Gå til innhold

Modern Warfare 2 uten dedikert server (PC)


Anbefalte innlegg

Grunnen til at `minoriteten` står frem er jo forde man vil ha det beste man kan få på markedet, flertallet burde jo egentlig ikke finne seg i mindre heller, når man betaler flere hundre kroner for et spill.hadde flere vært klar over hva iw gjør så tror jeg flere hadde reagert. derfor lager HC Gamere litt styr om dagen for å opplyse folk om at de kommer til å betale for et produkt, som er mye dårligere eller hva man kunne ha fått.

 

og det blir for dumt å skylde på piratkopiering og cheating,de finner altid en vei utenom.

 

 

PC-gamers-unite.jpg

 

57da4c14c6.jpg

 

 

 

petition.png

Endret av -CK-LynX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.infinityward.com/forum/viewtopic.php?f=24&t=131164

 

The Ripple Effect by CWolfCW

21 Oct 2009 16:27

 

I've been following the forums very closely from a few days prior to the 'announcement' (since it was within a month of game release time) and now. I see many, many arguments defending the reasons for Dedicated Servers vs. P2P but very little regarding the overall impact this has in general.

 

I personally do own two high-end gaming laptops (one custom Clevo, one Asus) but also consoles such as the PS3 and Wii (for current-gen anyway). So the platform I choose to play on for any particular game is really just dependent on my preference for play, if there are options, as opposed to certain preference of console vs. PC.

 

Now here's the thing: Without Dedicated Servers, PC gamers lose an integral part of what makes PC multiplayer gaming what it is today. Since the price point has been matched, software-wise, we are essentially getting less value for the buck. Console gamers are stating how we whine, complain, etc., but the fact is, we are defending gaming as is.

 

Think of it this way, if they get away with this, think of what they'll get away with next. Maybe next time it won't be the PC gamers that get the shaft. What if they were to tell you that since most players only play the multiplayer, let's scrap single-player altogether and charge $70 for the console version with monthly subscription, would you stand for that?

 

I fully enjoy playing on PC and on consoles but over the last 15 years, I have noticed a steady decline in bang for buck, especially on the console end. In recent years, PC gaming had deteriorated significantly because the games that came out almost always required people to upgrade and/or purchase newer high-end equipment to run it.

 

It's also been shown that piracy != lost sale. A lost sale would be a lost sale regardless of piracy. Frankly, I don't think people can afford to purchase two consoles every year just to play the latest and greatest (roughly the price of a significant PC upgrade/purchase). Without PC gamers and servers, you think there'd be any real reason for Intel/AMD to have gone through the whole CPU war? Or for nVidia, ATI, and 3dfx to have done the same? You don't really need those super-high-end things for day-to-day computing. Gamers all around the world have been a huge source of income for these companies. And these companies are the same ones feeding the console hardware. We run servers, we build systems, heck, we're probably the people you call to fix your computers.

 

Consoles are forced to pay for DLC (which I might add, the prices keep increasing for the limited amount you get). XBox Live users are even forced to pay for multiplayer. At this rate, if gamers as a whole don't make a stand, we'll be buying bits and pieces of everything just for one game: A game engine ($30), a story ($15), multiplayer ($10), hardware ($250), required peripherals ($50+), etc. You get the idea.

 

The age of micropayment is among us. However, there needs to be a general standard of what can be forced into the micropayment sector. Why are console gamers up in arms against PC? You should be supporting the fact we're making a stand at all.

 

While currently this situation does not appear to have any real effect on console gamers, you guys really need to look at the long-term effects. It may not affect you now, but who knows, with current trends, you may get the short-end of the stick in future months/years to come.

 

It does not matter whether Dedicated Servers are better or not anymore. It's already fact that they are. The problem is why are we stepping backwards through time in gaming history? Instead of bringing console gaming forward, they take PC gaming back. It's almost akin to saying, let's remove online play for consoles, split-screen local-multiplayer is good enough. Is it really 'good enough'?

 

Sorry if I seem a bit scatter-brained... long day. ^^;

 

But to sum it up in a few points:

 

1. Any gamer that gets shafted on one platform should be aware that the same could happen to them on another platform.

2. Why would you allow these corporations to not only belittle our fun (I mean, that's what we're paying for, right?) and get away with it? They're clearly experimenting slowly to see what our limits are; how far can they take before we stop being 'suckered', so to speak. But that's our money they're playing with - and they love it.

3. Clearly think about what your standards are for a game - regardless of which platform you play on. It seems more and more that the general standard is dropping. If you look at the number of games release over the last 5-10 years, have you noticed the percentage of games that hit the 90th+% for ratings has dropped significantly compared to the total number of games released?

4. "All that glitters is not gold."

5. I humbly suggest we cease this console vs. PC fight. It's not worthwhile. This affects gaming culture as a whole, not just one platform. We should be more concerned about what they're going to try 'serving' us next while charging an exorbitant amount. The comments by Bobby Kotick have clearly shown he doesn't care for the industry, only the profit. To give an extreme example, whether it be true or not, if Obama stated he didn't give a damn about the US but only his pension, benefits, and pay, would you support him?

 

Bobby Kotick wants his employees to be in fear of him due to the economy. I answer with this: This is our money too. In this economy, wouldn't I want the most bang for my buck?

 

Think people. Think. That's all I ask

 

 

petition.png

Endret av -CK-LynX
Lenke til kommentar

 

men virker ikke som om IW tar det seriøst enda, men hvis folk følger opp så blir det ett temmelig bra tap. tipper 12 mill dollar pot tap innen 2 dager. og det er litt..

dem må jo bare ta tak i det her.

 

Tviler på alle de som skriver under ikke kjøper MW2 for å si det slik, så tror ikke de taper i nærheten så mye som 12 millioner dollar. PC gamere som elsker dedikerte servere (nok til å laga drama utav det) er en liten minoritet. Og ikke ser ut til å forstå fokuset til selskapet, og det er å tjene penger. Syt å klag så mye dere vil, det er det de er der for, å tjene penger til de som har investert i selskapet. Og om levetiden online er 2 år eller 2 måneder har lite å si for IW sin del, dere betaler like mye.

 

Ikke kjøp spillet og si imot, for all del. Men når "pc gamere" (begynner å bli mektig lei av hakkingen på konsoll eiere, oppfører dere som ufordragelige bedrivetere når dere nevner konsoll eiere) kun makter online underskriftskampanjer uten noen form for verifisering eller forpliktelse til f.eks. boikott av spillet og legger ut pene Hitler videoer på youtube så sier det seg at nivået tidvis er relativt lavt.

 

Men, dere får ha lykke til. Og forresten, å be noen som ikke bryr seg om å engasjere seg er ikke så lett. Håper dog dere får de dyrebare serverne deres, vet det finnes noen anstendige folk som kan å lage morsomme "mod" servere i andre spill.

Lenke til kommentar

 

men virker ikke som om IW tar det seriøst enda, men hvis folk følger opp så blir det ett temmelig bra tap. tipper 12 mill dollar pot tap innen 2 dager. og det er litt..

dem må jo bare ta tak i det her.

 

Tviler på alle de som skriver under ikke kjøper MW2 for å si det slik, så tror ikke de taper i nærheten så mye som 12 millioner dollar. PC gamere som elsker dedikerte servere (nok til å laga drama utav det) er en liten minoritet. Og ikke ser ut til å forstå fokuset til selskapet, og det er å tjene penger. Syt å klag så mye dere vil, det er det de er der for, å tjene penger til de som har investert i selskapet. Og om levetiden online er 2 år eller 2 måneder har lite å si for IW sin del, dere betaler like mye.

 

Ikke kjøp spillet og si imot, for all del. Men når "pc gamere" (begynner å bli mektig lei av hakkingen på konsoll eiere, oppfører dere som ufordragelige bedrivetere når dere nevner konsoll eiere) kun makter online underskriftskampanjer uten noen form for verifisering eller forpliktelse til f.eks. boikott av spillet og legger ut pene Hitler videoer på youtube så sier det seg at nivået tidvis er relativt lavt.

 

Men, dere får ha lykke til. Og forresten, å be noen som ikke bryr seg om å engasjere seg er ikke så lett. Håper dog dere får de dyrebare serverne deres, vet det finnes noen anstendige folk som kan å lage morsomme "mod" servere i andre spill.

 

da er vi i gang igjen

,det her er ikke en kamp mellom konsoll og pc...(har både pc og konsoll selv)

huff,de holdningene du har kan du holde for deg selv, gaming comunetiet burde holde sammen, sett deg inn i saken før du engasjerer deg.......

Hvis du hadde hatt en anelse peiling på hva du prater om så hadde posten din vært mye anderledes. dedikerte severe burde vært standard på konsoll og pc spør du meg.

 

legg frem bevis for at p2p systemet presterer bedre eller DS, så skal jeg ikke skrive en post til.

eller er du bare ute etter å lage mere styr mellom PC/Konsoll eiere, er vel kanskje ikke det beste for oss ? den øksa burde vært begravd for lenge sia. så man kan fukusere på hva man faktisk burde kjempe for...

 

petition.png

Endret av -CK-LynX
Lenke til kommentar

Tja, jeg leste sitatet du posted inn hvor man snakket nedlatende til konsoll eiere hver gang de var nevnt, for så å be gamere holde sammen. Det er litt vanskelig å forstå logikken, kan sammenlignes med å skyte noen i foten for så å spørre om de kan sitte på inn til byen.

 

Men ditt seriøse argument er vist at jeg "ikke har peiling", vennligst vis meg hva jeg ikke har peiling på, så jeg ikke tar det personlig.

 

Jeg får forklare da, jeg ser ikke hvorfor IW ikke tillate pirat servere dog det er mulig dette gjør piratkopiering med multiplayer mye lettere for alt jeg vet, men petitions på nett har sjeldent fått til noe nyttig. IW tjener penger på EN ting, at vi kjøper spillet. Alt annet, hvor gøy vi har det, hvor lenge vi spiller tjener de ikke ett rødt øre på. Så microtransaksjoner er nok her for å bli, iallefall slik Activision prioriterer ting. De har enda ikke funnet balansen syns jeg, men den beste måten å protestere på er å ikke betale for det.

 

Men dere får ha lykke til, selv kjøper jeg det på 360 og kommer til å kose meg. Og nei, jeg kommer ikke til å engasjere meg på vegne av PC eiere foruten å ønske dere lykke til.

Lenke til kommentar

jeg har konsoll selv, jeg kan ikke begynne å redigere folks inlegg selv om det er noen få meninger som er litt rare. resten var ganske bra.

hadde du hatt peiling så hadde du engasjert deg, folk hadde jo forventet ded severe til konsoll også,nå går dem baklengs og serverer p2p systemet til alle..

og hvis du ikke har tenkt og engasjere deg hvorfor er du her da ?

blir for dumt å skylde på piratkopiering, de finner altid en vei utenom..

altid gøy med litt useriøs prat men det her blir for dumt..

det her er ikke an kamp mellom konsoll og pc.

denne topicen handler om dedikerte servere, la os holde oss til det..

 

petition.png

Endret av -CK-LynX
Lenke til kommentar

ikke ofisielt men var ganske mange som forventet det til konsoll som jeg vet om, men er jo mange som ikke forventet det også, var vel ant bare et lite håp fra enkelt....

har ikke så mye peil konsoll. spiller det bare med kompiser..så skal holde meg unna konsoll delen før jeg vet mere hehe :) alt jeg vet er det jeg snappet opp av et interjuv mellom forskjellige gamere/devs på nettet.

 

PC-gamers-unite.jpg

 

57da4c14c6.jpg

 

petition.png

Endret av -CK-LynX
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...