Gå til innhold

Gamer.no: Pluss og Minus i stede for terning kast?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er faktisk veldig enig med TheOats.

 

Tallkrakterene ser skjeldent ut til å ha en sammenheng med hva anmeldelsen sier (veldig positive anmeldelser ender for eksmepel opp med en 8/10. Ikke en dårlig karakter, men når anmelder skriver 10 linjer om hva som er galt med spillet og bruker det resterende av to sider på å skrive hva som er godt med spillet henger det ikke på greip), og tallenes verdi ser ut til å variere fra anmelder fra anmelder.

Dessuten kan pluss og minus være en kjapp måte å skumlese artikkelen på, og ønsker man å lese om punktene som nevnes vil det som regel (det bør i hvert fall være slik for at systemet skal fungere optimalt) stå skrevet om i anmeldelsen.

 

Og om det så ikke skal avløse det som i mine øyne er et mangelfullt og lite dekkende system som tallkarakteren ville det i tilfellet hvert fint å fått som et tillegg i anmeldelsen.

Lenke til kommentar

Jeg er mer på lag med Ryuuk i det han sier med at dette vil jo komme frem i anmeldelsen. Om man tar seg tid tl å lese den selvsagt, og ikke bare leser de delene man vil lese. Det er jo selvfølgelig også avhengig av at anmelderen er i stand til å skrive, men det har jeg sjeldent opplevd som noe problem her på Gamer.

Lenke til kommentar

Jeg synes det ville vrt bra med pluss minus i stedet for terningkast. Terningkast fører til masse bråk hvis det er under 8. Det er dessverre slik det er. Ville vært deilig om ikke alle så på spill som 5 og 9 men mer som bra story osv. Dette står jo vanligvis i artikkelen, men synes det er bedre med oppsummering slik enn et terningkast.

Lenke til kommentar

+ / - lar leseren vurdere selv om det som er trekt for og gitt ros for er det leseren også legger vekt på...

 

Enig med nypis: ja takk begge deler...

 

Som nevnt, hva som er pluss og hva som er minus står i den 3sider lange anmeldelsen.. Men en oppsummering sammen med karakteren hadde vært gull verd.. (så som akam)

 

Når det gjelder karakterer kan man jo bytte ut X/10 med X/3, siden det er bare 8/10, 9/10 og 10/10 som brukes...

(Ikke terningkast da en terning går til 6)

Lenke til kommentar

Som nevnt, hva som er pluss og hva som er minus står i den 3sider lange anmeldelsen.. Men en oppsummering sammen med karakteren hadde vært gull verd.. (så som akam)

 

Kanskje vi skal kalle det ... tja, "konklusjon"? :-)

 

Dette er selvsagt noe som blir diskutert med jevne mellomrom, men vi har hver gang kommet fram til at dette er noe vi ikke ønsker å gjøre. Det er dette konklusjonen vår skal brukes til!

 

Tallenes verdi skal ikke variere fra anmelder til anmelder, men skal følge "Slik vurderer Gamer.no spill". Det som derimot selvsagt vil variere, er den enkelte anmelders opplevelse av et spill. Sånn vil det alltid være så lenge det er personer som omtaler spill.

 

Fasiten er at vi ikke kommer til å gjøre dette i nær framtid, og at jeg iallfall føler at konklusjonen oppnår dette allerede i dag. Det jeg derimot observerer andre steder som driver med dette, er at det veldig ofte er irrelevante ting som står under disse listene, ettersom folk må fylle dem ut - og de kommuniserer ikke hvor viktig hver av faktorene er for vurderingen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...