Gå til innhold

The Settlers-serien fortsetter (PC)


Anbefalte innlegg

Enig i det som ble sagt om Empire Earth. Jeg spilte 1'ern i månedsvis og bygde egne kart og holdt på. Så kom 2'ern og 3'ern og ødela hele moroa. Greit - grafikken blir bedre og bedre, men spillbarheten og holdbarheten har jo blitt kjørt helt i dass.

 

Husker hvor fengende spill på C64 kunne være (Winter Games/California Games/Daley Thompson Decathlon etc) - Grafikken sugde (i forhold til nå) men det er veldig få spill i dag som kan holde på spillerene like lenge.

 

Samme gjelder jo C&C/Red Alert. Fra å være et mesterstykke så blir det bare gjort om til 3D og alt som var bra blir borte.

 

Platformspill som Rayman/Mario blir gjort om til 3D - og vips så har de mistet meg som interessent...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ingen av de to når måten Empire Earth ble kjørt fullstendig i dass fra 2 -> 3 på, selv om settlers-serien fikk en solid knekk fra S4 -> S5. Selv har jeg spilt mye S2, 3 og 4 og må si jeg liker alle tre veldig godt, så hvis hoved-gameplayet fra 2-4 kan ivaretas er det *mulig* de har noe på gang her. Mulig.

Du har et poeng, men jeg vil vri på det og si at det var akkurat det som skjedde med både Settlers og HoMM også, og det sier jo litt, for EE3 var noe av det mest ubrukelige makkverket jeg har installert på maskina mi på denne sida av milenniumsskiftet (strengt tatt figurerer det veldig høyt på lista uansett).

 

Det var mange som ikke likte retningene de tok med Settlers III og IV. Jeg likte de to også, for de hadde i hvert fall beholdt den koselige Settlers-følelsen og -stilen. Anniversary-utgaven av toeren har jeg også slått ihjel utallige timer med.

 

Det var med femmeren det gikk i dass, brått var spillet redusert til et erkegenerisk RTS uten sjarm overhodet. Faktisk hadde jeg ikke fått med meg at det var kommet en sekser i serien i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Spiller forsatt Settlers 2, regnet med frem til at jeg har iallefall 10,000 timer i spillet.

Fortsatt det beste settlersspillet.

 

Ikke for å virke skeptisk, men 10.000 timer er vel litt i overkant? :)

EDIT: Over 10 år blir det ca 3 timer HVER dag...

 

Men har nok rundet 300 timer eller noe jeg også - og tør ikke tenke på totalen med Settlers 1-6, CIV 1-4, Stronghold 1-2 og Anno-serien...

 

 

Hehe, litt koko hoderegning fra min side :)

Spiller gjerne settlers2 4-5 timer i uka forsatt (eneste spillet jeg spiller)

Når det kom ut spilte jeg mye lenger, kunne sitte hele dager i min egen lille verden.

Er vel nærmere 3,000 timer totalt, en plass mellom 2700-3000, man har jo ferie og andre ting å trekke ifra :)

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...