Gå til innhold

Vektløfting og trening [prestasjoner]


Anbefalte innlegg

Tjah får vel skrive litt jeg og.

 

Alder: 23

Trent: Rundt 4 år regner jeg med.

Vekt: 85/90kg ( har ikke målt meg på en stund, var 87 sist).

 

Tjah liker mest å trene utholdenhet jeg. Akkurat nå driver jeg med rekreasjonstrening. Har et vondt kne og en rygg som trengs litt bearbeiding. Jeg vil heller ikke være sånn kraftig ******, derfor trener jeg mest utholdenhet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
A_berg: Kan sikkert stemme bra det. Egentlig trener jeg ikke maks styrke, men gjorde det i starten. Trener midt imellom "nå", da jeg ikke har trent på lenge pga skade. Mye peiling på vekttrening eller? virker slik :)

 

hihi, neida er bare litt interesert i slikt, anatomi er faktisk ganske "morsomt" :D

Lenke til kommentar
A_berg: Kan sikkert stemme bra det. Egentlig trener jeg ikke maks styrke, men gjorde det i starten. Trener midt imellom "nå", da jeg ikke har trent på lenge pga skade. Mye peiling på vekttrening eller? virker slik :)

 

hihi, neida er bare litt interesert i slikt, anatomi er faktisk ganske "morsomt" :D

 

:lol: jaha jeg oppdager nye sider ved deg hver dag når bgynnte du å interessere deg for anatomi?

Lenke til kommentar
Alder: 16,7 :lol:

Hvor lenge: 1år

Vekt: 68kg 185cm

Prestasjoner:

* 150kg*5 @ skråbenk

* 5kg*100 ganger

* 10kg*35ganger

* 40 millitær armhevninger :p

 

Øhhh. Har du virkelig tatt 150 kg * 5 @ skråbenk??? Og du er 16,7 år? Boler du no jævli eller?

Lenke til kommentar
Alder: 16,7 :lol:

Hvor lenge: 1år

Vekt: 68kg 185cm

Prestasjoner:

* 150kg*5 @ skråbenk

* 5kg*100 ganger

* 10kg*35ganger

* 40 millitær armhevninger :p

 

Øhhh. Har du virkelig tatt 150 kg * 5 @ skråbenk??? Og du er 16,7 år? Boler du no jævli eller?

 

du må huske at det er en skråbenk, og ikke en vanlig benk...

seff boler jeg ikke, men det var et gammelt apparat vi har i treningsstudioet på skolen - hvor nøyaktig det er vet jeg ikke :p +-10kg

Lenke til kommentar

du må huske at det er en skråbenk, og ikke en vanlig benk...

seff boler jeg ikke, men det var et gammelt apparat vi har i treningsstudioet på skolen - hvor nøyaktig det er vet jeg ikke :p +-10kg

 

Skråbenk er tyngere enn vanlig benk. Det er i alle fall alle sin oppfatning. Inkludert broren min som har 3. plass i NM i kroppsbygning. Jeg trener selv også og er ganske så enig at skråbenk er tyngere enn "flat" benk.

 

Dersom det står 150 Kg på apparatet så er det den råeste maskinen jeg har hørt om. Sikker på at det ikke er pund? 150 kg er mye ass! Hvis du virkelig klarte det må du være ganske stor. Post et bilde av deg da!

Lenke til kommentar

du må huske at det er en skråbenk, og ikke en vanlig benk...

seff boler jeg ikke, men det var et gammelt apparat vi har i treningsstudioet på skolen - hvor nøyaktig det er vet jeg ikke :p +-10kg

 

Skråbenk er tyngere enn vanlig benk. Det er i alle fall alle sin oppfatning. Inkludert broren min som har 3. plass i NM i kroppsbygning. Jeg trener selv også og er ganske så enig at skråbenk er tyngere enn "flat" benk.

 

Dersom det står 150 Kg på apparatet så er det den råeste maskinen jeg har hørt om. Sikker på at det ikke er pund? 150 kg er mye ass! Hvis du virkelig klarte det må du være ganske stor. Post et bilde av deg da!

 

skrå benk er lettere, tror du har blandet det med noe annet.

i en skrå benk likker man i ca 30grader og har en har en "arm" over seg man skal dytte rett fram, i enden av den armen er det 150kg :yes:

Lenke til kommentar

Reagerte litt på de tallene til RIP jeg også..

 

Skråbenk _er_ tyngre enn vanlig benk! btw, tror nok det er mange som forveksler kg med pund her. Stort sett alle apparatene på det lokale studioet her bruker pund. De fleste ser vel det tallet, oh yeah. tok 300 i benken jeg gett ;)

 

og den skråbenken der så forferdelig ut. Greier ikke løfte på slike der stengerne er mellom armene. De må være på yttersiden, ellers får jeg panikk for å klemme meg :p

 

en ting til, man kan ikke sammenligne brystapparater som simulerer benkpress, hvor du sitter å presser noe framover. Eller fastbenk for den saks skyld.

Lenke til kommentar

Rip: DU kan ikke regne med nautilus vekter! Det er alt for lett. Man skal regne med løsvekter. Klarer jo 20kg mer på Nautilus i benkpress en jeg klarer normalt jo! Og 20kg er mye!

 

Men jeg klarer dette:

 

Høyde 177 (tror jeg) vekt 66kg. (Gått litt ned etter at ferien startet)

 

Har trent aktivt i 2mnd omkring. Før det i omkring 3mnd til ,men da trente jeg 1time 1gang i uka. Regner ikke det som noe trening.

 

55 Armhevinger

Bicepscurl 24.5kg (:mad:)

Vet ikke hvor mye jeg klarer i franskpress eksagt ,men jeg har iallefall klart 30kg 4ganger. Har ikke utstyr til og trene hjemme og det ble ikke så mye vekttrening på skolen. Desverre..

Trener også Deltusen og der tar jeg 26.5 (Alt jeg har) 10x3 ganger med begge hendene (sliter litt mer på venstre da.)

 

Trener også løping hvis jeg har overskudd til det. Da trener jeg 30min løping. 12min av dette brukes på et treningsprogram som består av små økter med spurting og litt jogging. Løper også litt i trapper.

Lenke til kommentar
Rip: DU kan ikke regne med nautilus vekter! Det er alt for lett. Man skal regne med løsvekter. Klarer jo 20kg mer på Nautilus i benkpress en jeg klarer normalt jo! Og 20kg er mye!

 

Men jeg klarer dette:

 

Høyde 177 (tror jeg) vekt 66kg. (Gått litt ned etter at ferien startet)

 

Har trent aktivt i 2mnd omkring. Før det i omkring 3mnd til ,men da trente jeg 1time 1gang i uka. Regner ikke det som noe trening.

 

55 Armhevinger

Bicepscurl 24.5kg (:mad:)

Vet ikke hvor mye jeg klarer i franskpress eksagt ,men jeg har iallefall klart 30kg 4ganger. Har ikke utstyr til og trene hjemme og det ble ikke så mye vekttrening på skolen. Desverre..

Trener også Deltusen og der tar jeg 26.5 (Alt jeg har) 10x3 ganger med begge hendene (sliter litt mer på venstre da.)

 

Trener også løping hvis jeg har overskudd til det. Da trener jeg 30min løping. 12min av dette brukes på et treningsprogram som består av små økter med spurting og litt jogging. Løper også litt i trapper.

 

men så er jeg ikke medlem i no trenings studio så jeg er rusten på navn og hvor mye jeg klarer.. tok 150kg i en sånn ting som er en skrå benk med en arm over iallfall :p

må nok ta turen ned på et trenings studio etterhvert ja....

huff blitt lite trening på meg i det siste pga jobben og strekk i armen :

:(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...