trent

*vekt

*prestasjon i ulike øvelser

 

noe vesentlig jeg glemmer?

Ellers kan man diskutere trening generelt. Vet at det eksisterer ulike treningsforum, men dette var liksom ment på for oss hw.no brukere. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alder: 16,7 :lol:

Hvor lenge: 1år

Vekt: 68kg 185cm

Prestasjoner:

* 150kg*5 @ skråbenk

* 5kg*100 ganger

* 10kg*35ganger

* 40 millitær armhevninger :p

 

sånn, ja jeg vet jeg er lett...

men ingen på min alder som har tatt meg i håndbakk (men har 3uavgjorte :grumpy: )

 

 

ja, jeg vet jeg er tynn... men hva har det med saken? :shrug:

Lenke til kommentar

  • : 18 år

[*]Trenings periode: Vel, jeg har vel tatt noen armheinger og sittups hvær kveld nå i tja...3 år?`Kommer selvsagt ann på jeg er hjemme og får tatt de da...men ca 3 år ja.

[*]Vekt: 75-76kg

[*]Prestasjon i ulike øvelser: Vel...ingen trenger vel forklaring av armhevinger?

Sittups trener jeg ikke bare hovedmagemusklene, men også siden, så når du går opp fra bakken så snur du kroppen til høyre eller venstre alt etter som hva du skal trene :shrug:

Lenke til kommentar
Breal: det er lov å si hvor mange armhevningsitups du klarer også da :roll:

 

men, hvordan trener dere?

trener det bodybuilding eller "trene-for-å-få-sterke-muskler" trening.

Selv driver jeg med det siste

Vel, det kommer an på hvor trøtt jeg er og om jeg vil raskt i seng, men jeg tar vel en tja...20-30 armhevinger elns :shrug:

og en 50-100 sittups? :shrug:

Driver ikke å teller...

Lenke til kommentar

Alder: 18

Trent: nesten 2 år

Vekt: 60kg

"prestasjoner":

*55 godkjente armhevinger

*20 godkjente kroppshevinger

*95kg benkpress (tok det som 16/17åring, har ikke trent på 2 mnd'er nå)

 

RIP: Trener for styrken jeg også. Altså, få repitisjoner, med nesten maks vekt.

 

Ellers er kondisjonen rassdårlig. Å det er viktig med kondisjon når en trener styrke. Damn

Lenke til kommentar

*alder

Noen å tyve :wink:

 

*lenge du har trent

Har aldri trent.

 

*vekt

70 kilo. Høyde 183 cm.

 

*prestasjon i ulike øvelser

Godt spørsmål... Vet i allefall jeg har løftet 135 kilo på gammelmåten. Ryggen min stopper flere utskjeielser :(

Armhevinger kan jeg prøve nuh - det stoppet på 25.

Lenke til kommentar
Alder: 18

Trent: nesten 2 år

Vekt: 60kg

"prestasjoner":

*55 godkjente armhevinger

*20 godkjente kroppshevinger

*95kg benkpress (tok det som 16/17åring, har ikke trent på 2 mnd'er nå)

 

RIP: Trener for styrken jeg også. Altså, få repitisjoner, med nesten maks vekt.

 

Ellers er kondisjonen rassdårlig. Å det er viktig med kondisjon når en trener styrke. Damn

 

man trener styrke også når man har flere og lettere repitisjoner men ved slik trening som du driver med får man flere musklefiber klasse 2, altså korte eksplosive fibre, disse gjør at man får større max styrke men mindre utholdende styrke..

ville bare utdype det for de som ikke er helt inne på slikt :wink:

Lenke til kommentar

A_berg: Kan sikkert stemme bra det. Egentlig trener jeg ikke maks styrke, men gjorde det i starten. Trener midt imellom "nå", da jeg ikke har trent på lenge pga skade. Mye peiling på vekttrening eller? virker slik :)

 

Arctic: Du er 70 kilo, har aldri trent og tar/tok 135 i benken. Det er _jævli_ bra for å si det sånn. Hvis du går under klasse Ungdom, så har ingen i Norge løftet så bra som det. Iallefall ikke fra 1990 tallet og fram til nå. Går du under klassen over, må man tilbake til 1995. Sikker på du ikke har blingset litt nå? :wink:

Lenke til kommentar
man trener styrke også når man har flere og lettere repitisjoner men ved slik trening som du driver med får man flere musklefiber klasse 2, altså korte eksplosive fibre, disse gjør at man får større max styrke men mindre utholdende styrke..

ville bare utdype det for de som ikke er helt inne på slikt :wink:

Du beskriver meg :D altså musklene mine :roll:
Lenke til kommentar
A_berg: Kan sikkert stemme bra det. Egentlig trener jeg ikke maks styrke, men gjorde det i starten. Trener midt imellom "nå", da jeg ikke har trent på lenge pga skade. Mye peiling på vekttrening eller? virker slik :)

 

Arctic: Du er 70 kilo, har aldri trent og tar/tok 135 i benken. Det er _jævli_ bra for å si det sånn. Hvis du går under klasse Ungdom, så har ingen i Norge løftet så bra som det. Iallefall ikke fra 1990 tallet og fram til nå. Går du under klassen over, må man tilbake til 1995. Sikker på du ikke har blingset litt nå? :wink:

 

det om Artic, han sier ikke at han tar det i benken men på "gammelmåten" hva han mener med det vet ikke jeg... men kanskje det er løft med helekroppen? :shrug:

eller "tohåndsvekter som løftes over hodet" :shrug:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...