Gå til innhold

Modern Warfare 2 uten dedikert server (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Altså, nå sitter ikke jeg på salgstall på de forskjellige plattformene, så skyt meg hvis jeg tar feil, men er ikke ståa noe sånt som dette:

 

Det første Modern Warfare-spillet selger i bøtter og spann på Xbox/PS. Det samme spillet selger samtidig overraskende dårlig på PC, sammenlignet med konsoll. IW ser dette, og konkluderer med at piratkopiering har mye av skylden. De kan enten 1)Prøve å få bukt med problemet, f.eks. ved å fjerne mulighet for dedicated server, eller 2)drite i å selge spillet på PC whatsoever, som så mange andre spillselskaper velger å gjøre these days.

 

Point being: Hva er vitsen med å grine om begrensinger i et spill som kommer senere i år, et spill man står helt fritt til å droppe å kjøpe, når det er PC-spillerne selv som er skyld i at det blir som det blir? Jeg skjønner at det sikkert er frustrerende for de som er fan av serien og kjøpte det første MW ærlig og rederlig, men med den utviklingen man ser i bransjen, burde man vel nesten bare være glad for at det i det hele tatt blir utgitt på PC.

Lenke til kommentar

"We're just prioritizing the player experience above the modders and the tuners," says West. He points toward the mounting feedback IW has received from PC fans of Modern Warfare who couldn't find a decent server to play on between all of the cheaters, the insular communities, and huge skill level disparities that the original game's community fractured into. "We thought maybe it would be cool if the fans could play the game," he laughs.

 

 

Dette er bra for min del. Kan like godt fjerne dedikerte servere

Endret av MadRos
Lenke til kommentar

Adriano:

 

Fordi det er samme problemet som med dagens idiotiske anti-kopisperrer. Det går mest utover de som faktisk betaler for spillene sine.

 

jepp

 

et slikt seversystem fungerer ok, men når man bruker mye penger på en pc så er ikke ok bra nok, kan jo bare drite i å spille på pc hvis det er slik utviklinga skal være.

kan like gjerne bare kjøpe en konsoll, for det er dit dem er på vei.....

viser liten respekt for folk som faktisk bruker pc`n til spilling

 

petition.png

Endret av -CK-LynX
Lenke til kommentar

"We're just prioritizing the player experience above the modders and the tuners," says West. He points toward the mounting feedback IW has received from PC fans of Modern Warfare who couldn't find a decent server to play on between all of the cheaters, the insular communities, and huge skill level disparities that the original game's community fractured into. "We thought maybe it would be cool if the fans could play the game," he laughs.

 

 

Dette er bra for min del. Kan like godt fjerne dedikerte servere

 

Kjøpte COD4 til PS3 og måtte jo drive med matchmaking, endte opp med folk som snakket spansk og stacked team. Hadde jeg hatt det til PC er det ikke vanskelig å finne en server som tilbyr hva du leter etter.

 

Det går jo faktisk ann å ha et kompromiss her, det går jo for svarte ann å ha dedikert og matchmaking, jeg lukter big fail angående MW2's MP levetid. Det blir nok ikke 2 år som COD4. Tror faktisk COD4 etter et halvt år eller noe vil være mer spilt enn MW2 på PC fronten.

Endret av Zimmer
Lenke til kommentar

Det som er problemet er at de vil bruke P2P(Peer 2 Peer) som betyr at man ikke har noen ^server^ men at informasjonen vil gå fra pc til pc.

problemet med det er at det ikke er i nærheten så stabilt som en dedicated server.

1 vil ha nice ping mens resten vil ha revva ping,hvis ikke man er heldig da,etter 15 innlogingsforsøk.

 

og hva er vitsen med pc til 15-20000 når det lagger og man detter ut hele tia.

når man skal spille kamper og kanskje tar det litt seriøst så er det veldig kjedelig.For med p2p så er det ingen tvil om at det vil bli mye mere lagg og kræsjer,som man ikke trenger å ha mere av for å si det sånn hehe :) + en del andre ting som blir strippa fra mw2...

 

men virker ikke som om IW tar det seriøst enda, men hvis folk følger opp så blir det ett temmelig bra tap. tipper 12 mill dollar pot tap innen 2 dager. og det er litt..

dem må jo bare ta tak i det her.

 

PC-gamers-unite.jpg

 

57da4c14c6.jpg

 

 

 

petition.png

Endret av -CK-LynX
Lenke til kommentar

selv om det ^bare^ er 130k signaturer så er det vel snakk om over 7mill$$$.vet ikke helt men tipper det fortsatt er litt.og det er på 4 dager.tipper det koster mindre med en patch for ded servere. men det er egentlig ett fett.

dem ødelegger noe som kunne ha vært tidenes beste multiplayer spill, og det gjør noe..

noen tror jo selfølgelig at det er umulig å få iw til å snu på det her,Vi mener at det er mulig å få støtte nok til å få gjennombrudd på denne saken.

uheldigvis så gir mange av konsoll spillerene f,noe som er litt synd.

for det blir vel dem sin tur neste gang tenker jeg, som må finne seg i et dårligere produkt en det man betaler for.

man må jo på en eller annan måte fortelle iw at man ikke finner seg i å bli lurt,for de sa de skulle ha dedikerte servere++ og folk forhåndsbestilte.nå viser det seg at de ikke skal ha det og da føler man seg litt lurt.skal man liksom bare sitte der og holde kjft ? tror ikke det..

 

 

 

PC-gamers-unite.jpg

 

57da4c14c6.jpg

 

 

 

petition.png

 

LynXpanth-1-1-1.jpg

Endret av -CK-LynX
Lenke til kommentar

Jeg håper ikke at du fikk inntrykk av posten min at folk like gjerne kan holde kjeft (sier ikke at du gjør det, men tar et forbehold), for jeg er enig i at folk må lufte sine meninger til spill-selskaper oftere.

 

Problemet er bare, ironiskt nok, Gamerne selv.

Det er rett og slett flere gamere som spiller et par-tre spill og klarer seg med det, enn de som dedikèrer seg til flere spill, henger på forum, og er aktive i diskusjoner og har som regel få meninger om spill-utvikling generelt.

Det er disse som ikke virker å bry seg om slike ting, om de i det hele tatt legger merke til at de skjer.

 

Man kan jo ikke tvinge folk til å engasjere seg mer i spill, og man kan heller ikke "priortère" den erfarne og trofaste skaren, da denne er en minoritèt.

Ut i fra salgsmessige forhold ville det egentlig ha vært lite klokt å føye seg etter en alkohol-prosent av kjøperne.

 

Forhåpentligvis blir ting bedre på PC-fronten enn denne nyheten skulle tilsi, men for mange PC-gamere er det nok allerede over og ut, og da hjelper det ikke om IWNET blir den nye messias blant MP-communitys.

 

Men, den som intet våger, intet vinner sies det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...