Gå til innhold

Gamestop SVINDLERI


ismo2009

Anbefalte innlegg

Slik kan det gå når de arkiverer innholdet og stiller ut tomme cover. :)

Akkurat det synes jeg er et skikkelig skrullete system, seff bare med nye spill. PO skjønner jeg de må gjøre slik med, men er ikke alltid jeg vil ta sjansen på å få en voldtatt plate og da er det vanskelig å finne ut hva som er nye kopoer og ikke :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slik kan det gå når de arkiverer innholdet og stiller ut tomme cover. :)

Akkurat det synes jeg er et skikkelig skrullete system, seff bare med nye spill. PO skjønner jeg de må gjøre slik med, men er ikke alltid jeg vil ta sjansen på å få en voldtatt plate og da er det vanskelig å finne ut hva som er nye kopoer og ikke :p

 

Har egentlig lurt ganske lenge på hvorfor den praksisen er lovlig. Du hadde aldri godtatt en ny tv der eska er åpen som "ny", eller matvarer med brukket forsegling. Men med spill så er det helt lovlig av en eller annen grunn.

Lenke til kommentar

Btw var det ikke sånn at man får en kniv med limited edition?

Å gi deg ein kniv med det temperamentet ditt trur eg ikkje er noko sjakktrekk. Du virkar prepubertal og sinna.

 

Viss denne koden skal følge med spelet, og ikkje gjer det, så er det nok distributør som må kontaktast. Er vel ikkje gamestop som pakkar spela?

 

Veit ikkje eg.

Lenke til kommentar

Kan si at jeg nærmest talt "svindler" Gamestop hvertfall med deres egen kampanje. Lego Rockband, Brutal Legend og The Saboteur for "brukte" spill kjøpt for under 180 kroner..

 

Fiksa 3 eksemplarer av Bulletwitch for 59 kroner ti, og 3 eksemplarer av Turning Point for 110 kroner.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Akkurat det synes jeg er et skikkelig skrullete system, seff bare med nye spill. PO skjønner jeg de må gjøre slik med, men er ikke alltid jeg vil ta sjansen på å få en voldtatt plate og da er det vanskelig å finne ut hva som er nye kopoer og ikke :p

Det fungerer da bra for platekompaniet, så hvorfor ikke for gamestop? Er veldig lett å stjele et spillcover, og dette er en billigere løsning enn elektronisk varesikring på alt.

Lenke til kommentar

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Slik kan det gå når de arkiverer innholdet og stiller ut tomme cover. :)

Akkurat det synes jeg er et skikkelig skrullete system, seff bare med nye spill. PO skjønner jeg de må gjøre slik med, men er ikke alltid jeg vil ta sjansen på å få en voldtatt plate og da er det vanskelig å finne ut hva som er nye kopoer og ikke :p

Har egentlig lurt ganske lenge på hvorfor den praksisen er lovlig. Du hadde aldri godtatt en ny tv der eska er åpen som "ny", eller matvarer med brukket forsegling. Men med spill så er det helt lovlig av en eller annen grunn.

Jobber et sted der det er blitt vanlig praksis.

Om vi bruker ramme med alarm blir de likevel stjelt. Jeg hater å måtte arkivere alt men da blir det ikke stjelt (om ikke noen vil ha tomme cover da...).

Det har dog sine bakdeler. Er mer jobb å arkivere, kan legges feil så det blir vanskelig å finne igjen innholdet osv.

 

Det brukes alarmramme på CDer som bruker tradisjonelle CD cover. Papp og disse nye (rundere) hardplast coverene må tragisk nok arkiveres også.

Endret av PantZman
Lenke til kommentar

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Slik kan det gå når de arkiverer innholdet og stiller ut tomme cover. :)

Akkurat det synes jeg er et skikkelig skrullete system, seff bare med nye spill. PO skjønner jeg de må gjøre slik med, men er ikke alltid jeg vil ta sjansen på å få en voldtatt plate og da er det vanskelig å finne ut hva som er nye kopoer og ikke :p

Har egentlig lurt ganske lenge på hvorfor den praksisen er lovlig. Du hadde aldri godtatt en ny tv der eska er åpen som "ny", eller matvarer med brukket forsegling. Men med spill så er det helt lovlig av en eller annen grunn.

Jobber et sted der det er blitt vanlig praksis.

Om vi bruker ramme med alarm blir de likevel stjelt. Jeg hater å måtte arkivere alt men da blir det ikke stjelt (om ikke noen vil ha tomme cover da...).

Det har dog sine bakdeler. Er mer jobb å arkivere, kan legges feil så det blir vanskelig å finne igjen innholdet osv.

 

Det brukes alarmramme på CDer som bruker tradisjonelle CD cover. Papp og disse nye (rundere) hardplast coverene må tragisk nok arkiveres også.

 

Det må da være mulig å "arkivere" spillene uten å pakke dem ut. Vil ta en god del mer plass sannsynligvis, men gjør det fortsatt mulig å sette tomme cover ut i butikken for så å gi en uåpnet vare til kundene.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Gamestop er en tullete butikk som stjeler penger fra utviklere, de driver aktivt å saboterer for de samme folka som lager spillene de selger.

 

Handler minst mulig der, men det hender de har gamle spill som jeg ikke finner noe annet sted.

 

BTW, hvor mange av dere har kjøpt spillforsikring? Jeg får alltid lyst til å le når de spør om jeg vil ha det. Jeg vet at hu jenta som står bak kassa vet at det er et idiotisk tilbud, men hun må spørre fordi hun må.

 

De selger i alle fall ikke "xbox 360 software oppdatering" i Norge slik som de gjør i statene.

Lenke til kommentar

Hvorfor handler folk på Gamestop egentlig? De er jo dritdyre.

 

Det er den eneste fysiske butikken jeg vet om hvor jeg kan finne litt eldre spill.

 

Sant det, + at de har veldig store fans når det gjelder innbyttingsmetoden. Men jeg har begynt å mislike Gamestop mere og mere på grunn av at jeg beholder mine gamle spill. Hvis jeg selv skal kjøpe noen gamle spill benytter jeg Gamestop, ellers ligger jeg som regel på norske nettbutikker.

Lenke til kommentar

Hvorfor handler folk på Gamestop egentlig? De er jo dritdyre.

 

Det er den eneste fysiske butikken jeg vet om hvor jeg kan finne litt eldre spill.

 

Sant det, + at de har veldig store fans når det gjelder innbyttingsmetoden. Men jeg har begynt å mislike Gamestop mere og mere på grunn av at jeg beholder mine gamle spill. Hvis jeg selv skal kjøpe noen gamle spill benytter jeg Gamestop, ellers ligger jeg som regel på norske nettbutikker.

 

joa, men er den følelsen av å se hvilke gamle spill jeg kan finne i hyllene som er så god :p Kanskje jeg finner noe vi spilte som barn, blir liksom noe annet enn å sjekke nettsider, ønsker meg at noen starter opp en retro sjappe til jul jeg :D

Lenke til kommentar

Nå er det jo slik at retro sjapper og spesial butikker må legges ned fordi folk dropper å kjøpe spill hos dem og heller på nettet eller store kjeder alá Elkjøp.

 

Om du ikke kjøper spill hos gamestop kan du ikke akkurat klage om det ikke er flere spesial butikker som også selger retro spill igjen!

 

(merk, dette er ikke rettet mot en spesiell person, mer for allmennheten)

Lenke til kommentar

Spiderman-butikken i Trondheim var jo helt himmelsk for meg som liten pode, der hadde de alt fra gamle PC/Amiga-spill til nyeste "state of the art" Playstation og N64 titler.

Desverre for deres egen del (dog ikke kundenes) fokuserte de i større grad på de noe mindre titlene, da det er ganske mye lettere å få tak i de nyeste spillene til de nyeste konsollene og dermed bedret tilgangen for oss kunder.

 

Husker den gangen jeg gikk ut derfra med Shogun Assassin blader og 3-4 spill, det var toppen av lykke for nerden i meg.

 

Uansett, dette var på en tid da internett-handling ikke var langt på nær like utbredt som i dag, så jeg tviler sterkt på at det er forretningsmessig forsvarlig å starte en ny slik butikk i Norge.

 

Desverre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...